SME

Malchárek chce lacnejšiu železnicu

Poslanec parlamentu Jirko Malchárek predloží pri schvaľovaní štátneho rozpočtu pozmeňovací návrh, aby na tratiach Bratislava ­ Kúty a Bratislava ­ Dunajská Streda v budúcom roku namiesto Železničnej spoločnosti osobnú dopravu prevádzkovala Bratislavská ..

Poslanec parlamentu Jirko Malchárek predloží pri schvaľovaní štátneho rozpočtu pozmeňovací návrh, aby na tratiach Bratislava ­ Kúty a Bratislava ­ Dunajská Streda v budúcom roku namiesto Železničnej spoločnosti osobnú dopravu prevádzkovala Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť. „Hlavnou výhodou tejto zmeny by bola výrazne nižšia cena, čím by sa dalo ušetriť okolo 22 miliónov korún, ktoré štát môže použiť na iné účely," uviedol Malchárek. Majoritným akcionárom BRKS je Bratislavský samosprávny kraj, ktorý vlastní 51 percent akcií. „Ak tento návrh prejde, bude to vlastne precedens," hovorí predseda dopravnej komisie kraja a predseda predstavenstva BRKS Roman Filistein. „Štát totiž od samopráv žiada, aby koordinovali vlakovú a autobusovú dopravu, ale kraj môže len schvaľovať cestovné poriadky. Schválením pozmeňovacieho návrhu by sme sa mohli reálne ujať koordinácie dopravy. Štát tým ušetrí. Okrem toho by sme mohli odfinancovať realizáciu prvej etapy bratislavskej rýchlodráhy."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V štátnom rozpočte je na výkony Železničnej spoločnosti na dotknutých tratiach určených viac ako 67 miliónov korún. Tie isté výkony na tratiach Bratislava ­ Kúty a Bratislava ­ Dunajská Streda však dokáže regionálna spoločnosť pre samosprávne kraje prevádzkovať za 45 miliónov. V rámci tejto sumy by regionálna spoločnosť prevádzkovala navyše denne šesť osobných vlakov na trati Bratislava ­ Trnava a v rámci prvej etapy bratislavskej rýchlodráhy aj štyridsať vlakov denne na úseku Devínska Nová Ves ­ Bratislava.

Podľa poslanca Malchárka je úspora 22 miliónov výsledkom racionálneho návrhu. Ušetrené peniaze by sa podľa neho mohli presunúť v rámci kapitoly rezortu dopravy na rok 2004 do položky výdavkov štátu, určených na spolufinancovanie povstupových programov Európskej únie.

SkryťVypnúť reklamu

Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť v súčasnosti prevádzkuje osobnú železničnú dopravu na tratiach Záhorská Ves ­ Zohor a Zohor ­ Bratislava.

(dro, sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Trnavskí vinári však zmenili biznis s vínom
  2. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  8. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  1. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  2. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  3. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  4. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  5. Bez nich by elektrina netiekla.
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 10 412
  2. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 433
  3. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 6 079
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 052
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 3 224
  6. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 473
  7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 236
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 066
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 104
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 601
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 456
  4. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 197
  5. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 8 626
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 7 037
  7. Ľuboslav Farkaš: Ďalšie, von oknom vyhodené peniaze Matúša Šutaja Eštoka 5 354
  8. Rastislav Puchala: Veľký deň slovenskej diplomacie 5 197
  1. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
  2. Radko Mačuha: Aj hnutie Republika číta SME.
  3. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  4. Marcel Rebro: Internetová diskusia podľa SMERu: Putin svätý, Západ fašista a USA môže aj za vaše hemoroidy
  5. Dušan Koniar: Štátne sviatky a iné generálne štrajky
  6. Tupou Ceruzou: Konsolidácia na salaši
  7. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
  8. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
SkryťZatvoriť reklamu