SME

V Bratislave rušia autobusy, podľa dopravcu zefektívňujú

O zmene liniek rozhoduje magistrát spolu s dopravným podnikom. Na MHD ide štvrtina rozpočtu Bratislavy.

Cestu to Dúbravky mal zrýchliť buspruh na Štefánikovej, nakoniec nebude.Cestu to Dúbravky mal zrýchliť buspruh na Štefánikovej, nakoniec nebude. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Cez víkend len jedna autobusová linka, cez týždeň dve. Centrum Bratislavy s asi 35-tisícovou mestskou časťou Dúbravka spájajú iba dve autobusové linky hromadnej dopravy. Po novom, teda od začiatku školského roku, však majú väčšiu časť trasy spoločnú. Oba jazdia do Petržalky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dopravca spolu s bratislavským magistrátom menil a aj rušil niektoré linky. Zmeny nazýva zefektívnením.

„Neviem, prečo idú súbežne dva spoje do Petržalky,“ komentuje úpravy obyvateľ Dúbravky. Autobus 34, ktorý ako jediný jazdil smerom na Šancovu a Račianske mýto, zlúčili s 84-kou jazdiacou do Petržalky.

SkryťVypnúť reklamu

„To isté urobili so spojom 22, prečíslovali ho na spoj 120 a skrátili trasu, takže jazdí súbežne s 20-kou.“

Autobus 22 premával ako jediný z Devínskej cez Dúbravku k spádovej nemocnici na Kramároch, chorí a prevažne starší ľudia tak musia od septembra prestupovať.

Po rovnakej trase

Zmeny v autobusoch

  • 34 – z Dúbravky na Račianske mýto – zrušená;

  • 84 – z Petržalky predĺžená do Dúbravky (náhrada 34-ky, väčšina trasy zhodná s 83kou);

  • 22 – z Devínskej cez Dúbravku na Kramáre – zrušená;

  • 120 – nová linka ako náhrada za 22, nejazdí na Kramáre, nutný prestup (väčšina trasy zhodná s 20kou).

„Linky 34 a 84 sa z dôvodu zefektívnenia prevádzky zlúčili a teraz premáva linka s označením 84,“ hovorí Agáta Staneková, hovorkyňa dopravného podniku.

Spája Petržalku a koniec Dúbravky, viac než polovicu trasy má rovnakú ako druhý dúbravský autobus 83. Ten je podľa prieskumov preťažený.

SkryťVypnúť reklamu

Zmeny v linkách súvisia podľa Stanekovej aj s rozširovaním trolejbusovej trate v Bratislave, ide o úsek Patrónka – Vojenská nemocnica.

S otázkami o ďalších plánovaných zmenách v MHD nás odkázala na magistrát.

Prestupy

Daniela Rodinová, vedúca referátu mediálnej komunikácie, hovorí, že dopravný podnik pravidelne monitoruje vyťaženosť liniek a mesto potom s dopravcom prijíma opatrenia. „Pri 34-ke bola táto zmena pripravovaná dlhodobejšie.“

Málo ľudí vraj cestovalo v autobuse v úsekoch od Námestia Franza Liszta po Račianske Mýto a z mýta po Hodžovo námestie. Menej cestujúcich narátal dopravný podnik aj v 84-ke od Hodžovho námestia po Hroboňovu.

„Na základe uvedených prieskumov bol prijatý návrh na zlúčenie liniek,“ vysvetľuje Rodinová. Ušetrené autobusy sa vraj majú lepšie využiť tam, kde je spojov málo.

SkryťVypnúť reklamu

Cestujúci vraj môžu prestúpiť. Tí čo jazdili 34-kou, „majú v pešej dostupnosti zastávku SAV alebo môžu využiť prestup na zastávkach Patrónka, Hroboňova či Sokolská.“

Milióny na MHD

Rodinová pripomenula, že mesto dotuje MHD 53 miliónmi eur, čiže štvrtinou zo svojho 202-miliónového rozpočtu. „.Nerentabilnosť, respektíve nedostatočná vyťaženosť niektorých liniek a ich ďalšie prevádzkovanie by bolo nelogickým riešením v čase úsporného režimu mesta.“

Ako, koľko ľudí a v akých linkách cestujú, by mal mestu ukázať plán dopravnej obslužnosti. O jeho príprave hovorí aspoň dva roky.

„Voláme po ňom už dlho,“ hovorí Jozef Uhler (SDKÚ), predseda dopravnej komisie mesta. „Čaká na územný generel dopravy, ten nám poskytne veľké množstvo štatistík, ktoré sú pre plán nevyhnutné. Každá zmena sa stretáva aj s negatívnymi reakciami, pretože časť cestujúcich musí zmeniť svoje zvyky. Cieľom zmeny bolo okrem iného posilniť linku 83 z Petržalky, ktorá bola preťažená. Teraz je posilnená linkou 84.“

Generel dopravy a aj Plán dopravnej obslužnosti požaduje od mesta aj Európska únia. Inak v Bratislave nepodporí dopravné projekty.

Dopravný podnik Bratislava

Zastávka električky po ukončení rekonštrukcie električkovej trate a jej okolia na Americkom námestí 14. decembra 2020.

Z Južného mesta premáva okružnou trasou, za zastávkou Blumentál cez Vazovovu.


TASR
Cabriobus prechádza cez Železnú studničku.

Týždeň mobility sa uskutoční od 16. do 22. septembra.


TASR 1

Investíciu financuje bratislavský mestský dopravca z úveru.


TASR 12
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  2. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 492
  2. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 4 910
  3. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 052
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 3 538
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 095
  6. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 2 364
  7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 327
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 092
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 422
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 774
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 629
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 733
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 403
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 081
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 7 805
  8. Rastislav Puchala: Veľký deň slovenskej diplomacie 6 810
  1. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  2. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  3. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  4. Tupou Ceruzou: Iný
  5. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
  6. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
  7. Karol Galek: 5 klamstiev ministerky Sakovej o energopomoci
  8. Radko Mačuha: Aj hnutie Republika číta SME.
SkryťZatvoriť reklamu