BRATISLAVA. Spoločnosť SMSCREDITS, poskytujúca rýchle úvery cez SMS, sa bráni proti pondelkovým vyjadreniam nezaradeného poslanca NR SR Alojza Hlinu, ktorý nesúhlasí s reklamou na túto firmu v prostriedkoch mestskej hromadnej dopravy.
Podľa Hlinu je spoločnosť úžernícka, peniaze požičiava s úrokom vyšším ako jedno percento a v prípade omeškania splátky úveru sa následnými poplatkami ľuďom začne peklo a zničia si život. Podľa konateľa spoločnosti SMSCREDITS Raitisa Zverbulisa, spoločnosť nikoho nenúti brať si pôžičku.
"O všetkých Zmluvných podmienkach poskytovania pôžičky aj vzorom Zmluvy o pôžičke je klient oboznámený ešte predtým, ako o pôžičku požiada, takže môže reálne zhodnotiť svoje možnosti vrátenia pôžičky načas," vysvetľuje konateľ spoločnosti Zverbulis.
Ako dodal, spoločnosť pracuje podľa legislatívy SR, dokumenty i poskytované služby preverili a skontrolovali príslušne štátne inštitúcie a zmluvné podmienky odsúhlasilo Ministerstvo spravodlivosti SR.
Hlina si však myslí, že reklama na takúto spoločnosť nemá čo robiť v prostriedkoch MHD, ktorá je hradená z verejných zdrojov. V pondelok preto vyzval bratislavského primátora Milana Ftáčnika, aby zabezpečil ukončenie reklamnej kampane tejto firmy v prostriedkoch MHD. Primátorovi dal čas do piatku 9. augusta.
"V prípade, že nebude urobená náprava, tak nevylučujeme ďalšie o niečo ofenzívnejšie opatrenia, aby sa takému absurdnému stavu zabránilo," povedal Hlina. Aké konkrétne to sú, už neuviedol. O ďalších krokoch bude Hlina informovať v piatok.
Kompetencie rozhodovať o reklame na vozidlách MHD však má Dopravný podnik Bratislava, primátor Ftáčnik im preto poslancovu výzvu posunul. "Primátor nemôže nariadením alebo príkazom vstupovať do kompetencií a právomoci vedenia dopravného podniku," reagoval ešte v pondelok riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy.
Reklamný priestor na prostriedkoch mestskej hromadnej dopravy v Bratislave firme SMSCREDITS poskytla spoločnosť BigMedia. Podľa obchodného zástupcu spoločnosti BigMedia Ivana Akimova nebol umiestnením reklamy porušený zákon ani etická norma, pretože reklama k ničomu nenavádza. "Reklama, ktorá bola použitá, nie je nijako hanlivá, nie je nijako protizákonná," povedal agentúre SITA Akimov.