BRATISLAVA. Kandidátku na primátora Bratislavy za Sieť Tatianu Kratochvílovú dobehol vlastný predvolebný sľub.
Kratochvílová chce bojovať proti vizuálnemu smogu a čiernej reklame, a preto odmietla robiť kampaň na bilbordoch. Prezentuje sa len na menších plochách – citylightoch.
Jeden z nich však zaskočil aj ju. Na Krížnej ulici je takáto plocha zasadená v dvoch betónových kvetináčoch.
Vinia agentúru
Zvyčajne práve takto bilbordové firmy obchádzajú zákon. Plochy, ktoré nie sú pevne spojené so zemou, nepotrebujú stavebné povolenie.
Hovorca Siete Ján Orlovský priznáva, že takto si predvolebnú kampaň nepredstavovali.
Vraví, že chybu spravila reklamná agentúra. „V tomto prípade agentúra nesplnila zadanie a budeme to riešiť zmluvnou cestou,“ hovorí Orlovský.
Podľa agentúry išlo o legálnu plochu. „Tú však z našej strany i komunikovaných programových cieľov pani Kratochvílovej považujeme za neadekvátnu a neprípustnú,“ odkázal Orlovský.
Plochu na Krížnej podľa Orlovského mali ešte v utorok odstrániť. Celkovo majú po meste tridsať citylightov.
Kto kandiduje
Kratochvílová je šéfkou sekcie dopravy v bratislavskom Starom Meste. Okrem Siete ju podporujú aj SDKÚ, Most-Híd, SaS.
Jej najvážnejšími protikandidátmi sú súčasný primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) a Milan Kňažko (nezávislý s podporou KDH).