SME

Starý most pôjde do šrotu

Najstaršie premostenie Dunaja čaká v najbližších rokoch rozsiahla rekonštrukcia. Po Starom moste už nebudú chodiť autá a autobusy, vedenie mesta s ním počíta ako s etapou trasy rýchloelektričky. "Most uzavrieme, keď budeme môcť začať stavať koľajovú ...

Najstaršie premostenie Dunaja čaká v najbližších rokoch rozsiahla rekonštrukcia. Po Starom moste už nebudú chodiť autá a autobusy, vedenie mesta s ním počíta ako s etapou trasy rýchloelektričky. "Most uzavrieme, keď budeme môcť začať stavať koľajovú trať z Petržalky," povedal námestník primátora pre dopravu Karol Kolada, čím vyvrátil fámy, že most uzavrú hneď po sprístupnení piateho mosta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vlani v lete si mesto nechalo odborníkmi vypracovať podrobný statický posudok. Most sa skladá z dvoch častí - staršej, po ktorej dnes chodia autá, a novšej, kde sú v súčasnosti nevyužívané koľajnice. Podľa posudku vykazuje cestná časť mosta vysokú opotrebovanosť, jeho životnosť odhadli statici na 13 až 17 rokov. Naproti tomu železničný most vydrží podľa vyjadrenia odborníkov ešte 70 rokov.

SkryťVypnúť reklamu

"Cestná časť Starého mosta sa bude demontovať a dá sa do šrotu. Železničnú časť pravdepodobne využijeme ako budúcu trasu rýchloelektričky z Janíkovho dvora na Šafárikovo námestie," povedal Kolada. Isté to však bude až po výsledkoch skúšok ocele železničného mosta, ktoré je ešte potrebné urobiť.

Parametre mosta sú nepostačujúce z hľadiska predpisov v riečnej doprave. Most je totiž nízky, nevyhovujú ani podpery. Na rokovaniach s dunajskými lodníkmi sa predstavitelia mesta dohodli, že podpery sa meniť nebudú. Celý most však bude treba zvýšiť približne o 1,3 metra. "Železničný most má šesť polí, každé je samostatnou jednotkou," vysvetlil Kolada. Počas rekonštrukcie most rozmontujú, každú časť nadvihnú a dobudujú pod ňou piliere do potrebnej výšky.

SkryťVypnúť reklamu

Na magistráte počítajú s tým, že trasu rýchloelektričky začnú stavať niekedy na budúci rok. Náklady na samotnú stavbu by mali byť 4,5 až 5,5 miliardy korún, mesto je schopné zaplatiť dve miliardy. Preto sa snažia, aby stavba bola zaradená do verejných prác. V takom prípade by bol zvyšok nákladov hradený zo štátneho rozpočtu. "Ak sa nám to podarí, s rekonštrukciou Starého mosta by sme mohli začať," dodal Kolada.

(mk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 485
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 178
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 5 072
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 040
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 886
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 846
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 195
  8. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva 1 631
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 37 870
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 737
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 425
  4. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 14 382
  5. Ján Chomík: Liek na nespavosť 7 992
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 836
  7. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 6 997
  8. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 5 922
  1. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  2. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  3. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  4. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  5. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  6. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
  7. Jiří Ščobák: Víte, kde hledat nejstarší samostatně stojící chrám na světě? A jak ho asi postavili?
  8. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať?
SkryťZatvoriť reklamu