SME

V Redute počuť škrípanie kolies

Škrípanie električkových kolies je napriek nedávnej rekonštrukcii električkovej trate okolo Reduty stále počuť na koncertoch v Slovenskej filharmónii. "Hlučnosť ako keby sa zvýšila," hovorí generálny riaditeľ filharmónie Jozef Tkáčik. Povrch trate na ...

Škrípanie električkových kolies je napriek nedávnej rekonštrukcii električkovej trate okolo Reduty stále počuť na koncertoch v Slovenskej filharmónii. "Hlučnosť ako keby sa zvýšila," hovorí generálny riaditeľ filharmónie Jozef Tkáčik. Povrch trate na Mostovej ulici je pritom práve pre odhlučnenie urobený z kvalitného hladkého asfaltu, a nie z dlažby.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oproti stavu pred rekonštrukciou sa však niečo zmenilo k lepšiemu - prestali vibrácie, ktoré prejazd vozidiel spôsoboval, a tak sa už dnes koncertná sieň netrasie. "Jedinou záchranou bude výmena okien za zvukotesné, ktorú plánujeme asi o dva až dva a pol roka," skonštatoval Tkáčik.

SkryťVypnúť reklamu

Samospráva mesta Bratislava pritom v minulom roku investovala do rekonštrukcie trate na Mostovej 60 miliónov korún. Vedenie mesta navyše prezentovalo rekonštrukciu koľajových zvrškov na Mostovej ako jeden zo svojich úspechov.

Okrem toho podľa neho Dopravný podnik mesta Bratislavy prisľúbil, že bude postupne nakupovať odpérované a nehlučné električky. "My sa ale viac spoliehame na tie naše okná, ktoré môžu urobiť revolúciu, čo sa týka dobrého a nerušeného počúvania koncertov v Redute," dodal riaditeľ.

Existuje však ešte jedno riešenie, ako umožniť návštevníkom koncertov nerušený zážitok. Filharmónia by mohla požiadať dopravný podnik, aby v prípade významnejších koncertov električkovú dopravu odklonil. Podľa Tkáčika o tejto veci ešte obe inštitúcie nerokovali, túto alternatívu však využijú počas májového Parlamentného zhromaždenia NATO v Redute.

SkryťVypnúť reklamu

Počas rekonštrukcie električkovej trate od júna do decembra 2003 vymenili 600-metrový obojsmerný úsek električkovej trate na Mostovej a Jesenského ulici. Na ploche 200 metrov v blízkosti budovy Reduty položili trať s použitím technológie so svetovými parametrami, čo sa týka zníženia vibrácií a hlučnosti. Mesto technológiu vybralo aj pre petíciu Slovenskej filharmónie, ktorú podpísalo 2177 občanov. (tasr, ds)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 9 326
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 904
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 097
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 768
  5. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 4 032
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 3 946
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 652
  8. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 550
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 18 444
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 13 843
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 166
  4. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 793
  5. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 291
  6. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 5 756
  7. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 5 143
  8. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 5 064
  1. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  2. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  3. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  4. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  5. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  6. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  7. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  8. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
SkryťZatvoriť reklamu