SME

V Bratislave taja cenu trolejbusov z prvého tendra

Na druhý raz už nesúťažil o zákazku na trolejbusy jeden, ale dvaja výrobcovia. Nebili sa len cenou, ale aj vybavením.

Podobné trolejbusy dnes jazdia napríklad v Hradci Králové.Podobné trolejbusy dnes jazdia napríklad v Hradci Králové. (Zdroj: Škoda Electric)

BRATISLAVA. Aj v druhom tendri na nákup trolejbusov pre Bratislavu boli pre výslednú cenu dôležité technické parametre vozidiel. Víťazný výrobca mal preto aj podľa konkurencie lepšie postavenie.

O cene sa rozhodlo v elektronickej aukcii. Škoda/SOR vyhrala so sumou 41,62 milióna eur. Druhej z tendra, poľskej firme Solaris by však na víťazstvo nestačilo, ani keby išla ešte o pol milióna eur nižšie ako Škoda.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Okrem ceny totiž rozhodovali aj body za technické riešenie a údržbu, ktorých mala Škoda zrejme viac. Prebiť takúto ponuku sa už Solarisu neoplatilo, zastal na 44,1 milióna. „Preto sme ďalej cenu neznižovali,“ vraví zástupca Solarisu Lubomír Melichar.

SkryťVypnúť reklamu

Pätoro dverí ako výhoda

Trolejbusy

Aké budú jazdiť v Bratislave

  • do desiatich mesiacov začnú po meste jazdiť prvé z osemdesiatich nových trolejbusov Škoda 30 Tr a 31 Tr;

  • budú nízkopodlažné, naklonia sa pri nástupe a majú plošinu pre vozičkárov;

  • sú vybavené kamerovým systémom a klimatizáciou;

  • obsahujú zariadenie na počítanie cestujúcich.

V prvom tendri mali mať technické podmienky ešte výraznejší vplyv na výsledok. Podľa prepočtov združenia Lepšia doprava by vtedy konkurenčná firma musela pýtať za trolejbusy o 44 percent menej ako Škoda/SOR, aby ju porazila.

Do prvého tendra sa nik iný neprihlásil. Výhodu v ňom mali napríklad výrobcovia trolejbusu s pätoro dverami, čo bola Škoda/SOR.

Cenu nie je možné porovnať s prvým tendrom. Škoda nechce povedať, akú cenovú ponuku dala prvý raz. V druhom tendri začala na sume 46,77 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

„Proces tendra bol pozastavený, dokumentácia bola zapečatená a nekonala sa ani elektronická aukcia,“ napísala o prvom tendri hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková.

Nie je tak jasné, či pýtala Škoda/SOR výrazne viac, keď súťažila sama. Úrad pre verejné obstarávanie prvý tender zrušil aj pre diskriminačné podmienky.

Dodávajú aj Sofii

Okrem Bratislavy vyhrala Škoda tender na trolejbusy aj v bulharskej Sofii, dodá ich tam päťdesiat.

Na Slovensku dodala trolejbusy aj do Žiliny, Prešova a Banskej Bystrice. Súťažila tam sama.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 11 728
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 472
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 915
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 671
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 540
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 241
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 135
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 070
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 31 031
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 672
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 613
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 11 855
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 944
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 740
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 6 250
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 824
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťZatvoriť reklamu