SME

Na Pribinovej bude prvá stanica metra

Pozemok na rohu Dostojevského radu a Pribinovej ulice mesto predá spoločnosti Ballymore. Predaj schválilo mestské zastupiteľstvo za cenu 25 000 korún za meter štvorcový.

Práve na tomto pozemku však územný plán mesta ráta s vybudovaním stanice metra. Spoločnosť sa preto zaviazala, že na svoje náklady stanicu vybuduje. Bude súčasťou podzemných priestorov polyfunkčnej asi 10-poschodovej budovy. "Znamená to, že s tridsaťročným predstihom budeme mať hotovú prvú stanicu metra," povedal Karol Kolada, námestník primátora pre dopravu. Aby sa mesto nemuselo o stanicu starať, kým nebude metro vybudované, poslanci ako jednu z podmienok predaja pozemkov schválili, že kupec odovzdá mestu stavbu stanice až ku dňu realizácie stavby nosného dopravného systému.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Od plánu výstavby metra však mesto upustilo v roku 2003, keď rozhodlo o postavení trate rýchloelektričky, ktorá spojí Petržalku s centrom. Prečo sa teda v Bratislave naďalej ráta so stanicami metra a jeho dráhou? "Teraz výstavbu metra určite neplánujeme. Ale v budúcnosti sa mesto môže pre jeho výstavbu rozhodnúť. Preto musíme rešpektovať napríklad aj lokalizáciu staníc nosného dopravného systému," povedala Eva Chudinová, hovorkyňa magistrátu.

S podzemnou zastávkou na Dostojevského rade ráta aj projekt železnice prechádzajúcej mestom. Jej výstavba by sa mala začať o tri roky. Trať je súčasťou projektu spojenia Bratislava - Viedeň, ktoré pripravujú spolu Rakúsko a Slovensko. Bude priamo spájať Bratislavu a Viedeň a v rámci mesta spojí stanice Predmestie - Filiálka - Petržalka.

SkryťVypnúť reklamu

Celá trať má viesť v úrovni asi 16 - 20 metrov pod zemou. Dĺžka tunela v rámci Bratislavy bude šesť kilometrov a bude mať štyri zastávky: dve existujúce - Predmestie, Filiálka a dve nové na Páričkovej ulici a Dostojevského rade. Tunel by sa mal začínať na predmestí a vyúsťovať za Einsteinovou ulicou neďaleko obchodného domu Átrium, kde by sa mal napojiť na existujúcu železničnú trať, ktorá pokračuje na petržalskú stanicu a do Viedne. Vlaky by mali na tejto trase premávať každých dvadsať minút. Predpokladaný začiatok výstavby trate je rok 2009, stavba potrvá asi päť rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  2. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  3. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  5. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  6. eFleet Day 2025: Poznáme program a prezentujúcich
  7. S Kauflandom môže pomôcť každý, štartuje zbierka potravín
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom
  1. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  2. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  3. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  4. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  5. Knižnice získavajú novú príležitosť
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Pravda o 50 % zľavách BUBO? Koľko ich vlastne je? 10 834
  2. Slováci oddnes nakupujú exotiku s BUBO za 50%. 8 755
  3. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 7 635
  4. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 5 000
  5. Ísť do kúpeľov je IN 4 723
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 4 652
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 504
  8. Hodnotenie profesionála: Cestovali sme po Kanárskych ostrovoch 4 477
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Radko Mačuha: "Žiadna pandémia krívačky a slintačky neexistuje". ( fikcia) 21 087
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 19 925
  3. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 101
  4. Richard Vilkus: Keď vládnu burani, päťkári a Samuel Migaľ. 13 175
  5. Rado Surovka: Liečba Ficom na demenciu národa nezaberá. 10 648
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 6 948
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 292
  8. Miroslav Ferkl: Kaviareň múdreho Kotlára 5 478
  1. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  2. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  3. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  4. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  5. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  6. Tupou Ceruzou: Žandári
  7. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
  8. Radko Mačuha: Fico už nieje antivaxer.
SkryťZatvoriť reklamu