BRATISLAVA. Z bratislavskej Patrónky sa už budúci mesiac budú môcť cestujúci dostať trolejbusom aj na Kramáre, k Horskému parku, na hrad či do centra. Dopravný podnik Bratislava (DPB) totiž začne 5. augusta skúšobne prevádzkovať novú trolejbusovú trať.
Stavba podľa slov hlavného dopravného inžiniera Tibora Schlossera prepojí trať z obratiska pred Vojenskou nemocnicou s križovatkou Patrónka po Lamačskej ceste a napojí sa na existujúce trolejbusové trate v smere na Kramáre a Mlynskú dolinu, respektíve Valašskú ulicu.
"Na Lamačskej ceste vznikne teda obojsmerná trolejbusová stopa. Dnes tam existuje iba jedna," povedal pre TASR Schlosser. Cez Patrónku sa teda bude môcť jazdiť trolejbusom v oboch smeroch.
Linka číslo 212 jednak v auguste prepojí trolejbusovým spojením Vojenskú nemocnicu s Patrónkou, a linku číslo 207, ktorá dnes začína na Valašskej ulici, zase predĺžia až na Patrónku.
"Vznikne tak možnosť priameho prestupu z autobusových liniek zo smerov Dúbravka, Lamač, Záhorská Bystrica a Devínska Nová Ves nielen na trolejbusovú linku obsluhujúcu Kramáre, ale aj na predĺženú trolejbusovú linku, ktorá premáva do Starého Mesta," vysvetlila hovorkyňa DPB Agáta Staneková.
Iné linky tam podľa nej zatiaľ jazdiť nebudú a po sprevádzkovaní novej trate sa skráti autobusová linka číslo 22 po obchodný dom Tesco Lamač. "Skúšobná prevádzka potom plynule prejde do riadnej," dodala.
Prvú minuloročnú súťaž na dodávateľa stavby hlavné mesto zrušilo, v druhej potom vyhrala ELZA - Elektromontážny závod Bratislava. Hodnota zákazky je 1.765.000 eur s DPH a mala by byť spolufinancovaná z Operačného programu Bratislavský kraj.
Vybudovaním tejto trasy a pripravovaného trolejbusového prepojenia Pražská - Brnianska - Patrónka sa trate v oblasti Kramárov a Patrónky podľa slov Stanekovej dostanú do stavu pred rokom 1974. "Celá táto oblasť zo smeru Pražská bola vtedy obsluhovaná iba trolejbusovými linkami," priblížila.
V rámci dobudovania nových trolejbusových tratí mesto podľa svojho hovorcu Stana Ščepána plánuje ešte prepojenie Tesca Lamač cez Brniansku ulicu s obchodným centrom Avion po Galvaniho, ako aj predĺženie trolejbusovej trate cez most Apollo na Bosákovu ulicu v Petržalke. Tam v prvej etape vyústi Nosný systém Mestskej hromadnej dopravy (NS MHD).