SME

Nové električky sú vyvinuté špeciálne pre Bratislavu

Po trolejbusoch nakupuje Bratislava aj elektičky. Opäť uspela Škoda.

Električka vychádza z modelu Škoda 26 T, ktorý jazdí v Miškolci.Električka vychádza z modelu Škoda 26 T, ktorý jazdí v Miškolci. (Zdroj: ŠKODA TRANSPORTATION)

Električky dodá spoločnosť Škoda Transportation, na financovaní sa vo výške 85 percent podieľa Únia.

Agentúrne spravodajstvo sme nahradili autorským článkom denníka SME.

BRATISLAVA. Bratislavský dopravný podnik vo štvrtok uzavrel ďalší veľký tender.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S českou firmou Škoda Transportation podpísal zmluvu na dodávku pätnástich električiek, ktoré jazdia oboma smermi, spolu za 39 miliónov eur.

Zmluva pripúsťa aj kúpu ďalších pätnástich električiek a údržbu na 15 rokov.

Nové električky majú postupne dodávať až do roku 2015. Väčšinu, až 85 percent sumy, platí Európska únia.

SkryťVypnúť reklamu

242 cestujúcich odvezie nová električka Škoda 30T, z toho 52 sediacich. Môže ísť najviac 65 km/h.

Klimatizácia a viac miesta

Vozidlá budú klimatizované a mali byť priestrannejšie vďaka novému umiestneniu zádržných systémov.

Pre hendikepovaných v nich bude výklopná plošina, pre nevidiacich hlasová komunikácia s vodičom. Takmer celá električka je nízkopodlažná.

Model Škoda 30T navrhli pre Bratislavu, vychádza z električiek, ktoré jazdia v maďarskom Miškolci.

V súťaži boli štyri firmy, Škoda vyhrala v elektronickej aukcii. „Vyhrala najlacnejšia ponuka,“ povedal šéf dozornej rady dopravného podniku Jozef Uhler (SDKÚ).

Ďalšia z firiem bola podľa neho zo Švajčiarska, dve z Poľska.

S výsledkom je Uhler spokojný, tvrdí, že Škoda vyrába kvalitné električky. „Všetci čakali, že sa zúčastní aj firma Bombardier, ktorá tu predvádzala električky, ale nakoniec nepodali žiadnu ponuku,“ povedal Uhler.

SkryťVypnúť reklamu

Prečítajte si tiež:

Električky v Dúbravke odstavia až na jar

Kúpiť chcú ďalšie električky

Dopravný podnik tento rok nakupoval aj osemdesiat trolejbusov spolu za 41 miliónov eur. Aj túto zákazku vyhrala Škoda, no s vozmi, ktoré vyrába s firmou SOR.

Tender zrušili pre netransparentné a diskriminačné podmienky. Kritizovala ho aj Európska komisia.

Podmienky výrazne zvýhodňovali vozy Škoda/SOR. Firma SOR patrí aj skupine J&T.

Šéf dopravného podniku Ľubomír Belfi pracoval v minulosti pre J&T ako riaditeľ televízie TA3.

Dopravný podnik ešte neuzavrel tretiu z veľkých súťaží – nákup pätnástich jednosmerných električiek.

Dopravný podnik Bratislava

Zastávka električky po ukončení rekonštrukcie električkovej trate a jej okolia na Americkom námestí 14. decembra 2020.

Z Južného mesta premáva okružnou trasou, za zastávkou Blumentál cez Vazovovu.


TASR
Cabriobus prechádza cez Železnú studničku.

Týždeň mobility sa uskutoční od 16. do 22. septembra.


TASR 1

Investíciu financuje bratislavský mestský dopravca z úveru.


TASR 12
Súvisiace témy: Ceny energií
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Osadili štadióny špeciálnymi turniketmi
  2. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa?
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa? 8 045
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 832
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 3 032
  4. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 367
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 030
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 451
  7. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 346
  8. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 313
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 16 636
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 100
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 897
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 804
  5. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 10 026
  6. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 9 735
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 596
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 9 490
  1. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  2. Marian Nanias: Na členstvo v EÚ Slovensko dopláca, alebo získava?
  3. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  4. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  5. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  6. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  7. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  8. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
SkryťZatvoriť reklamu