SME

Mesto chce zistiť,koľko môže trvať projekt Hlavnej stanice

Mesto si dá vypracovať znalecký posudok alebo analýzu, ktorá ma určiť minimálny čas potrebný na vybudovanie objektov v okolí Hlavnej stanice pre mesto.

BRATISLAVA. Mesto Bratislava chce zistiť, ako dlho by mohla trvať výstavba projektu Predstaničného námestia v Bratislave. Investor, spoločnosť Transprojekt, tu má totiž postaviť podzemnú električkovú trať na Hlavnú stanicu, vybudovať cesty a križovatky či zrekonštruovať budovu železničnej stanice, a to všetko do konca roka 2016.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stihne to?

Mesto si však nie je isté, či to investor do termínu stihne. Vypracovať si preto dajú znalecký posudok alebo analýzu, ktorá ma určiť minimálny čas potrebný na vybudovanie objektov pre mesto, ku ktorým sa Transprojekt zaviazal v zmluve o budúcej kúpnej zmluve.

SkryťVypnúť reklamu

Vypracovaním analýzy či posudku poverili primátora mesta Milana Ftáčnika bratislavskí poslanci na novembrovom zasadnutí mestského zastupiteľstva.

O projekte Predstaničného námestia v Bratislave sa hovorí už vyše desať rokov, zatiaľ sa však nič nepostavilo. "Ide o to, že čím viac postupuje čas, tak si myslím, že to investor nestihne," odôvodnil návrh na vypracovanie analýzy predseda dopravnej komisie a bratislavský poslanec Jozef Uhler (SDKÚ-DS), ktorý návrh zastupiteľstvu predložil.

Uhler čakať nechce

Podľa Uhlera určite existuje odborník, ktorý dokáže takouto analýzou alebo posudkom povedať, za aký dlhý čas je možné postaviť objekty, ku ktorým sa investor v zmluve zaviazal. "Naťahovať sa až do konca roku 2016 je zbytočné. Buď sa investor rozhýbe a začne robiť, my mu poskytneme maximálnu možnú súčinnosť, alebo budeme musieť z tej zmluvy nejako vycúvať," uviedol Uhler.

SkryťVypnúť reklamu

Posudok si mesto má nechať vypracovať do konca februára 2014, podobnú analýzu odporučilo mestské zastupiteľstvo aj spoločnosti Transprojekt.

Mesto Bratislava žiada od investora Predstaničného námestie garancie, že projekt, ku ktorému sa zaviazal v zmluve o budúcej kúpnej zmluve z roku 2010, aj dokončí. Transprojekt to má dokázať napríklad podanými žiadosťami o stavebné povolenie či pripravenosťou financovať projekt.

Bankovú garanciu síce spoločnosť nepreukázala, v septembri však požiadala mesto o pozemky, ktoré chcel Transprojekt založiť a použiť ako vklad do úveru. To mu mesto neumožnilo.

"Chceli sme vidieť finančné zabezpečenie projektu, ale namiesto toho sme videli žiadosť, aby sme vlastnými pozemkami ručili za investíciu investora, čo sa mi zdá minimálne divné," okomentoval situáciu Uhler. Podľa neho zastupiteľstvo vychádza investorovi projektu v ústrety.

SkryťVypnúť reklamu

"Snažíme sa, aby mal možnosť posunúť termín dokončenia projektu až o pol roka. Zároveň sa snažíme, aby mal možnosť dodržať termíny... Ale mám pocit, akoby sa investor krútil a stále hľadá dôvody, ako sa niečo nedá," zhodnotil Uhler.

S vypracovaním analýzy, ktorá určí minimálny čas potrebný na uskutočnenie projektu, súhlasí aj konateľ spoločnosti Transprojekt Igor Ballo." Budem veľmi rád, keď sa nejaká taká štúdia podarí spraviť, či sme schopní to urobiť a či sme schopní to urobiť spolu," povedal poslancom Ballo.

Investor tvrdí, že už investoval milióny

Podľa neho je dobré, aby sa mesto s investorom dohodli, ako budú pokračovať. Ballo tvrdí, že do projektu už investovali veľa peňazí. Poslancom prízvukoval, že do projektovej dokumentácie dali 16 miliónov eur. Podľa Uhlera však spoločnosť o vynaložených peniazoch len rozpráva.

"Nikto nevidel nijaké dokumenty, že tých 16 miliónov bolo vynaložených," dodal. K nemu sa pridal aj predseda mestského poslaneckého klubu SDKÚ-DS a strany Most-Híd Ivo Nesrovnal. "To je varovným signálom, keď investor preinvestuje 16 miliónov eur a za desať rokov sa nedostane k realizácii toho projektu," uviedol Nesrovnal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 708
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 997
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 844
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 089
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 020
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 725
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 052
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 869
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 581
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 402
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 465
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 409
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 356
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 184
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu