SME

Most Záhorská Ves - Angern sa stavať nebude

Asi 14 miliónov eur sa má rozdeliť na iné projekty v rámci cezhraničnej spolupráce medzi Bratislavským krajom a Dolným Rakúskom.

Most mal viesť zo Záhorskej Vsi do rakúskeho Angernu.Most mal viesť zo Záhorskej Vsi do rakúskeho Angernu. (Zdroj: BSK)

BRATISLAVA. Približne 14 miliónov eur, ktoré boli v rámci eurofondov vyčlenené na most Angern - Záhorská Ves, sa rozdelia do iných tematických projektov v rámci cezhraničnej spolupráce medzi Bratislavským krajom a Dolným Rakúskom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Iveta Tyšlerová informovala o tom v súvislosti s faktom, že most, ktorý sa mal podľa pôvodných plánov začať stavať túto jeseň, Rakúšania napokon odmietli.

Spresnila, že o zastavení akýchkoľvek aktivít spojených s výstavbou mosta rozhodol krajinský hajtman Dolného Rakúska Erwin Pröll, a to na základe referenda v obci Angern uskutočnenom ešte koncom septembra. "V ňom sa 74 percent zúčastnených obyvateľov vyjadrilo proti výstavbe," pripomenula Tyšlerová.

SkryťVypnúť reklamu

Starosta obce Záhorská Ves Boris Šimkovič vidí dôvod stroskotania projektu v tom, že sa nezrealizoval diaľničný úsek S8 spájajúci Viedeň, Marchegg a Devínsku Novú Ves. "Aj obyvatelia rakúskeho Angernu deklarovali, že najskôr sa musí postaviť S8 a až potom môže dôjsť k vybudovaniu mosta medzi týmito obcami," pripomenul Šimkovič. "Keďže v prípade S8 sa nič neurobilo, Angern zmenil svoj názor a tak ako sa 80 percent obyvateľov rakúskej obce vyslovilo v roku 2006 za most, v septembri 2014, naopak, tri štvrtiny boli proti," vysvetlil Šimkovič.

Dodal, že aj v prípade Záhorskej Vsi bolo potrebné okrem výstavby samotného mosta postaviť podpornú infraštruktúru, pretože by zvýšený tranzit išiel priamo cez obec. "Toto všetko však ostalo len v rovine úvah a rozpracovaných plánov," poznamenal Šimkovič.

SkryťVypnúť reklamu

Medzi Angernom a Záhorskou Vsou malo ísť o malý cestný most s nosnosťou do 7,5 tony, projektový návrh počítal aj s pruhom pre peších a cyklistov. Stavať sa malo začať na jeseň 2015. Stavba mala byť financovaná z eurofondov v rámci programu cezhraničnej spolupráce Slovenská republika Rakúsko.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  5. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  2. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  6. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  7. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  8. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 11 824
  2. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 8 144
  3. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 470
  4. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 6 215
  5. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 5 259
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 4 673
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 3 630
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 1 325
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 15 683
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 9 205
  3. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 8 190
  4. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 7 694
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 482
  6. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 944
  7. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 832
  8. Ivan Mlynár: S klesajúcimi preferenciami, Robert Fico pripomína už len vyťahanú gumu v starých teplákoch. 5 164
  1. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR.
  2. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  3. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  4. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  5. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  6. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  7. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  8. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
SkryťZatvoriť reklamu