SME

Obchodnú ulicu zmodernizujú

Obchodná je jednou z posledných ulíc v centre, ktorým sa zatiaľ výraznejšia obnova vyhla. Na magistráte však už s rekonštrukciou rátajú, začať by sa mala tento alebo najneskôr na budúci rok. "Väčšina nehnuteľností je po reštitúciách v súkromných rukách,

ich vzhľad a funkčné využitie určujú majitelia. Našou úlohou je zrekonštruovať električkovú trať, ktorá si to už vyžaduje. Chceme aj skultúrniť povrch ulice, vymeniť dlažby a podobne," povedal hovorca primátora Milan Vajda.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyše stomiliónová rekonštrukcia trate a povrchu na Obchodnej je jednou z priorít mesta do konca roku 2006, zdroje sa budú čerpať z úveru Dexia banky.

Od úpravy povrchu ulice si mesto sľubuje aj zatraktívnenie a skvalitnenie služieb, podobne ako tomu bolo na Hviezdoslavovom námestí či Mostovej ulici. "Mladí ľudia už za nás rozhodli, že Obchodnú považujú za nové korzo. Z ulice vinárskych viech sa Obchodná mení na trendovú ulicu," hovorí Vajda.

SkryťVypnúť reklamu

Vyskytla sa aj možnosť kvôli priestoru pre chodcov obmedziť električkovú trať na jednu koľaj. "Teoreticky sú možné tri varianty, buď zostanú na ulici dve koľaje, alebo jedna koľaj, alebo zmizne električková trať úplne. Konečné rozhodnutie ešte nepadlo, dôležitý bude aj názor dopravného podniku," hovorí Vajda. Keby chcela samospráva odstrániť električky z Obchodnej, alternatívou by bolo pravdepodobne finančne neúnosné vedenie trate pod zemou alebo inou ulicou. Ak by sa rozhodlo o jednej koľaji, protiidúce električky riadené svetelnou signalizáciou by museli vyčkávať na koncoch ulice. Podobný problém riešili na magistráte aj pri rekonštrukcii Mostovej. Dopravný podnik sa však vtedy pomerne jednoznačne postavil proti návrhu jednokoľajky. O tom, či je takéto technické riešenie na Obchodnej reálne z hľadiska prevádzky dopravy, rozhodnú odborníci v najbližších mesiacoch.

SkryťVypnúť reklamu

Električky premávajú po Obchodnej ulici obojsmerne od roku 1977, predtým tu chodili trolejbusy. Vlani v lete tu električky nepremávali, vodári totiž rekonštruovali storočnú kanalizáciu. Trate sa však opravy nedotkli. (mk)

Z priorít hlavného mesta do roku 2006:

T rekonštrukcia trate a povrchu na Obchodnej 110 miliónov

T rekonštrukcia trate na Hurbanovom námestí 45 miliónov

T rekonštrukcia trate na Kapucínskej 7 miliónov

T rekonštrukcia trate v Tuneli (tento rok) 90 miliónov

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  2. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  3. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  4. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  5. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  6. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  2. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  6. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  1. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 10 770
  2. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 5 862
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 5 107
  4. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 3 832
  5. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 809
  6. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 2 679
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 596
  8. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 1 515
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 55 299
  2. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 25 312
  3. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 20 223
  4. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 11 257
  5. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 7 696
  6. Ivan Mlynár: Rozhovor medzi Robertom Ficom a Ursulou von der Leyen, ktorý sa nikdy neuskutočnil. 7 513
  7. Martin Fronk: Druhá Gaderská dolina? Objavte skrytý tiesňavový klenot v Kremnických vrchoch! 7 103
  8. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 6 411
  1. Věra Tepličková: Vláda prstom: ty-ty-ty a Šaško robí audity
  2. Marcel Rebro: Rusko: veľmoc latrín a tankodrómov
  3. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  4. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  5. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  6. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa. V srdci Slovenska.
  7. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
  8. Marcel Rebro: Oči detí, ktorým Putin ukradol detstvo
SkryťZatvoriť reklamu