SME

Predplatný lístok v rámci Integrovaného dopravného systému si kúpilo už viac ako 54 tisíc ľudí

Najväčší záujem bol o mesačné lístky. Systém umožňuje ľuďom cestujúcim z Bratislavského kraja využiť kombinovanú dopravu na jeden cestovný lístok.

BRATISLAVA. Za prvý mesiac fungovania Integrovaného dopravného systému (IDS) v regióne prejavilo záujem o predplatné cestovné lístky 54.007 cestujúcich z hlavného mesta a Bratislavského kraja. Najviac - 39.626 sa predalo mesačných predplatných lístkov, 13.855 štvrťročných a 526 celoročných.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"K týmto číslam sme dospeli po zrátaní predajnosti našich produktov u všetkých zapojených dopravcov za mesiac jún," povedal Rastislav Cenký, generálny riaditeľ Bratislavskej integrovanej dopravy.

"Svedčí to o tom, že ľudia majú záujem o integrovanú dopravu a plánujú ju v čo najväčšom počte využívať pri ceste z alebo do hlavného mesta. Taktiež o tom, že produkty sú dobre nastavené, tarifne i pásmovo. Tento záujem nás skutočne veľmi teší," dodal predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo.

SkryťVypnúť reklamu

Funguje od júna

IDS v Bratislavskom kraji uviedli do života 1. júna, v prvej etape v rámci hlavného mesta a regiónu na Záhorí. Na modernom európskom systéme dopravy sa podieľal Bratislavský samosprávny kraj, hlavné mesto Bratislava a spoločnosť prímestskej autobusovej dopravy Slovak Lines, Železnice SR a Dopravný podnik Bratislava.

IDS v sebe zahŕňa niekoľko dopravcov a niekoľko druhov dopravy. Idea je podľa Freša jednoduchá a zrozumiteľná mať jeden lístok na dopravu či v prímestských autobusoch, regionálnych vlakoch alebo prostriedkoch mestskej hromadnej dopravy.

"Je to základ, aby ľudia opustili svoje autá a dali prednosť verejnej doprave."

Systém IDS umožňuje ľuďom cestujúcim z Bratislavského kraja využiť kombinovanú dopravu na jeden cestovný lístok. V praxi to znamená, že cestujúci z vidieka do Bratislavy vlakom či linkovým autobusom po príchode do hlavného mesta môže pokračovať v doprave MHD na ten istý lístok.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem vyššieho komfortu v službách to predstavuje aj celkovú úsporu na cestovnom. Projekt, ktorý sa v prvej fáze rozbehol na trasách medzi Bratislavou a obcami na Záhorí svoje pokračovanie bude mať v smeroch na okresné mestá Pezinok a Senec.

Jednorázové lístky zatiaľ neplatia

Z pohľadu cestujúcich, ktorí využijú IDS, je dôležité, že zatiaľ nebudú platiť jednorazové cestovné lístky. Je potrebné využiť predplatné čipové karty na spôsob, aký platí dnes v bratislavskej MHD.

Cestujúci, ktorí chcú v rámci integrovaného predplatného cestovného lístka využívať aj MHD v hlavnom meste, musia si kartu kúpiť výlučne prostredníctvom Dopravného podniku mesta Bratislavy.

K súčasným platným tzv. električenkám v MHD si možno dokúpiť predplatné na železničné linky a linky prímestských autobusov Slovak Lines. Ak cestujúci cestuje za hranicu zóny IDS, systém mu vypočíta len príslušný doplatok.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na internáte skladali počítače pre spolužiakov. Dnes majú veľké showroomy aj hotel
  2. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa?
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  2. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  3. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  4. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  5. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa?
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  8. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  1. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa? 8 143
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 912
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 3 516
  4. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 107
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 104
  6. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 392
  7. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 322
  8. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 318
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 16 982
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 135
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 958
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 854
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 10 373
  6. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 652
  7. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 503
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 8 476
  1. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  2. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  3. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  4. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  5. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  6. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  7. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  8. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
SkryťZatvoriť reklamu