SME

BUS pruh na Štefánikovej zabrzdil dopravný inšpektorát

Inšpektorát odmietol napríklad spojenie MHD a cyklistov do jedného pruhu.

Buspruh nebude.Buspruh nebude. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Krajskému dopravnému inšpektorátu sa tiež nepozdáva zámer magistrátu zvyšovať cestnú rýchlosť vozidiel MHD jazdou v BUS pruhu.

BRATISLAVA. Autobusový pruh na Štefánikovej ulici v Bratislave, ktorý mesto plánovalo vyhradiť v prvej polovici tohto roka, zatiaľ nebude. Vyznačenie BUS pruhu totiž brzdia pripomienky Krajského dopravného inšpektorátu. Agentúru SITA o tom informoval hovorca mesta Bratislava Stanislav Ščepán.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyhradeným autobusovým pruhom chce mesto zrýchliť plynulosť mestskej hromadnej dopravy v Bratislave a skrátiť čas prejazdov autobusov.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa dopravného inšpektorátu je však Štefánikova ulica v Bratislave dôležitý cestný ťah a hustota premávky si vyžaduje zachovanie dopravy v oboch jazdných pruhoch, informovala bratislavská policajná hovorkyňa Petra Hrášková.

Podľa bratislavského primátora Milana Ftáčnika v súčasnosti prebiehajú záverečné rokovania s Krajským dopravným inšpektorátom v Bratislave.

Inšpektorát odmietol spojenie s cyklistami

Vyhradený autobusový pruh na Štefánikovej ulici by mal podľa plánov bratislavského magistrátu slúžiť aj cyklistom. Podľa dopravného inšpektorátu je však spojenie verejnej dopravy a cyklistov do jedného pruhu nebezpečné pre cyklistov a obmedzujúce pre vozidlá mestskej hromadnej dopravy.

"Autobusy alebo trolejbusy by po realizácii predloženého návrhu nemohli bezpečne obchádzať pomalšie idúcich cyklistov, respektíve by boli zdržiavané. Samotný účel realizácie projektu by tým bol negovaný," informovala Hrášková.

SkryťVypnúť reklamu

Krajskému dopravnému inšpektorátu sa tiež nepozdáva zámer magistrátu zvyšovať cestnú rýchlosť vozidiel MHD jazdou v BUS pruhu. Ako vysvetlila Hrášková, cestu na Šancovej ulici križujú dva neriadené priechody pre chodcov, ktoré idú cez štvorprúdovú cestu. Preto je podľa dopravného inšpektorátu takéto riešenie "nežiaduce a opatrenie by smerovalo proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky".

Podľa Hráškovej Krajský dopravný inšpektorát v Bratislave nie je proti vytváraniu vyhradených pruhov pre MHD, nemôžu však byť na dopravne vyťažených úsekoch.

Dopravný inšpektorát tiež bratislavskému magistrátu navrhol iné riešenie preferovania verejnej dopravy. Podľa ich návrhu by bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky na križovatke Štefánikovej a Šancovej ulice mohla nepretržite monitorovať kamera napojená na riadiacu centrálu Krajského dopravného inšpektorátu v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu

Autobusy sa tak nezrýchlia

Autobusový pruh na Štefánikovej ulici plánovalo mesto vyhradiť po tom, ako vlani v septembri na tejto ceste spustili jeho testovaciu prevádzku. Podľa primátora Ftáčnika sa časy prejazdov autobusov na tomto úseku skrátili približne o jednu tretinu, čo je podľa neho výhoda.

Krajský dopravný inšpektorát však o úspešnosti a bezpečnosti vyhradeného pruhu pochybuje. Podľa nich experimentálne testovanie jedného vyhradeného pruhu vlani v septembri spôsobilo kolaps ostatnej dopravy, a to nielen na Štefánikovej, ale aj na priľahlých cestách a križovatkách i na Moste SNP. Podľa primátora Ftáčnika doladiť ešte treba naviazanie BUS pruhu na cestu z Mosta SNP i dotyk so Šancovou ulicou, kde je iný dopravný prúd.

"Myslím si, že ak sa tieto dve veci doladia, vyhradený pruh pre autobusy sa dá spustiť s tým, že ešte urobíme merania na tejto trase v tých najkritickejších úsekoch," vysvetlil Ftáčnik.

BUS pruhy testovali vlani počas Európskeho týždňa mobility na Štefánikovej, Staromestskej ulici i na Moste SNP. Ako najefektívnejší sa podľa meraní ukázal práve pruh na Štefánikovej ulici, kde sa podarilo skrátiť časy prejazdov autobusov mestskej hromadnej dopravy zhruba o tretinu.

Mesto plánovalo v tomto roku vyskúšať vyhradené pruhy aj v ďalších lokalitách v Bratislave. Podľa primátora Ftáčnika už majú niečo pripravené, tieto úseky však chcú vyskúšať až po tom, keď sa podarí vyhradiť pruh na Štefánikovej ulici.

Prečítaj si viac o pláne s buspruhom

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na internáte skladali počítače pre spolužiakov. Dnes majú veľké showroomy aj hotel
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  2. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  3. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  4. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  8. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 9 081
  2. Keď sa z brigády stane kariéra 4 403
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 4 091
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 274
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 1 610
  6. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 411
  7. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 339
  8. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 332
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 17 419
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 256
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 114
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 447
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 11 951
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 8 753
  7. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 6 528
  8. Marian Faktor: Pravda o tom, kto zderie pracujúcich a kde naozaj skončia ich zdravotné odvody 6 136
  1. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  2. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  3. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  4. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  5. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  6. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  7. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  8. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
SkryťZatvoriť reklamu