SME

Nové električky sú vyvinuté špeciálne pre Bratislavu

Po trolejbusoch nakupuje Bratislava aj elektičky. Opäť uspela Škoda.

Električka vychádza z modelu Škoda 26 T, ktorý jazdí v Miškolci.Električka vychádza z modelu Škoda 26 T, ktorý jazdí v Miškolci. (Zdroj: ŠKODA TRANSPORTATION)

Električky dodá spoločnosť Škoda Transportation, na financovaní sa vo výške 85 percent podieľa Únia.

Agentúrne spravodajstvo sme nahradili autorským článkom denníka SME.

BRATISLAVA. Bratislavský dopravný podnik vo štvrtok uzavrel ďalší veľký tender.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S českou firmou Škoda Transportation podpísal zmluvu na dodávku pätnástich električiek, ktoré jazdia oboma smermi, spolu za 39 miliónov eur.

Zmluva pripúsťa aj kúpu ďalších pätnástich električiek a údržbu na 15 rokov.

Nové električky majú postupne dodávať až do roku 2015. Väčšinu, až 85 percent sumy, platí Európska únia.

SkryťVypnúť reklamu

242 cestujúcich odvezie nová električka Škoda 30T, z toho 52 sediacich. Môže ísť najviac 65 km/h.

Klimatizácia a viac miesta

Vozidlá budú klimatizované a mali byť priestrannejšie vďaka novému umiestneniu zádržných systémov.

Pre hendikepovaných v nich bude výklopná plošina, pre nevidiacich hlasová komunikácia s vodičom. Takmer celá električka je nízkopodlažná.

Model Škoda 30T navrhli pre Bratislavu, vychádza z električiek, ktoré jazdia v maďarskom Miškolci.

V súťaži boli štyri firmy, Škoda vyhrala v elektronickej aukcii. „Vyhrala najlacnejšia ponuka,“ povedal šéf dozornej rady dopravného podniku Jozef Uhler (SDKÚ).

Ďalšia z firiem bola podľa neho zo Švajčiarska, dve z Poľska.

S výsledkom je Uhler spokojný, tvrdí, že Škoda vyrába kvalitné električky. „Všetci čakali, že sa zúčastní aj firma Bombardier, ktorá tu predvádzala električky, ale nakoniec nepodali žiadnu ponuku,“ povedal Uhler.

SkryťVypnúť reklamu

Prečítajte si tiež:

Električky v Dúbravke odstavia až na jar

Kúpiť chcú ďalšie električky

Dopravný podnik tento rok nakupoval aj osemdesiat trolejbusov spolu za 41 miliónov eur. Aj túto zákazku vyhrala Škoda, no s vozmi, ktoré vyrába s firmou SOR.

Tender zrušili pre netransparentné a diskriminačné podmienky. Kritizovala ho aj Európska komisia.

Podmienky výrazne zvýhodňovali vozy Škoda/SOR. Firma SOR patrí aj skupine J&T.

Šéf dopravného podniku Ľubomír Belfi pracoval v minulosti pre J&T ako riaditeľ televízie TA3.

Dopravný podnik ešte neuzavrel tretiu z veľkých súťaží – nákup pätnástich jednosmerných električiek.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 62 551
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 146
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 712
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 796
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 164
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 982
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 153
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 86 672
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 127
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 502
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 822
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 245
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 878
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 230
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 750
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu