SME

Električka na bratislavskú hlavnú stanicu sa vrátila dočasne

Na bratislavskú stanicu jazdí po troch rokoch električka. Na jar opravy pokračujú.

Električky znova premávajú aj na Hlavnú železničnú stanicu v Bratislave.Električky znova premávajú aj na Hlavnú železničnú stanicu v Bratislave. (Zdroj: TASR)
Na rozdiel od trate do Dúbravky odovzdali koľajnice na stanicu načas.

Agentúrnu správu sme nahradili autorským článkom.

BRATISLAVA. Po troch rokoch zmizla na bratislavskej hlavnej stanici provizórna stena a ľudia môžu zísť po schodoch na vynovené obratisko električiek. Od utorka tam opäť premávajú.

Opravené obratisko kontrastuje s ošarpanou hlavnou stanicou. Na vrchu schodov sú mláky vody z pretekajúceho stropu, eskalátory nefungujú a okná sú posprejované.

Od odstavenia trate vznikla na obratisku kolónia bezdomovcov. Nedostali ich odtiaľ ani mestskí policajti a ani pletivové ploty dopravného podniku.

Kolónia bezdomovcov

Mesto sľubuje, že jeden eskalátor spustia v najbližších dňoch, ďalší potrebuje väčšie opravy. „Urobili sme maximum, aby to tu pôsobilo čisto,“ vraví Ľubomír Andrassy, riaditeľ kancelárie primátora.

Dúfa, že bezdomovcov odstraší ruch nástupiska alebo namontované kamery.

„Určite sme nechceli investovať verejné peniaze do závažnejších opráv preto, lebo stále nevieme od investora, či vie realizovať projekt rekonštrukcie hlavnej stanice,“ hovorí Andrassy o firme Transprojekt, s ktorou sa mesto už dlhšie sporí o prestavbu Predstaničného námestia.

Na stanicu teraz premávajú električky číslo 1 a 2, vrátili sa tam však iba dočasne. Na jar totiž budú opravovať ďalší úsek trate od ministerstva financií, ktorý stanicu spája so zvyškom mesta. V prevádzke zostáva aj náhradná autobusová linka X13, autobus však bude jazdiť menej často.

Obratisko a kus trate po Šancovú ulicu stihli zrekonštruovať za desať týždňov.

Andrassy vraví, že spustenie trate nemá nič spoločné so sobotnými voľbami.

Bezpečné koľajnice

Na trati pri ministerstve financií teraz urobili len nevyhnutné opravy. Na to, aby získali eurofondy na spodnú časť trate, museli podľa Andrassyho najprv opraviť okolie obratiska. „Trať je bezpečná. Električky sme odstavili nie pre spodný úsek, ale pre vrchnú časť,“ vraví Andrassy.

S opravami spodného úseku by malo mesto začať v apríli alebo v máji budúceho roka a práce majú trvať tri až štyri mesiace.

„Spodným úsekom mohli električky jazdiť po celý čas, ale na to, aby tam nechodili obmedzenou rýchlosťou a aby vyhovovali novým električkám, ktoré nakupujeme, sme požiadali Európsku úniu o peniaze,“ vysvetľuje Andrassy s tým, že do niekoľkých rokov by trať okolo ministerstva museli aj tak opravovať.

Investor prestavby Predstaničného námestia firma Transprojekt dal na aktuálne opravy pol milióna eur, mesto dalo 700-tisíc.

Do konca roka 2016 má spolu s celou hlavnou stanicou prebudovať aj električkovú trať, ktorá pôjde pod zemou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 909
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 405
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 906
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 253
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 071
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 831
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 787
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 075
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 434
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 890
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 449
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 365
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 261
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  8. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
SkryťZatvoriť reklamu