SME

Most Záhorská Ves - Angern sa stavať nebude

Asi 14 miliónov eur sa má rozdeliť na iné projekty v rámci cezhraničnej spolupráce medzi Bratislavským krajom a Dolným Rakúskom.

Most mal viesť zo Záhorskej Vsi do rakúskeho Angernu.Most mal viesť zo Záhorskej Vsi do rakúskeho Angernu. (Zdroj: BSK)

BRATISLAVA. Približne 14 miliónov eur, ktoré boli v rámci eurofondov vyčlenené na most Angern - Záhorská Ves, sa rozdelia do iných tematických projektov v rámci cezhraničnej spolupráce medzi Bratislavským krajom a Dolným Rakúskom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Iveta Tyšlerová informovala o tom v súvislosti s faktom, že most, ktorý sa mal podľa pôvodných plánov začať stavať túto jeseň, Rakúšania napokon odmietli.

Spresnila, že o zastavení akýchkoľvek aktivít spojených s výstavbou mosta rozhodol krajinský hajtman Dolného Rakúska Erwin Pröll, a to na základe referenda v obci Angern uskutočnenom ešte koncom septembra. "V ňom sa 74 percent zúčastnených obyvateľov vyjadrilo proti výstavbe," pripomenula Tyšlerová.

SkryťVypnúť reklamu

Starosta obce Záhorská Ves Boris Šimkovič vidí dôvod stroskotania projektu v tom, že sa nezrealizoval diaľničný úsek S8 spájajúci Viedeň, Marchegg a Devínsku Novú Ves. "Aj obyvatelia rakúskeho Angernu deklarovali, že najskôr sa musí postaviť S8 a až potom môže dôjsť k vybudovaniu mosta medzi týmito obcami," pripomenul Šimkovič. "Keďže v prípade S8 sa nič neurobilo, Angern zmenil svoj názor a tak ako sa 80 percent obyvateľov rakúskej obce vyslovilo v roku 2006 za most, v septembri 2014, naopak, tri štvrtiny boli proti," vysvetlil Šimkovič.

Dodal, že aj v prípade Záhorskej Vsi bolo potrebné okrem výstavby samotného mosta postaviť podpornú infraštruktúru, pretože by zvýšený tranzit išiel priamo cez obec. "Toto všetko však ostalo len v rovine úvah a rozpracovaných plánov," poznamenal Šimkovič.

SkryťVypnúť reklamu

Medzi Angernom a Záhorskou Vsou malo ísť o malý cestný most s nosnosťou do 7,5 tony, projektový návrh počítal aj s pruhom pre peších a cyklistov. Stavať sa malo začať na jeseň 2015. Stavba mala byť financovaná z eurofondov v rámci programu cezhraničnej spolupráce Slovenská republika Rakúsko.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 12 099
  2. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 307
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 247
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 026
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 729
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 511
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 2 419
  8. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality 2 186
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 18 215
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 16 641
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 336
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 247
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 938
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 7 885
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 404
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 369
  1. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  2. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  3. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  4. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  5. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  6. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  7. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  8. Radko Mačuha: Hory majú oči.
SkryťZatvoriť reklamu