SME

Cenu parkovacej karty určuje samospráva, tvrdí firma EEI

Košická firma EEI si určila výšku odmeny za jednu parkovaciu kartu v bratislavskej mestskej časti Petržalka, karta však môže stáť toľko, koľko schvália miestni poslanci.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Pri tvorbe ceny za parkovaciu kartu v bratislavskej mestskej časti Petržalka vychádzala košická firma EEI z počtu parkovacích miest v Petržalke, čo je približne 24- až 25-tisíc. "Cenu sme vedeli vykalkulovať. Išli sme do toho so štatistikami, ktoré máme z iných miest," povedal pred novinármi Ján Fellegi, konateľ EEI, ktorá vyhrala verejnú obchodnú súťaž na zabezpečenie nového parkovacieho systému v Petržalke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za parkovacie karty by mali po zavedení parkovacej politiky rezidenti platiť 60 eur za jedno auto, za druhé 90 eur a za tretie auto v domácnosti 120 eur. Abonenti bez trvalého pobytu v Petržalke za ročnú parkovaciu kartu zaplatia 800 eur. Z každej parkovacej karty dostane investor 40 eur s DPH. Pôvodne mal investor dostať 48 eur s DPH, vedenie mestskej časti Bratislava-Petržalka však po rokovaniach s parkovacou firmou EEI vyrokovalo nové podmienky.

SkryťVypnúť reklamu

"Karta za parkovanie môže stáť toľko, koľko v Petržalke schvália poslanci, to môže urobiť len mestská časť. My sme povedali, že toto je naša odmena, ktorú my za to chceme a vy si schváľte ceny za karty, aké vy chcete," tvrdí Fellegi.

Kalkulácie

Firma EEI podľa neho kalkuluje s pravdepodobnosťou, koľko ľudí si kartu kúpi. "Štandardne sa to pohybuje približne okolo 65 až 75 percent a podľa toho vypočítajú, aká by mohla byť cena jednej karty v pomere k tomu, čo do toho potrebuje spoločnosť investovať a koľko by sa jej malo vrátiť," pripomenul. Podľa neho pomer áut, ktoré patria rezidentom a tým, ktorí v Petržalke trvalý pobyt nemajú, nikto nevie určiť. "Človek môže mať v mestskej časti trvalý pobyt, ale auto si nemusel preregistrovať, keď si v Petržalke prihlásil trvalý pobyt. Auto môže tiež byť mamino alebo otcovo," zhrnul.

SkryťVypnúť reklamu

Z celkového počtu 24- až 25-tisíc parkovacích miest v Petržalke je však reálne pre rezidentov okolo 21-tisíc. Ostatné sú miesta pre návštevníkov, parkovacie miesta magistrátu, ktoré neboli v súťaži, miesta pre ťažko zdravotne postihnutých a miesta, ktoré prenajíma Petržalka ako vyhradené parkovacie miesta pre konkrétne evidenčné čísla vozidiel.

Nové miesta

"V technickom riešení sme navrhovali, aby systém zjednosmernil ulice a budoval nové parkovacie miesta. Cena parkovacej karty zahŕňa starostlivosť o celý parkovací systém. Zahŕňajú do toho aj zimnú údržbu miest, opravu výtlkov a aj budovanie nových parkovacích miest. Tie by mohli byť tam, kde je zničený obrubník, chodník alebo trávnik, kde už tráva nenarastie. Tieto miesta vyfrézujú, vybetónujú, položia asfalt a nové obrubníky," pripomenul Fellegi. Koľko nových miest na parkovanie by týmto vzniklo, však povedať nevedel. Úbytok počtu áut po zavedení parkovacieho systému je podľa neho od 15 do 20 percent a celý systém zavedenia nového parkovacieho systému by firmu stálo 1,2 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Sumu 21-miliónov vypočítali aj s parkovacími domami. Fellegi ďalej spomenul, že jediný, kto môže vymáhať, aby si ľudia kúpili kartu a aby dodržiavali pravidlá, je mestská alebo štátna polícia.

Petržalský miestny poslanec Peter Cmorej pred septembrovým miestnym zastupiteľstvom vyhlásil, že verejná obchodná súťaž na zabezpečenie nového parkovacieho systému v Petržalke bola ušitá na mieru jednému uchádzačovi a nikto iný na Slovensku nevedel samostatne splniť požadované podmienky. Podľa neho existuje aj podozrenie, že víťazná firma vedela podmienky súťaže dopredu. Medzi poslancami odznelo aj to, že doba na poskytnutie všetkých papierov, ktoré k súťaži patria, bola krátka. "Čím nám to bolo šité na mieru? Na súťaži sa zúčastnili tri firmy. Všetko sa dáva vyhlásením v zmysle zákona. Čestne vyhlasujeme, že nemáme nedoplatky, že zamestnancom uhrádzame mzdu. Od úradov nežiadame nič," pripomenul Fellegi s tým, že ich firma má dvadsať zamestnancov.

Petržalskí miestni poslanci budú o všeobecne záväznom nariadení, ktoré by zaviedlo novú parkovaciu politiku v mestskej časti, rokovať v utorok 27. októbra na zasadnutí petržalského zastupiteľstva.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  2. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  3. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  4. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  6. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  7. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu?
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  3. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  8. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 17 233
  2. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu? 7 709
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 992
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 696
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 374
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 474
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 514
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 2 062
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 17 296
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 16 180
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 283
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 110
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 688
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 8 777
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 264
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 228
  1. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  2. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  3. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  4. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  5. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  6. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  7. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  8. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
SkryťZatvoriť reklamu