Plánované nové linkovanie MHD, ktoré vyvolalo rozporuplné reakcie verejnosti, sa nekoná. Napriek tomu, že si ho u vedenia mesta objednali v januári poslanci, napokon ho minulý štvrtok sami neschválili. Za hlasovali zväčša len poslanci za KDH, ktorí kontroverzný návrh podporili aj príspevkami v diskusii. Zmeny, ktoré mesto chcelo zaviesť od 1. júla, sa týkali najmä zlučovania a presmerovania autobusových liniek na území Petržalky, ale aj električiek. Niektoré zastávky sa mali zmeniť zo stálych na zastávky na znamenie. Predovšetkým však mala byť hromadná doprava smerovaná aj cez Most Apollo, ktorý tak po spojazdnení 5. septembra ostane predbežne pre MHD nevyužitý. "Neviem, ako v septembri vysvetlím ľuďom, prečo nechodí po Moste Apollo ani jeden autobus," reagoval na neúspech predkladateľ návrhu, viceprimátor pre dopravu Karol Kolada. "Poslanci tomu asi nechceli rozumieť. Poškodili akurát mestskú kasu za polročnú zbytočnú prácu," dodal.
Cieľom zmien vo vedení liniek mala byť úspora vozokilometrov, ktorá mala podľa predstáv mesta ušetriť 19 miliónov korún za rok. Zároveň sa mal znížiť počet vozidiel vypravovaných do premávky o 10 autobusov. Linkovanie podľa návrhu počítalo aj s pripravovaným nosným dopravným systémom - rýchloelektričkou. Medializovaný návrh s rozhorčením prijali Petržalčania, ktorí sa obávali zhoršenia už aj tak zlej úrovne cestovania. "Ľudia si rýchlo zvyknú," odpovedal poslanec za Petržalku Jozef Augustín (KDH). "Aj napriek tomu, že budú musieť prestupovať, dovezú sa skôr," sľuboval generálny riaditeľ dopravného podniku Ján Zachar.
Myšlienka o zmene linkovania vznikla po vlaňajších auditoch, ktoré ukázali prehustenosť a neefektívnosť vedenia liniek a zastávok. V januári poslanci poverili Koladu, aby spolu so zvláštnou komisiou pripravil takzvanú optimalizáciu. "Ospravedlňujeme sa za toto blbé uznesenie," povedal vo štvrtok za klub SDKÚ Pavel Blažej. (lin)