SME

Cyklokoalícia chce zrušiť parkovanie áut na chodníkoch

Združenie Cyklokoalícia spustilo petíciu za celoslovenské zrušenie povolenia parkovať na chodníkoch.

Autá podľa Cyklokoalície bránia chodcom riadne užívať chodníky.Autá podľa Cyklokoalície bránia chodcom riadne užívať chodníky. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

Agentúrne spravodajstvo sme nahradili autorským článkom denníka SME.

BRATISLAVA. Stačí nechať na chodníku priestor jeden a pol metra a auto tam môže zaparkovať. Chodníky najmä vo väčších mestách sa plnia, inde by však autá aj tak nemali kde parkovať.

Občianske združenie Cyklokoalícia chce dosiahnuť zrušenie celoslovenského povolenia parkovať na chodníkoch. Spustili petíciu za zmenu zákona, podpísalo ju zhruba tisíc ľudí.

Kočíky a invalidi neprejdú

Aktivisti tvrdia, že aj pri dodržaní 1,5-­metrového voľného miesta bývajú chodníky autami skoro úplne obsadené, čo sťažuje pohyb chodcov, rodičov s kočíkmi či ľudí na invalidnom vozíku.

„Legislatíva, ktorá by paušálne povoľovala parkovanie na chodníkoch, nemá obdobu v žiadnej inej krajine Európskej únie,“ tvrdia v petícii.

Upozorňujú aj, že mestá a obce musia stavať zábrany tam, kde si parkovanie neželajú. Aktivisti žiadajú systém obrátiť a zakázať parkovanie na chodníku všade tam, kde to nedovoľuje značka.

Za zrušenie pravidla sa prihovára aj vedenie Bratislavy. „Predložili sme ministerstvu zatiaľ len verbálny názor, že by článok, ktorý to povoľuje, mal zo zákona vypadnúť,“ hovorí hlavný dopravný inžinier mesta Bratislava Tibor Schlosser.

Hovorí však, že problém by v Bratislave vyriešilo prijatie pripravovaných pravidiel parkovania.

Širšie centrum Bratislavy sa má zmeniť na spoplatnenú zónu a pre tie platí možnosť parkovať len tam, kde to povoľuje značka.

Minister počká na obce

Ministerstvo vnútra tvrdí, že na zmenu pravidiel parkovania treba viac času.

„Vyžaduje si širšie posúdenie, najmä treba, aby sa k takýmto zmenám mohli vyjadriť aj zástupcovia ostatných samospráv,“ tvrdí Peter Lazarov z tlačového odboru ministerstva.

K petícii sa ako jedni z prvých signatárov podľa jej autorov pripojili aj bratislavský primátor Milan Ftáčnik, národný cyklokoordinátor Peter Klučka a bratislavský vicežupan Ivo Nesrovnal.

Na to, aby sa petíciou musel zaoberať parlament, je potrebných 100-tisíc podpisov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 193
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 13 941
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 006
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 632
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 500
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 017
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 340
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 815
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 669
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 474
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 392
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 376
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 244
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 145
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 7 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu