SME

Počas sneženia možno cez mesto nebudú môcť jazdiť kamióny

Vodiči mestskej hromadnej dopravy a vodiči sypacích vozidiel by mali podľa konzorcia dávať dispečingu aktuálne informácie.

(Zdroj: Ilustračné Tasr)

BRATISLAVA. Polícia možno v budúcnosti počas sneženia nebude púšťať kamióny na prejazd mestom, aby v zlom počasí nedošlo k dopravnému kolapsu. S takýmto návrhom prišlo konzorcium A.R.K. technické služby, ktoré sa dnes v Bratislave stará o cesty. Na trasy v kopcoch chce púšťať len krátke autobusy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Polícia zastaví kamióny ešte pred vjazdom do Bratislavy a dopravný podnik do vyššie položených ciest vyšle krátke autobusy, nie kĺbové, ktoré nevyjdú. Lebo potom dochádza k dopravnému kolapsu na komunikácii a naše posýpače neprejdú," vysvetľuje konateľ A.R.K. technické služby Jan Ludvík. Takéto opatrenia majú byť výsledkom včasnej komunikácie medzi všetkými zložkami, ktoré zabezpečujú prejazdnosť mesta pri snežení - magistrátnym dispečingom, dispečingom konzorcia, políciou a dopravným podnikom.

SkryťVypnúť reklamu

Konzorcium chce tiež nechať namontovať na mostoch a vyššie položených komunikáciách teplotné senzory, ktoré hlásia pokles teploty. Ludvík tvrdí, že sa tak predíde vzniku námrazy včasným posypom.

Vodiči mestskej hromadnej dopravy a vodiči sypacích vozidiel by mali tiež podľa konzorcia dávať dispečingu aktuálne informácie. Ludvík pripomína, že oni majú najlepší prehľad o situácii na cestách. "Chceli by sme tiež, aby operačný plán zimnej údržby magistrát zostavoval v spolupráci s jednotlivými mestskými časťami. A to tak, aby v tejto koordinácii došlo k zohľadneniu všetkých kľúčových dopravných bodov, ktoré v Bratislave sú a tie boli efektívne udržiavané," dodal konateľ.

Po dni koncom januára, kedy pre celodenné sneženie v meste kolabovala doprava a verejná doprava mala problémy, sa magistrát už s firmou dohodol na niekoľkých opatreniach týkajúcich sa zimnej údržby. Kde sa nachádzajú a kadiaľ jazdia vozidlá, už dokáže kontrolovať online. Na 43 posýpačov, teda na všetky s pluhom nad štyri tony, totiž nainštalovali GPS zariadenia. Firma by mala tiež robiť preventívne posyp na mostoch či v kopcovitých terénoch. "A podobne v prípade mínusových teplôt a zvýšenej vlhkosti vzduchu alebo v prípade predpokladaného spádu snehu," doplnila hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

SkryťVypnúť reklamu

Ako prevencia voči stavu, keď vozidlá zimnej údržby stoja v zápchach, majú byť pred očakávaným spádom snehu rozmiestnené v jednotlivých rajónoch. Tam budú čakať na pokyn. Spoločnosť bude tiež podľa Skokanovej pluhovať aj komunikácie, ktoré síce nie sú v správe hlavného mesta, ale sú dôležité pre zjazdnosť.

Mestskí poslanci firme často vyčítali, že mesto jej veľa platí, ale nedostáva adekvátne služby. Ludvík sa však bráni a tvrdí, že priemerná ročná úspora oproti predchádzajúcej zmluve predstavuje za posledné štyri roky vyše 2,1 milióna eur. Na rokovanie zastupiteľstva tento mesiac si však poslanci vyžiadali informáciu, či je možné zmluvu vypovedať. Materiál odporúča, že do úvahy prichádza možnosť jej ukončenia dohodou zmluvných strán.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Osadili štadióny špeciálnymi turniketmi
  2. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  3. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  6. Keď sa z brigády stane kariéra
  7. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  8. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí? 7 453
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 653
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 023
  4. Keď sa z brigády stane kariéra 2 231
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 880
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 786
  7. Bez nich by elektrina netiekla. 1 689
  8. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 338
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 917
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 15 026
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 737
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 491
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 11 327
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 987
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 348
  8. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 6 953
  1. Marian Nanias: Na členstvo v EÚ Slovensko dopláca, alebo získava?
  2. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  3. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  4. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  5. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  6. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  7. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  8. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
SkryťZatvoriť reklamu