SME

Električky v Dúbravke odstavia až na jar

Veľká modernizácia električkovej trate sa v septembri, ako avizuje mesto, nezačne. O budúcnosti hlavnej stanice chce mesto rokovať v lete.

Modernizácia Dúbravka

  • úsek Hanulova – Pri kríži, obnova na štyri etapy; trvať má asi tri mesiace
  • prebiehať má za plnej výluky, ľudí majú voziť do Karlovej Vsi náhradné autobusy;
  • elektr. trať križuje – 7 priecestí pre peších, 4 priecestia pre autá a dva podchody pre peších (pri OD Saratov a zastávke Damborského); 10 nástupísk (5 električkových zastávok).
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Začiatok výstavby v septembri, ukončenie v decembri. Taký termín spustenia modernizácie električkovej trate avizuje Bratislava v rámci zámeru na posudzovanie vplyvov na životné prostredie na svojom oficiálnom webe. Od septembra sa však pracovať nezačne a električky do bratislavskej Dúbravky majú premávať ďalej.

SkryťVypnúť reklamu

Hovorca mesta Stanislav Ščepán vraví, že na jeseň vyhlási mesto len súťaž na dodávateľa prác. Spustenie prác a tým aj odstavenie električkovej trate v celej Dúbravke s asi 35-tisíc obyvateľmi odhadol na jar budúceho roku.

„Samotné práce majú trvať tri mesiace a počas ich realizácie mesto nahradí električkovú dopravu v plnom rozsahu autobusmi,“ vysvetľuje hovorca. Cestujúci majú na náhradné autobusy prestupovať v Karlovej Vsi.

Električky v Dúbravke musia už dlhší čas jazdiť pre havarijný stav trate pomalšie, dopravný podnik tvrdí, že odstávka tu zatiaľ nehrozí, trať vraj kontrolujú.

Milióny na trať

Mesto chce trať modernizovať z európskych peňazí, ktoré mali ísť pôvodne na veľký dopravný projekt prepojenia železničných koridorov a tunel pod Dunajom.

SkryťVypnúť reklamu

Modernizácia, ako opravy magistrát nazýva, aby fondy trať preplatili, má stáť viac než 13,8 milióna eur. Prebiehať má v štyroch etapách.

Ščepán dodáva, že mesto by malo platiť päť percent z celkových nákladov.

Stanica odrezaná

Okrem dúbravskej trate je v havarijnom stave aj električka na hlavnú stanicu. Nejazdí sem už od novembra 2011 a mesto stále zvažuje, či bude čakať na obnovu trate v rámci megaprojektu, ktorý má prestavať stanicu na novú halu a nákupné centrum a už roky ho plánuje firma Transprojekt, alebo bude opravu riešiť zvlášť.

Ukázať by sa to mohlo podľa Šcepána počas leta. „Mesto pripravilo dodatok k zmluve o budúcej zmluve s investorom Predstaničného námestia, o ktorom sa má ešte v priebehu leta bude rokovať.“

Magistrát chce od firmy Transprojekt záväzný časový plán výstavby jednotlivých etáp na stanici. Zahŕňať má aj termín dobudovania a obnovenia električkovej trate na stanicu.

SkryťVypnúť reklamu

kolajnice_res.jpg

Dúbravská trať je dnes v havarijnom stave.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Hodnotenie profesionála: Aké sú rezorty na exotickom Mauríciu?
  2. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou
  3. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  4. Ľuboš Fellner otvorene
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  7. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  8. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  1. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou
  2. Hodnotenie profesionála: Aké sú rezorty na exotickom Mauríciu?
  3. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  4. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  5. Ľuboš Fellner otvorene
  6. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  7. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  8. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 26 088
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 24 888
  3. Ľuboš Fellner otvorene 7 846
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 273
  5. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 898
  6. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 3 969
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska 3 281
  8. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky 3 125
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 92 815
  2. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 67 023
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 17 961
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 300
  5. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 638
  6. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 436
  7. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 6 338
  8. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 242
  1. Věra Tepličková: A je to tu: Mars útočí
  2. Radko Mačuha: Dobrá správa pre Fica a Uhríka.
  3. Marian Nanias: Čerenkovovo žiarenie v ľudskom tele.
  4. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
  5. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  6. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  7. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  8. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
SkryťZatvoriť reklamu