SME

Náhradný autobus spojí opäť stanicu s centrom

Zmenu trasy na Námestie SNP brzdia taxikári, ktorí majú vyhradené miesta na budúcich zastávkach.

X13 pôjde opäť na stanicu.X13 pôjde opäť na stanicu. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Z hlavnej stanice sa po zrušení električiek cestujúci priamo do centra nedostanú. Linka X13, ktorá je náhradou za električku číslo 13, centrum iba obchádza. Dopravný podnik to chce zmeniť, autobus bude jazdiť cez Námestie SNP.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Trasu menili už viackrát, najskôr išla linka X13 iba po Kollárovo námestie, dnes jazdí až na Šafárikovo námestie. Medzi cestujúcimi nie je veľmi obľúbená, niektorí sa na ňu sťažujú aj za jazdy.

Malý autobus SOR je v čase špičky preplnený, jazdí len trikrát za hodinu, navyše často mešká. Práve pre meškania chce dopravný podnik trasu zmeniť.

SkryťVypnúť reklamu

Čaká sa pre zastávky

Autobus X13

Nová trasa

  • Hlavná stanica;
  • Suché mýto;
  • Námestie SNP;
  • Šafárikovo námestie;
  • Malá scéna v smere k novej budove SND;
  • Nové SND;
  • intervaly sa skrátia z 20 na 15 minút;

  • na novej trase bude podľa odhadu DpB od septembra.

Na zastávkach sú už vylepené nové mapy električkových trás, podľa ktorých jazdí X13 cez Námestie SNP. Aj keď platia od mája, autobus jazdí stále po rovnakej trase.

Zuzana Vachová z dopravného podniku hovorí, že cez námestie zatiaľ jazdiť nemôže. „Musia sa vyriešiť zastávky MHD. Na celej trase cez centrum sú vyhradené miesta pre taxíky práve tam, kde by sa dalo zastavovať,“ hovorí.

Mesto taxikárom zruší štyri parkovacie miesta pri Manderláku. „Termín zrušenia je 15. júla,“ vraví hovorkyňa magistrátu Daniela Rodinová. Potom vybudujú zastávku.

SkryťVypnúť reklamu

Hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková predpokladá, že linka X13 začne po novej trase jazdiť v septembri, skrátiť by sa mali aj intervaly z 20 na 15 minút. „Dopravný podnik už ma pripravený grafikon a je schopný okamžite, ako budú vytvorené zastávky, spustiť túto linku po novej trase.“

Cestujúci sa sťažovali

Vachová hovorí, že od zavedenia linky dostali od cestujúcich niekoľko podnetov a otázok, prečo má linka zdržanie. „Po objasnení situácie, ktorá súvisí so zhustenou dopravou v centre mesta najmä v špičke to cestujúci akceptovali.“

Aj napriek častému meškaniu je cestovný poriadok X13­ky podľa Vachovej nastavený správne. „Všetky cestovné poriadky sú spracované pre bežný stav.“ Ak by v nich rátali aj s kolónami, vozidlá by nedodržiavali cestovný poriadok vtedy, ak by kolóny neboli, tvrdí Vachová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  2. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  3. Ako zvládnuť prvý mobil a udržať si dôveru v rodine
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  6. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  8. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  2. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  3. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  4. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  5. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  6. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 361
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 064
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 303
  4. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 220
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 812
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 796
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 126
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 368
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 30 945
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 11 054
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 572
  4. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 536
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 6 268
  6. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 6 139
  7. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 5 080
  8. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 817
  1. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  2. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  3. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  4. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  5. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  6. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  7. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  8. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
SkryťZatvoriť reklamu