most, Bajkalská, Jarošova. "Na tento variant sa orientujeme už asi dva roky," hovorí Vladimír Mikuš, vedúci magistrátneho oddelenia dopravného plánovania a riadenia dopravy.
V minulosti boli rozpracované aj ďalšie dva varianty tejto komunikácie - takzvaný tunelový a tunelovo-estakádny.
"Pri vyhodnocovaní vplyvov stavby na životné prostredie bol najlepšie posúdený práve tretí variant. Je aj ekonomicky efektívnejší ako iné posudzované varianty," povedal Mikuš a dodal, že najmenej zasahuje do nehnuteľností. "Pokiaľ nerátame nulový variant, čiže stabilizáciu súčasného stavu bez investícií do dopravnej infraštruktúry."
V mieste, kde bude vychádzať tunel - medzi Matúškovou a Vidlicovou ulicou, ráta stavba s asanáciou jedného rodinného domu. Severná tangenta má doplniť chýbajúce prepojenie stredného dopravného okruhu mesta v jeho severnej časti a tým odbremeniť predovšetkým neúnosne zaťaženú Šancovú ulicu. "Pritom táto komunikácia by odľahčila aj mnohé mestské komunikácie v centre až po nábrežie. Jej stavba však nepatrí medzi priority mesta do roku 2006, za prioritný hlavné mesto v súčasnosti považuje predovšetkým rozvoj mestskej hromadnej dopravy," spresnil Mikuš.