SME

BUS pruh na Štefánikovej zabrzdil dopravný inšpektorát

Inšpektorát odmietol napríklad spojenie MHD a cyklistov do jedného pruhu.

Buspruh nebude.Buspruh nebude. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Krajskému dopravnému inšpektorátu sa tiež nepozdáva zámer magistrátu zvyšovať cestnú rýchlosť vozidiel MHD jazdou v BUS pruhu.

BRATISLAVA. Autobusový pruh na Štefánikovej ulici v Bratislave, ktorý mesto plánovalo vyhradiť v prvej polovici tohto roka, zatiaľ nebude. Vyznačenie BUS pruhu totiž brzdia pripomienky Krajského dopravného inšpektorátu. Agentúru SITA o tom informoval hovorca mesta Bratislava Stanislav Ščepán.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyhradeným autobusovým pruhom chce mesto zrýchliť plynulosť mestskej hromadnej dopravy v Bratislave a skrátiť čas prejazdov autobusov.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa dopravného inšpektorátu je však Štefánikova ulica v Bratislave dôležitý cestný ťah a hustota premávky si vyžaduje zachovanie dopravy v oboch jazdných pruhoch, informovala bratislavská policajná hovorkyňa Petra Hrášková.

Podľa bratislavského primátora Milana Ftáčnika v súčasnosti prebiehajú záverečné rokovania s Krajským dopravným inšpektorátom v Bratislave.

Inšpektorát odmietol spojenie s cyklistami

Vyhradený autobusový pruh na Štefánikovej ulici by mal podľa plánov bratislavského magistrátu slúžiť aj cyklistom. Podľa dopravného inšpektorátu je však spojenie verejnej dopravy a cyklistov do jedného pruhu nebezpečné pre cyklistov a obmedzujúce pre vozidlá mestskej hromadnej dopravy.

"Autobusy alebo trolejbusy by po realizácii predloženého návrhu nemohli bezpečne obchádzať pomalšie idúcich cyklistov, respektíve by boli zdržiavané. Samotný účel realizácie projektu by tým bol negovaný," informovala Hrášková.

SkryťVypnúť reklamu

Krajskému dopravnému inšpektorátu sa tiež nepozdáva zámer magistrátu zvyšovať cestnú rýchlosť vozidiel MHD jazdou v BUS pruhu. Ako vysvetlila Hrášková, cestu na Šancovej ulici križujú dva neriadené priechody pre chodcov, ktoré idú cez štvorprúdovú cestu. Preto je podľa dopravného inšpektorátu takéto riešenie "nežiaduce a opatrenie by smerovalo proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky".

Podľa Hráškovej Krajský dopravný inšpektorát v Bratislave nie je proti vytváraniu vyhradených pruhov pre MHD, nemôžu však byť na dopravne vyťažených úsekoch.

Dopravný inšpektorát tiež bratislavskému magistrátu navrhol iné riešenie preferovania verejnej dopravy. Podľa ich návrhu by bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky na križovatke Štefánikovej a Šancovej ulice mohla nepretržite monitorovať kamera napojená na riadiacu centrálu Krajského dopravného inšpektorátu v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu

Autobusy sa tak nezrýchlia

Autobusový pruh na Štefánikovej ulici plánovalo mesto vyhradiť po tom, ako vlani v septembri na tejto ceste spustili jeho testovaciu prevádzku. Podľa primátora Ftáčnika sa časy prejazdov autobusov na tomto úseku skrátili približne o jednu tretinu, čo je podľa neho výhoda.

Krajský dopravný inšpektorát však o úspešnosti a bezpečnosti vyhradeného pruhu pochybuje. Podľa nich experimentálne testovanie jedného vyhradeného pruhu vlani v septembri spôsobilo kolaps ostatnej dopravy, a to nielen na Štefánikovej, ale aj na priľahlých cestách a križovatkách i na Moste SNP. Podľa primátora Ftáčnika doladiť ešte treba naviazanie BUS pruhu na cestu z Mosta SNP i dotyk so Šancovou ulicou, kde je iný dopravný prúd.

"Myslím si, že ak sa tieto dve veci doladia, vyhradený pruh pre autobusy sa dá spustiť s tým, že ešte urobíme merania na tejto trase v tých najkritickejších úsekoch," vysvetlil Ftáčnik.

BUS pruhy testovali vlani počas Európskeho týždňa mobility na Štefánikovej, Staromestskej ulici i na Moste SNP. Ako najefektívnejší sa podľa meraní ukázal práve pruh na Štefánikovej ulici, kde sa podarilo skrátiť časy prejazdov autobusov mestskej hromadnej dopravy zhruba o tretinu.

Mesto plánovalo v tomto roku vyskúšať vyhradené pruhy aj v ďalších lokalitách v Bratislave. Podľa primátora Ftáčnika už majú niečo pripravené, tieto úseky však chcú vyskúšať až po tom, keď sa podarí vyhradiť pruh na Štefánikovej ulici.

Prečítaj si viac o pláne s buspruhom

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 11 777
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 474
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 917
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 604
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 531
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 251
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 136
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 070
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 30 836
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 508
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 615
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 11 904
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 945
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 777
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 6 344
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 825
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťZatvoriť reklamu