SME

Proti stanici sú obyvatelia aj Nové Mesto

Priestor medzi Istropolisom a Račianskou ulicou nazývaný filiálka je už roky zanedbaný. Železnice SR, ktorým územie patrí, predložili ministerstvu životného prostredia zámer výstavby v tejto lokalite. Podľa zámeru železníc by tu mala byť postavená hlavová

FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ

čiže konečná železničná stanica Bratislava - filiálka. Proti tomuto zámeru sa postavila mestská časť Nové Mesto aj obyvatelia okolia filiálky. Tí poslali ministerstvu petíciu s takmer osemsto podpismi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hovorkyňa Železníc SR Nela Blašková na otázku, či železnice potrebujú ďalšiu koncovú stanicu v širšom centre Bratislavy, odpovedala, že železnice rokujú s ministerstvom životného prostredia a keďže nechcú predbiehať vývoj udalostí, k situácii sa zatiaľ vyjadrovať nebudú. "Stále čakáme na vyjadrenie ministerstva životného prostredia. V máji sme požiadali o posúdenie vplyvu stavby na životné prostredie. Ministerstvo teraz využíva 3-mesačnú lehotu na získanie vyjadrení všetkých zainteresovaných strán. Stanovisko by sme mali obdržať najneskôr v septembri," povedala hovorkyňa Železníc SR Kornélia Blašková.

SkryťVypnúť reklamu

Zámer železníc ponúka tri alternatívne riešenia umiestnenia stavby osobnej stanice na území od Trnavského mýta po Jarošovu ulicu. Hlavný vstup má byť z Trnavského mýta a stavba má mať polyfunkčnú nadstavbu. Alternatívne riešenia sa líšia výškou a zapustením budovy do podzemia. Mala by byť úplne podzemná alebo len mierne zapustená do terénu. Nové Mesto so zámerom železníc neúhlasí. "Zdá sa nám zbytočné umiestniť na ňom koncovú železničnú stanicu, keď v blízkosti sa nachádzajú dve ďalšie - stanica v Novom Meste a na predmestí, odkiaľ je veľmi dobré električkové alebo autobusové spojenie aj do spornej oblasti," povedala Reháčková. V lokalite filiálky by mestská časť preferovala zeleň, parkoviská, služby či bytové domy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  2. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí? 6 783
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 634
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 165
  4. Keď sa z brigády stane kariéra 1 969
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 873
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 819
  7. Bez nich by elektrina netiekla. 1 727
  8. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 337
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 886
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 14 770
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 705
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 361
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 11 248
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 984
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 321
  8. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 7 597
  1. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  2. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  3. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  4. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  5. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  6. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  7. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  8. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
SkryťZatvoriť reklamu