SME

Lode majú voziť ľudí do Bratislavy namiesto áut

Šamorín s Bratislavou by mala spájať pravidelná lodná linka. Uvažuje sa až o predĺžení trasy do Viedne.

Ranná kolóna v smere zo Šamorína.Ranná kolóna v smere zo Šamorína. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Nestáť v zápche a kolónu áut obísť po vode. Aj taká by mohla byť cesta takzvaným Dunajbusom, čiže lodnou linkou, ktorá by mala premávať na trati známej dlhými kolónami áut - Šamorín, Hamuliakovo cez Čunovo do Bratislavy. Jej prevádzku chce spustiť spoločnosť Nautivia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lodná skúška

Na skúšku by mal katamarán premávať v druhej časti tohto roku, hovorí Ľubomír Feješ, konateľ Nautivie. Normálnu prevádzku odhaduje na začiatok ďalšej plavebnej sezóny.

„Na pilotnom projekte systému Dunajbus spolupracujeme s ďalšími partnermi z verejnej a neverejnej sféry,“ dodáva Feješ.

SkryťVypnúť reklamu

Marek Považan, riaditeľ spoločnosti LOD, ktorá vlastní budovu osobného prístavu v Bratislave a chystá jej rekonštrukciu, hovorí, že o projekte vedia, no žiadosť o pristávanie plavidla zatiaľ neevidujú.

Do lodných plánov je zapojený je aj Bratislavský a Trnavský kraj.

Až do Viedne po vode

„Chceme zhodnotiť možnosti využitia vodnej dopravnej cesty na dennú dochádzku do Bratislavy, ako vhodnej alternatívy k v súčasnosti preťaženému cestnému spojeniu,“ tak vlani predstavoval Bratislavský kraj projekt TransDanube. V rámci neho mala premávať osobná lodná doprava medzi Bratislavou a Hamuliakovom, s možným predĺžením na rakúsky Hainburg, prípadne Viedeň.

Dodnes však nepremáva. Hovorkyňa bratislavskej župy Iveta Tyšlerová vraví, že projekt TransDanube nestojí. „Kraj v tomto roku vypracuje prípravnú projektovú dokumentáciu ideových štúdií prístavísk na trase pripravovanej osobnej lodnej dopravy na Dunaji pre prístaviská Hamuliakovo, Čunovo, Vlčie hrdlo, Devín, Devínska Nová Ves.“

SkryťVypnúť reklamu

Štúdie majú obsahovať okrem ideových návrhov na vybavenie prístavísk aj ich prepojenie na verejnú dopravu a cyklotrasy.

„V súčasnosti je lodná doprava zameraná len na rekreáciu, zvýšením úrovne týchto služieb, ale najmä prepojením na hromadnú dopravu v regióne, sa vytvorí predpoklad na jej častejšie využitie, čo bude len krok k tomu, aby sa lodná doprava stala jednou z dopravných alternatív v kraji,“ dodáva hovorkyňa.

Kraj sa chce zamerať na koordináciu budovania infraštruktúry k plánovaným alebo existujúcim prístaviskám lodného spojenia na Dunaji. Iniciatívu na samotnú prevádzku očakáva podľa Tyšlerovej od súkromníka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  2. Prvý mobil dieťaťa prináša radosť aj veľkú zodpovednosť
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  2. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  3. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  4. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  5. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  6. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  7. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  8. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  1. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 037
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 330
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 618
  4. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 872
  5. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 557
  6. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 4 373
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 3 217
  8. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac? 2 934
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 65 750
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 382
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 599
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 8 790
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 331
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 5 104
  7. Rudolfa Vallová: Hrmelo už dávno, no Booking.com sa neobával 4 404
  8. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 4 240
  1. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  2. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  3. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  4. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  5. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  6. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  7. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  8. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
SkryťZatvoriť reklamu