SME

O vedenie DPB sa celkovo uchádza 17 kandidátov

Terajší generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Ľubomír Belfi vo svojom pláne rozvoja spoločnosti uviedol, že jeho ambíciou je pokračovať vo vyrovnanom hospodárení, optimalizácii nákladov, modernizácii vozidlového parku a údržbovej základne.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. V pondelok 7. septembra sa rozhodne, kto dostane v druhom kole možnosť uchádzať sa o pozíciu generálneho riaditeľa a predsedu predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB). Výberová komisia bude vyberať zo 17 kandidátov, ktorí prejavili záujem DPB viesť. Ich profesijné životopisy i rozvojové plány spoločnosti si môže verejnosť prečítať na stránke hlavného mesta www.bratislava.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na čele DPB chce stáť súčasný najvyšší manažér spoločnosti, ale aj bývalí šéfovia podniku. Terajší generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Ľubomír Belfi vo svojom pláne rozvoja spoločnosti uviedol, že jeho ambíciou je pokračovať vo vyrovnanom hospodárení, optimalizácii nákladov, modernizácii vozidlového parku a údržbovej základne. Jedným z prostriedkov na znižovanie nákladov je podľa Belfiho vytvoriť expresné linky na vybraných úsekoch hlavného mesta, napríklad na trase Centrum-Patrónka-Devínska Nová Ves. Belfi chce tiež výrazne zvýšiť počet zastávok na znamenie.

SkryťVypnúť reklamu

Pavel Derkay, ktorý DPB viedol v rokoch 2009 až 2011, chce okrem iného vybudovať vozovňu v oblasti Bratislava-západ, čo podľa jeho názoru umožní minimalizovať neproduktívne kilometre. Chce takisto pripraviť plán efektívneho využívania trolejbusovej siete a rozvoj hybridných systémov ako zdroja pohonu.

Šéf DPB v rokoch 2007-2009 Róbert Kadnár chce v rámci svojich plánov vytvoriť projekt prepojenia trolejbusovej trate z Dlhých Dielov cez Staré Grunty a Mlynskú dolinu s Kramármi a vozovňou na Hroboňovej ulici. Ďalej zvýšiť výpravu vozidiel na 95 percent, o čo by sa mala postarať obnova zastaraných vozidiel, zvyšovanie prepravnej rýchlosti i skvalitnenie servisu.

Medzi ďalšími kandidátmi, ktorí sa uchádzajú o post generálneho riaditeľa DPB a predsedu predstavenstva spoločnosti, je aj Zdeněk Schraml, ktorý do februára tohto roka zastával funkciu generálneho riaditeľa Dopravného podniku mesta Košice, v minulosti šéfoval Letisku M.R. Štefánika - Airport Bratislava. a.s. Vo svojom pláne rozvoja DPB spomína medzi strategickými cieľmi aj účasť vyššieho územného celku, poprípade štátu na financovaní spoločnosti. Chce takisto postupne zavádzať elektrobusy.

SkryťVypnúť reklamu

Medzi kandidátmi na riadenie DPB sú aj jeho terajší zamestnanci a tiež ľudia, ktorí pracujú v oblasti marketingu či v bankovom sektore.

Okrem životopisov 17 kandidátov v prípade DPB sa na stránke hlavného mesta SR Bratislavy nachádzajú aj kandidáti, ktorí majú záujem obsadiť kľúčové pozície v ďalších troch bratislavských mestských podnikoch - Odvoz a likvidácia odpadu (OLO), Metro Bratislava a Bratislavská vodárenská spoločnosť (BVS). V prípade OLO je 17 kandidátov, do výberového konania týkajúceho sa BVS je prihlásených 16 kandidátov, dvaja kandidáti chcú viesť Metro Bratislava.

Komisia zložená z poslancov mestského zastupiteľstva, zástupcov primátora a organizácie Transparency International Slovensko v pondelok 7. septembra rozhodne, kto z kandidátov postúpi do druhého kola, ktorým bude verejná prezentácia. Hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová uviedla, že híring by sa mal uskutočniť v stredu 9. septembra.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa hovorkyne by do druhého kola mali postúpiť traja až piati uchádzači. Výnimka bude platiť v prípade spoločnosti Metro Bratislava, pretože o jej vedenie sa uchádzajú len dvaja kandidáti. Víťazov výberových konaní bude schvaľovať mestské zastupiteľstvo koncom septembra.

Dopravný podnik Bratislava

Zastávka električky po ukončení rekonštrukcie električkovej trate a jej okolia na Americkom námestí 14. decembra 2020.

Z Južného mesta premáva okružnou trasou, za zastávkou Blumentál cez Vazovovu.


TASR
Cabriobus prechádza cez Železnú studničku.

Týždeň mobility sa uskutoční od 16. do 22. septembra.


TASR 1

Investíciu financuje bratislavský mestský dopravca z úveru.


TASR 12
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Osadili štadióny špeciálnymi turniketmi
  2. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí? 7 817
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 725
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 711
  4. Keď sa z brigády stane kariéra 2 621
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 939
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 642
  7. Bez nich by elektrina netiekla. 1 452
  8. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 340
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 022
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 15 755
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 826
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 715
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 10 933
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 10 005
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 412
  8. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 8 277
  1. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  2. Marian Nanias: Na členstvo v EÚ Slovensko dopláca, alebo získava?
  3. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  4. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  5. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  6. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  7. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  8. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
SkryťZatvoriť reklamu