SME

Ľudia sa sťažujú. Mesto vraví, je to o peniazoch

Úpravy, ktoré urobil dopravný podnik po zmene linkovania MHD v Petržalke, by sa mohli čoskoro rozšíriť. Výsledky pripomienkovania občanmi, ktoré zbieral magistrát do konca októbra, prerokuje vo štvrtok mestská rada.

Posledný údaj o počte všetkých pripomienok bol vyše 1300.

Doteraz sa už udiali niektoré úpravy nového linkovania. Posilnili sa napríklad spoje 68, 98 a 80 - premávajú v zhustených intervaloch. Niektoré linky dostali kĺbové autobusy namiesto krátkych - napríklad linka 50. Tú by mesto chcelo predĺžiť až na Rusovskú cestu. "Všetko však závisí od peniazí - napríklad deväť autobusov, ktoré sme ušetrili zmenou linkovania, zhltli práve tieto úpravy," povedal námestník primátora pre dopravu Karol Kolada. Podľa neho najviac, až tretina sťažností od občanov sa týkala linky 96. "Túto by sme ešte potrebovali posilniť," povedal Kolada.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

So zmenami bojujú Petržalčania od 5. septembra. Vtedy sa zrušili niektoré priame linky a zastávky a ľudia musia teraz viac prestupovať a dochádzať na zastávky.

Generálny riaditeľ dopravného podniku Ján Zachar ešte v júni povedal, že ľudia sa dovezú rýchlejšie, lebo v špičke sú zhustené intervaly, no mnohí cestujúci si myslia opak. "Cesta, ktorá mi trvala dvadsať minút, teraz zaberie aj trištvrte hodiny, ak zarátam chôdzu na zastávku," hovorí mladá žena. Ľudia sa sťažujú, že niektoré časti Petržalky sú odrezané od mesta.

Mesto okrem toho tvrdí, že ľudia si musia zvyknúť na prestupovanie, pričom nie všetky prestupy sú na tej istej zastávke.

Zmeny dopravy schválilo zastupiteľstvo na mimoriadnom rokovaní v júli. Stalo sa to potom, keď poslanci na bežnom júnovom rokovaní odmietli odporiť Koladov návrh optimalizácie liniek. (lin)

SkryťVypnúť reklamu

Čo žiadali ľudia najviac

  • obnoviť pôvodné linky 71, 76, 80, 81, 85, 89 a 93 smerom na hlavnú stanicu
  • všeobecné informácie o linkovaní
  • informácie o tom, ako sa prestupuje
  • posilniť kapacitu liniek 68, 80, 98
  • obnoviť pôvodnú premávku linky 59
  • riešenie Vrakune, kapacitu trolejbusov na Dolné hony
  • obnoviť linku 82
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  2. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  3. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  4. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  6. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  7. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu?
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  3. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  8. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 16 073
  2. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu? 7 808
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 997
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 701
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 538
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 479
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 433
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 1 990
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 17 538
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 16 278
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 299
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 138
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 758
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 8 644
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 293
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 267
  1. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  2. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  3. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  4. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  5. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  6. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  7. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  8. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
SkryťZatvoriť reklamu