SME

V Chorvátskom Grobe sa mení frekvencia autobusových spojov

Dôvodom zníženia spojov sú finančné možnosti obce ako objednávateľa regionálnej linky.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Od 1. augusta bude medzi obcou Chorvátsky Grob a hlavným mestom premávať menej spojov bratislavskej mestskej hromadnej dopravy, na trase však bude viac spojov prímestského prepravcu Slovak Lines. V prípade MHD sa mení aj číslo linky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po novom bude do Chorvátskeho Grobu premávať linka číslo 525. Na rozdiel od doterajšej č. 630 bude mať 23 namiesto 31 spojov. Frekvencia spojov sa zníži s výnimkou rána.

Predpoludním a večer bude mať linka dvojhodinový interval, popoludní bude od augusta premávať každú hodinu, nie polhodinu ako doteraz.

SkryťVypnúť reklamu

Počty spojov znížili na základe prieskumu vyťaženosti

Obec Chorvátsky Grob na svojej webstránke uviedla, že k zníženiu počtu spojov došlo na základe prieskumu vyťaženosti linky č. 630, ktorý Dopravný podnik Bratislava realizoval v septembri 2014.

DPB však tvrdí, že dôvodom zníženia spojov sú finančné možnosti obce ako objednávateľa regionálnej linky. Obec totiž platí úsek trasy, ktorý nie je na území hlavného mesta.

"Stratu, ktorá DPB na tomto úseku vzniká, nevykrýva rozpočet hlavného mesta," pripomenula Zuzana Vachová z DPB.

Doteraz Chorvátsky Grob spolufinancoval linku č. 630 sumou 36-tisíc eur ročne. Na pokrytie nákladov novej linky č. 525 má v rozpočte vyčlenených 48-tisíc eur.

"Cena vzrástla na základe vozokilometrov a ich reálnych prepočtov, aby linka nebola stratová," uviedla v tejto súvislosti Vachová. Chorvátsky Grob je spolu s Mariankou jedinou obcou mimo územia hlavného mesta, kam premávajú linky bratislavskej MHD.

SkryťVypnúť reklamu

Zmeny v linkách

Obec Chorvátsky Grob na novú situáciu reagovala aj žiadosťou o posilnenie spojov Slovak Lines, ktorá zabezpečuje regionálnu autobusovú dopravu v Bratislavskom kraji.

Na základe rokovaní medzi obcou, Bratislavským samosprávnym krajom a prepravcom sa upravili linky medzi Bratislavou, Pezinkom a Sencom tak, aby sa zvýšil počet spojov prechádzajúcich cez Chorvátsky Grob a Čiernu Vodu.

"Na linke Bratislava-Pezinok sme urobili 14 zmien, v prípade spojov medzi Bratislavou a Sencom a v opačnom smere sme pridali predpoludňajší a popoludňajší spoj, ktoré budú jazdiť denne a podvečerný spoj, ktorý bude premávať cez víkend," informoval generálny riaditeľ Slovak Lines Peter Sádovský.

"Z Chorvátskeho Grobu bude do Bratislavy od nového školského roku v pracovných dňoch premávať 18 a cez Čiernu Vodu do Bratislavy deväť spojov Slovak Lines, z Bratislavy do Chorvátskeho Grobu v pracovné dni 20 a cez Čiernu vodu osem spojov Slovak Lines," konkretizoval Sádovský.

SkryťVypnúť reklamu

Cestovné poriadky reflektujú možnosti obce

Ku kritike, ktorá sa v súvislosti so zmenami objavila na internete a poukazovala na nedostatočnú nadväznosť jednotlivých spojov regionálnej dopravy s linkami MHD, Sádovský uviedol, že časový plán odchodov bol vytvorený na základe požiadaviek obce a následnou dohodou zúčastnených.

Dodal, že ani fyzicky nie je možné vždy vyhovieť všetkým požiadavkám na nadväznosť.

"Ak sa vyskytne nesúlad časov, spravidla súvisí s konkrétnym obehom vozidiel," vysvetlil.

Kritika smerovala aj k údajne komplikovanejšiemu cestovnému poriadku linky MHD, konkrétne upozorňovala napríklad na to, že v pracovných dňoch bude v predpoludňajších hodinách spoj odchádzať každú nepárnu, počas voľných dní zasa každú párnu hodinu.

"Dopravu si hradí obec a aj cestovné poriadky boli naplánované na základe toho, aké boli podmienky Chorvátskeho Grobu," uviedla v tejto súvislosti Zuzana Vachová za DPB.

Či v prípade frekvencie spojov autobusovej verejnej dopravy v prípade Chorvátskeho Grobu príde počas jesene k ďalším zmenám, bude jasnejšie po novembrovom zavedení tretej etapy Integrovaného dopravného systému.

Obec deklaruje, že spolu s Bratislavskou integrovanou dopravou pracuje na zvýšení počtu autobusov a zlepšení dopravnej obsluhy medzi Čiernou Vodou do Pezinka a Senca.

Pozitívny dosah v súvislosti s rozšírením IDS očakáva aj Slovak Lines.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 569
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 550
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 042
  4. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 10 921
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 799
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 584
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 083
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 176
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 081
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 678
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 490
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 9 659
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 406
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 397
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 690
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 670
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu