Zohor - Záhorská Ves a Zohor - Plavecký Mikuláš. Roman Filistein, predseda komisie dopravy samosprávneho kraja, uviedol, že štrajk železničiarov bol veľmi silným impulzom na riešenie problému regionálnych tratí. „Myslíme si, že v rámci kraja poznáme potreby regiónu lepšie ako ministerstvo, preto ich chceme v spolupráci riešiť,“ dodal.
Väčšinovým akcionárom koľajovej spoločnosti je samosprávny kraj s 51-percentným podielom. Štyrmi percentami sa podieľajú samotné obce, ktorých sa regionálna železnica týka - Záhorská Ves, Vysoká pri Morave, Rohožník a Lozorno.
Zahraničným partnerom je Connex Transport AB, ktorý je jedným z najväčších súkromných regionálnych prepravcov v Európe. „Potrebovali sme silného zahraničného partnera, pretože naším plánom je prepojiť regionálnu trať Bratislavského samosprávneho kraja s európskymi - konkrétne s rakúskymi regionálnymi traťami,“ uviedol Ľubo Roman, predseda BSK.
Ďalšími akcionármi sú ŽOS Vrútky - technologický partner, ktorý sa venuje modernizácii, oprave aj stavbe vlakových súprav, a spoločnosť Wagon Servis Travel, s. r. o. Tá ponúka mimoriadne vlaky, zreštaurované historické vozne, nočné súpravy a turistické a ležadlové vlaky. Filistein predpokladá, že regionálna spoločnosť bude zisková.
„Trate sú v dobrom technickom stave. Boli modernizované pred dvoma rokmi,“ uviedol Ľubo Roman. „Jedným z prvých krokov spoločnosti bude redukcia zamestnancov.Kompletnú prevádzku na dvoch tratiach momentálne zabezpečuje 112 zamestnancov. Predpokladáme, že sa ich počet zredukuje na štyridsať,“ dodal Roman Filistein.