SME

Eurovea zablokovala zastávku, lebo sa bála zrušenia odbočky

V textovej dokumentácii na zmenu stavby sa však o zrušení odbočenia na Pribinovu ulicu nehovorí.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

V textovej dokumentácii na zmenu stavby sa o zrušení odbočenia na Pribinovu ulicu nehovorí.

BRATISLAVA. Lepší prestup medzi električkami a autobusmi na bratislavskom Šafárikovom námestí nevznikne, lebo Eurovea sa obávala zrušenia odbočky k svojmu centru.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Týmto argumentuje hovorkyňa obchodného domu Oľga Hammer.

Po tom, čo chcelo mesto posunúť zastávku autobusov a skrátiť tak prestupné vzdialenosti, podal majiteľ nákupného centra námietku a bol vraj pripravený napadnúť aj stavebné povolenie na zmenu stavby.

SkryťVypnúť reklamu

Ohroziť tak mohol projekt budovania električky do Petržalky. Žiadne plánované zrušenie odbočky ale v predloženej dokumentácii podľa bývalého vedenia mesta nebolo.

Keďže obratisko autobusov na Šafárikovom námestí už neobnovia, zastávky spred Malej scény sa mali posunúť pred Umeleckú besedu a pred budovu pôvodnej redakcie Smena, aby boli prestupy pohodlnejšie a rýchlejšie. Rovnako sa posúvala aj električková zastávka pred aulu Univerzity Komenského. Mesto preto robilo zmenu v projekte, v rámci ktorého sa dnes buduje električka do Petržalky a rekonštruuje Starý most.

V stavebnom konaní na zmenu stavby pred dokončením však podal svoju námietku majiteľ nákupného centra ako účastník konania.

Hovorkyňa dnes argumentuje, že to bolo preto, lebo posun zastávky by uzavrel vjazd do Pribinovej ulice a autá by teda k centru v tejto časti nemohli odbočiť. "Ak by sa zakázalo pravé odbočenie na Pribinovu, nastane situácia, že vozidlá smerujúce do Eurovey by museli vchádzať cez komunikáciu Krupková, ktorá je krátka a končí križovatkou. Ulica by sa upchala," zdôraznila Hammer.

SkryťVypnúť reklamu

Dokumentácia o zrušení odbočky nehovorí

V textovej dokumentácii na zmenu stavby, ktorú má TASR k dispozícii, sa však o zrušení odbočenia na Pribinovu ulicu nehovorí.

Martin Fundárek z občianskej iniciatívy Lepšia doprava tiež tvrdí, že hoci v tomto priestore niet veľa voľného miesta, predsa sa projektantovi podarilo nájsť riešenie, ktoré umožnilo umiestniť zastávku pred Umeleckú besedu a zároveň zachovať pravé odbočenie na Pribinovu ulicu. "S týmto riešením súhlasil aj zástupca Krajského dopravného inšpektorátu," zdôraznil.

"Nám nikto iné riešenie oficiálne nepredložil. My sme rokovali o riešení, ktoré bolo v dokumentácii na zmenu stavby," uviedla hovorkyňa nákupného centra s tým, že v nej pravé odbočenie nebolo.

"Overoval som si dokumentáciu, ktorá bola predložená na zmenu stavby pred dokončením, a teda aj centru Eurovea na vyjadrenie - nebolo v nej zrušenie pravého odbočenia na Pribinovu," oponuje zase bývalý primátor Milan Ftáčnik s tým, že pre dĺžku zastávky by sa menil iba tvar odbočenia. Zmena mala ísť na úkor stredového ostrovčeka v križovatke.

SkryťVypnúť reklamu

Na otázku, či by nákupné centrum teda s posunom zastávky súhlasilo, ak by sa zachovalo pravé odbočenie, už Eurovea neodpovedala. Hovorkyňa argumentovala, že pravé odbočenie, zastávka a chodník sa naraz na dané miesto nezmestia a riešenie nebolo koncepčné. Podľa Ftáčnika riešenie pred Umeleckou besedou bolo treba ešte kapacitne overiť.

Posunutie zastávok autobusov však ani nebolo súčasťou projektu nosného dopravného systému. Upozorňuje na to aj dokumentácia na zmenu stavby. Odporúčalo sa, aby sa premiestňovali spolu s výstavbou električky do Petržalky, na to však bolo treba samostatné konanie a aj osobitné peniaze, podotkol Ftáčnik. Majiteľ Eurovey ale podľa bývalého primátora považoval svoju námietku za natoľko zásadnú, že bol pripravený napadnúť aj stavebné povolenie na zmenu stavby, a tým skomplikovať jej časový harmonogram.

Škandalózne konanie

"Považujem za škandalózne, ak je súkromný subjekt ochotný potopiť projekt električky len preto, aby zabránil vybudovaniu zastávky MHD pred Umelkou. Navyše, bez akýchkoľvek argumentov, bez dopravných modelov a relevantných dát," myslí si bývalý poradca primátora Michal Feik.

Občianska iniciatíva Lepšia doprava však zase za škandalóznu označila dohodu Ftáčnika a nákupného centra, kde sa mesto vlani v novembri zaviazalo, že zastávku autobusov pred Umeleckú besedu neposunie a že to nebude navrhovať ani podporovať.

"Mesto sa dohodou dostalo do vazalského postavenia, v ktorom už nemôže slobodne rozhodovať o umiestnení zastávok MHD a deleguje časť rozhodovania na súkromný subjekt," zdôraznil Fundárek. "Dali sme prednosť dohode, ktorej výsledkom bolo stiahnutie námietky a vydanie stavebného povolenia na zmeny stavby pred dokončením," reagoval Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  2. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 511
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 058
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 517
  4. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 3 428
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 559
  6. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 2 453
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 097
  8. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 2 033
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 22 327
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 910
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 375
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 820
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 547
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 262
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 8 578
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 7 103
  1. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  2. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  3. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  4. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  5. Tupou Ceruzou: Iný
  6. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  7. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
  8. Karol Galek: 5 klamstiev ministerky Sakovej o energopomoci
SkryťZatvoriť reklamu