SME

Ľudia si na zmeny v doprave stále nezvykli

Zmeny v autobusovej doprave trápia ľudí v Petržalke ešte aj po dvoch týždňoch od ich zavedenia. Na zastávkach stoja každý deň bezradní cestujúci, ktorí si v letákoch so zmenami hľadajú nové trasy. Medzi sebou sa radia aj v autobusoch, kde počuť overené

tipy na najlepšie prestupy. Mladší si čakanie radšej krátia počúvaním hudby, tí starší nadávajú na dopravný podnik. "Kto toto vymyslel, autobusom určite nejazdí. Inak by vedel, že nám len priťažil," krúti hlavou jedna pani.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cestujúci sa sťažujú aj na to, že nestíhajú prípojové linky z Petržalky do centra. "Každý deň meškám do práce. Prestupné časy na ďalšie spoje totiž v skutočnosti nesedia s tými, ktoré sú uvedené na zastávkach," hovorí starší pán.

Jedným z dôvodov pre nové linkovanie bola snaha preriediť počty ľudí v autobusoch. Keďže však prípojové linky meškajú, na zastávkach a aj v autobusoch sa tlačia ľudia rovnako ako predtým. "Predvčerom to bolo hrozné. Pre dážď sme sa tlačili na zastávke a navyše vynechali aj dve 95-ky," hovorí vysokoškolák Martin. Ťažké hlavy robia ľuďom aj zvýšené náklady na cestovné. Pre prestupy mnohým nestačí jeden polhodinový lístok.

SkryťVypnúť reklamu

"Za mesiac utratím o tisícku viac a ešte sa mi zle cestuje," rozhorčuje sa Peter zo sídliska Lúky. Nespokojní sú aj tí, ktorí majú električenky a prelinkovaním sa im pri ich trase zmenilo pásmo. Mnohí tiež prišli o základné spoje na opačnú stranu mesta. S autobusmi do Vrakune alebo napríklad k Slovnaftu sa cestuje približne o polhodinu dlhšie. Navyše, cez víkend je ich interval o dvadsať minút dlhší ako predtým. "Z Mlynarovičovej, Blagoevovej a Lachovej nemáme priame spojenie na Šafárikovo námestie. Odtiaľto sa potom dalo ďalej dostať električkou do celého mesta," sťažuje sa dôchodca.

Z týchto ulíc odklonili na Farského aj číslo 95 a linku č. 88 presmerovali úplne. Pritom práve tá zabezpečovala lokálne spojenie Ovsišťa so Starým Mestom. "Reálnu spotrebu autobusu nepoznám, ale pochybujem, že skrátenie linky o 1,5 kilometra sa na úspore benzínu nejako prejaví," hovorí jeden dôchodca.

SkryťVypnúť reklamu

ALEXANDRA SABOLOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Trnavskí vinári však zmenili biznis s vínom
  2. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  8. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  1. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  2. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  3. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  4. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  5. Bez nich by elektrina netiekla.
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 10 774
  2. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 378
  3. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 6 077
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 063
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 4 007
  6. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 357
  7. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis 2 162
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 088
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 063
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 564
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 432
  4. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 065
  5. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 8 409
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 5 575
  7. Ľuboslav Farkaš: Ďalšie, von oknom vyhodené peniaze Matúša Šutaja Eštoka 5 342
  8. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje 4 791
  1. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
  2. Radko Mačuha: Aj hnutie Republika číta SME.
  3. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  4. Marcel Rebro: Internetová diskusia podľa SMERu: Putin svätý, Západ fašista a USA môže aj za vaše hemoroidy
  5. Dušan Koniar: Štátne sviatky a iné generálne štrajky
  6. Tupou Ceruzou: Konsolidácia na salaši
  7. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  8. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
SkryťZatvoriť reklamu