SME

K električke cez Petržalku mesto dostalo 23 pripomienok

Zadanie urbanisticko-architektonickej súťaže k riešeniu územia pri Chorvátskom ramene v Petržalke dostalo mesto 23 pripomienok.

Pri výbere spracovateľa urbanisticko-architektonickej súťaže ku Chorvátskemu ramenu nebude rozhodovať najnižšia cena.

BRATISLAVA. Vedenie mesta Bratislavy už po tretíkrát diskutovalo s obyvateľmi o električkovej trati pri Chorvátskom ramene v bratislavskej Petržalke, ktorá je súčasťou druhej etapy Nosného dopravného systému mestskej hromadnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K zadaniu urbanisticko-architektonickej súťaže od poslednej verejnej diskusie koncom júna, keď zadanie predstavili verejnosti, dostalo mesto 23 pripomienok. O pripomienkach k zadaniu urbanisticko-architektonickej súťaže k električke cez Petržalku mesto s obyvateľmi diskutovalo v stredu podvečer.

SkryťVypnúť reklamu

Inšpiratívne pripomienky

Do pripomienkovania sa zapojila mestská časť Petržalka, vyjadril sa i konzultant Európskej únie Jaspers, iniciátori petície Chceme pri Chorvátskom ramene park a cyklotrasy, nie štvorprúdovú cestu. Svoje podnety poslalo mestu šesť občianskych združení, štyri občianske iniciatívy, k zadaniu sa vyjadrila i spoločnosť Petržalka City, ktorá v mestskej časti stavia byty a 13 fyzických osôb, informovala na verejnej diskusii hlavná architektka Bratislavy Ingrid Konrad.

Podľa nej boli pripomienky rozsiahle a inšpiratívne. Ako však doplnil bratislavský primátor Milan Ftáčnik, mnohé podnety boli tak konkrétne, že ich v tejto fáze mesto nemôže zapracovať a dajú sa použiť až v ďalších etapách projektu.

Technické parametre aj ekológia

Zadanie urbanisticko-architektonickej súťaže mesto verejnosti predstavilo 24. júna a do 15. júla ho mohli ľudia pripomienkovať. Do stanoveného termínu mesto dostalo 19 mailových podnetov, z toho boli štyri zaslané aj listom. Po 15. júli mestu prišli ešte ďalšie tri mailové podnety a jeden list. Ako informovala Ingrid Konrad, pre dovolenkové obdobie akceptovali i oneskorené pripomienky.

SkryťVypnúť reklamu

Verejnosť najčastejšie pripomienkovala širšie súvislosti dopravnej koncepcie, typ a technické parametre koľajovej dopravy, posielali tiež podnety k otázkam celkového systému MHD v Petržalke, ale i v celom meste.

Svoje podnety tiež posielali k problematike dopravnej obsluhy pri Chorvátskom ramene, mestu tiež prišli požiadavky na cyklistickú dopravu či vytvorenie mestského parku. Pripomienkujúcich zaujímala aj miera zastavania územia pri Chorvátskom jazere či súlad s platným územným plánom mesta. Mali špecifické ekologické požiadavky či procedurálne a formálne otázky o príprave urbanistickej štúdie.

Cena nezaváži

V anonymnej urbanisticko-architektonickej súťaži, ktorú chce mesto vyhlásiť koncom augusta alebo začiatkom septembra, plánujú nájsť spracovateľa urbanistickej štúdie. Najlepší návrh bude vyberať porota, zložená z odborníkov. Podľa Ingrid Konrad by v porote mali sedieť i zahraniční odborníci.

SkryťVypnúť reklamu

Ako dodala hlavná architektka, spracovateľa bude porota vyberať na základe nápadu a nového pohľadu na územie, v tomto prípade nezaváži cena. „Aj preto bolo zadanie k súťaži, ktoré mohli obyvatelia pripomienkovať, všeobecné,“ vysvetlila v diskusii. V mnohých podnetoch totiž pripomienkujúci mestu vyčítali nekonkrétne podmienky súťaže.

"Uchádzači sa majú aktívne zaoberať vygenerovaním súvislého verejného priestoru, podľa možnosti bezbariérového pre peších a cyklistov, kde sa budú striedať prírodné a urbánne priestory,“ vysvetlila zámer urbanisticko-architektonickej súťaže architektka mesta. Hodnotenie súťažnej poroty i výsledkov mesto po jej ukončení zverejní a s verejnosťou bude opäť diskutovať o zadaní urbanistickej štúdie.

Náklady na urbanisticko-architektonickú súťaž na riešenie centrálnej časti Petržalky, pri Chorvátskom ramene, bude mesto hradiť z vlastných prostriedkov. „Proces obstarávania hradíme my, prostriedky sme na to nemali, ale intenzívne ich hľadáme, aby sme nemuseli meniť rozpočet,“ uviedla architektka mesta Ingrid Konrad. Ako dodala, náklady na urbanistickú štúdiu už bude hradiť Európska únia. Mesto sa totiž pri budovaní električkovej trate z Bosákovej na Janíkov dvor chce uchádzať o peniaze z Operačného programu Doprava.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V Malackách vybudovali čajové impérium
  2. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  3. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  5. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  6. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  7. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  8. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  1. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  2. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  3. V Malackách vybudovali čajové impérium
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  5. Učebnica TATRA SCOOL priblíži deťom svet peňazí modernou formou
  6. LESY SR otvorili predajňu Lesnícke pochúťky
  7. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  8. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 29 499
  2. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 12 080
  3. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 8 458
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 7 830
  5. Ľuboš Fellner otvorene 5 492
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 411
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 265
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 740
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hrad Krásna Hôrka.

Dokončenie hradu nevidím skôr ako o desať rokov, hovorí exmanažérka.


20
Charlie Kirk.

Amerika opäť ukázala, že je postavená na tradícii násilia a náboženského fanatizmu.


143
Premiér Robert Fico

Prokuratúra si je vedomá svojich povinností.


a 1 ďalší 101
Kia K4

Najprv príde ako priestranný hatchback.


10
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 103 863
  2. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 21 902
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 14 703
  4. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 8 499
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 7 093
  6. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 6 933
  7. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli... 4 928
  8. Miroslav Daniš: Štát sme MY, nie vy, súdružky a súdruhovia ! 4 060
  1. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje
  2. Dušan Koniar: Svet podľa Fica: velebiť Dubčeka a konať ako Biľak
  3. Tupou Ceruzou: Konsolidácia
  4. Marcel Rebro: Fuminori Tsuchiko odkazuje: Arigato! Za 24 hodín máme financie na 5000 porcií
  5. Marian Nanias: Nový jadrový energoblok pre Slovensko?
  6. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
  7. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Róbertom Ficom.
  8. Dušan Koniar: Ako vystúpiť z Európskej Únie v troch krokoch
SkryťZatvoriť reklamu