SME

Kraj rokuje o železnici Petržalka - Wolfsthal

Bratislavský samosprávny kraj rokoval vo Viedni o železničnom prepojení Petržalky s rakúskou obcou Wolfsthal. Za kraj sa rokovania slovensko-rakúskej medzivládnej komisie zúčastnil predseda krajskej dopravnej komisie Roman Filistein. "Z hľadiska železnič

nej dopravy v našom euroregióne je pre nás jednou z priorít predĺženie regionálnej trate Viedeň - Wolfsthal až do Bratislavy-Petržalky," povedal Filistein.

Vybudovanie tohto úseku trate by znamenalo obnovenie pôvodnej železničnej trate medzi Viedňou a naším hlavným mestom z roku 1914 a umožnilo by železničné prepojenie medzi bratislavským a viedenským letiskom. Dohoda všetkých strán v tejto veci je veľmi reálna už v blízkej budúcnosti. "S takýmto riešením musia súhlasiť aj ministerstvá dopravy oboch štátov, Spolková republika Dolné Rakúsko, mesto Bratislava, ako aj starostovia Hainburgu a Wolfsthalu," doplnil Filistein.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Železničná trať by však mala význam pre Bratislavčanov, ktorí nechcú alebo nemôžu chodiť do okolitých rakúskych obcí a Viedne autom.

Samosprávny kraj si už nechal vypracovať štúdiu železničného spojenia Bratislavy s Wolfsthalom, v ktorej sú dve reálne alternatívy trasy na slovenskej strane. Podľa prvej by trať viedla z petržalskej železničnej stanice cez výrobný areál Matadoru, druhá predpokladá čiastočnú obchádzku petržalskej priemyselnej zóny. Obidve alternatívy obsahujú napojenie na rakúsku stranu trate v blízkosti hraničného priechodu Bratislava - Berg. Odhadované náklady sú takmer 2 až 3,5 milióna eur na slovenskej strane, podľa toho, ktorý variant sa uplatní. Na rakúskej strane je to 3 až 4,7 milióna eur. V odhadoch však nie sú zarátané výkupy pozemkov.

SkryťVypnúť reklamu

Na rokovaní medzivládnej komisie vo Viedni sa zúčastnili aj zástupcovia slovenského a rakúskeho ministerstva dopravy, bratislavského magistrátu mesta Viedeň a Železníc Slovenskej republiky.

DAN SLÁDEK

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  4. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  6. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  7. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  8. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  1. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  2. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  3. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  4. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  5. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  6. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  7. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  8. Invázne rastliny ako superpotraviny
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 10 031
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 5 659
  3. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 3 959
  4. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 187
  5. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 468
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 037
  7. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 1 905
  8. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 1 571
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 84 851
  2. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 13 626
  3. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 12 844
  4. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 531
  5. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 8 880
  6. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 8 260
  7. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 312
  8. Věra Tepličková: Gruzínci sú už z obliga, za všetko teraz môžu Plaváková a Šimečka 4 647
  1. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
  2. Post Bellum SK: Keď sa lámal čas a charaktery
  3. Radko Mačuha: Politika, pred ktorou musia utekať už aj "dezoláti".
  4. Věra Tepličková: Maličkosti z temperamentovej poradne:Trump a Putin? Dva absolútne odlišné svety
  5. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  6. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
  7. Marcel Rebro: Rusofili nás posielajú na ukrajinský front. Ideme. Už zajtra. A radi
  8. Marcel Rebro: Summit na Aljaške: Trumpova show, Putinova propaganda, Ukrajina bokom
SkryťZatvoriť reklamu