SME

Cenu parkovacej karty určuje samospráva, tvrdí firma EEI

Košická firma EEI si určila výšku odmeny za jednu parkovaciu kartu v bratislavskej mestskej časti Petržalka, karta však môže stáť toľko, koľko schvália miestni poslanci.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Pri tvorbe ceny za parkovaciu kartu v bratislavskej mestskej časti Petržalka vychádzala košická firma EEI z počtu parkovacích miest v Petržalke, čo je približne 24- až 25-tisíc. "Cenu sme vedeli vykalkulovať. Išli sme do toho so štatistikami, ktoré máme z iných miest," povedal pred novinármi Ján Fellegi, konateľ EEI, ktorá vyhrala verejnú obchodnú súťaž na zabezpečenie nového parkovacieho systému v Petržalke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za parkovacie karty by mali po zavedení parkovacej politiky rezidenti platiť 60 eur za jedno auto, za druhé 90 eur a za tretie auto v domácnosti 120 eur. Abonenti bez trvalého pobytu v Petržalke za ročnú parkovaciu kartu zaplatia 800 eur. Z každej parkovacej karty dostane investor 40 eur s DPH. Pôvodne mal investor dostať 48 eur s DPH, vedenie mestskej časti Bratislava-Petržalka však po rokovaniach s parkovacou firmou EEI vyrokovalo nové podmienky.

SkryťVypnúť reklamu

"Karta za parkovanie môže stáť toľko, koľko v Petržalke schvália poslanci, to môže urobiť len mestská časť. My sme povedali, že toto je naša odmena, ktorú my za to chceme a vy si schváľte ceny za karty, aké vy chcete," tvrdí Fellegi.

Kalkulácie

Firma EEI podľa neho kalkuluje s pravdepodobnosťou, koľko ľudí si kartu kúpi. "Štandardne sa to pohybuje približne okolo 65 až 75 percent a podľa toho vypočítajú, aká by mohla byť cena jednej karty v pomere k tomu, čo do toho potrebuje spoločnosť investovať a koľko by sa jej malo vrátiť," pripomenul. Podľa neho pomer áut, ktoré patria rezidentom a tým, ktorí v Petržalke trvalý pobyt nemajú, nikto nevie určiť. "Človek môže mať v mestskej časti trvalý pobyt, ale auto si nemusel preregistrovať, keď si v Petržalke prihlásil trvalý pobyt. Auto môže tiež byť mamino alebo otcovo," zhrnul.

SkryťVypnúť reklamu

Z celkového počtu 24- až 25-tisíc parkovacích miest v Petržalke je však reálne pre rezidentov okolo 21-tisíc. Ostatné sú miesta pre návštevníkov, parkovacie miesta magistrátu, ktoré neboli v súťaži, miesta pre ťažko zdravotne postihnutých a miesta, ktoré prenajíma Petržalka ako vyhradené parkovacie miesta pre konkrétne evidenčné čísla vozidiel.

Nové miesta

"V technickom riešení sme navrhovali, aby systém zjednosmernil ulice a budoval nové parkovacie miesta. Cena parkovacej karty zahŕňa starostlivosť o celý parkovací systém. Zahŕňajú do toho aj zimnú údržbu miest, opravu výtlkov a aj budovanie nových parkovacích miest. Tie by mohli byť tam, kde je zničený obrubník, chodník alebo trávnik, kde už tráva nenarastie. Tieto miesta vyfrézujú, vybetónujú, položia asfalt a nové obrubníky," pripomenul Fellegi. Koľko nových miest na parkovanie by týmto vzniklo, však povedať nevedel. Úbytok počtu áut po zavedení parkovacieho systému je podľa neho od 15 do 20 percent a celý systém zavedenia nového parkovacieho systému by firmu stálo 1,2 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Sumu 21-miliónov vypočítali aj s parkovacími domami. Fellegi ďalej spomenul, že jediný, kto môže vymáhať, aby si ľudia kúpili kartu a aby dodržiavali pravidlá, je mestská alebo štátna polícia.

Petržalský miestny poslanec Peter Cmorej pred septembrovým miestnym zastupiteľstvom vyhlásil, že verejná obchodná súťaž na zabezpečenie nového parkovacieho systému v Petržalke bola ušitá na mieru jednému uchádzačovi a nikto iný na Slovensku nevedel samostatne splniť požadované podmienky. Podľa neho existuje aj podozrenie, že víťazná firma vedela podmienky súťaže dopredu. Medzi poslancami odznelo aj to, že doba na poskytnutie všetkých papierov, ktoré k súťaži patria, bola krátka. "Čím nám to bolo šité na mieru? Na súťaži sa zúčastnili tri firmy. Všetko sa dáva vyhlásením v zmysle zákona. Čestne vyhlasujeme, že nemáme nedoplatky, že zamestnancom uhrádzame mzdu. Od úradov nežiadame nič," pripomenul Fellegi s tým, že ich firma má dvadsať zamestnancov.

Petržalskí miestni poslanci budú o všeobecne záväznom nariadení, ktoré by zaviedlo novú parkovaciu politiku v mestskej časti, rokovať v utorok 27. októbra na zasadnutí petržalského zastupiteľstva.

Parkovanie

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Kam smerujú peniaze bohatých?
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 927
  2. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 025
  3. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 4 784
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 922
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 3 638
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 582
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 574
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 334
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 27 565
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 13 643
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 560
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 537
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 486
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 354
  7. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 539
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 329
  1. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  2. Tupou Ceruzou: Krížovka
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
  4. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  5. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  6. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  8. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
SkryťZatvoriť reklamu