SME

BUS pruh na Štefánikovej zabrzdil dopravný inšpektorát

Inšpektorát odmietol napríklad spojenie MHD a cyklistov do jedného pruhu.

Buspruh nebude.Buspruh nebude. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Krajskému dopravnému inšpektorátu sa tiež nepozdáva zámer magistrátu zvyšovať cestnú rýchlosť vozidiel MHD jazdou v BUS pruhu.

BRATISLAVA. Autobusový pruh na Štefánikovej ulici v Bratislave, ktorý mesto plánovalo vyhradiť v prvej polovici tohto roka, zatiaľ nebude. Vyznačenie BUS pruhu totiž brzdia pripomienky Krajského dopravného inšpektorátu. Agentúru SITA o tom informoval hovorca mesta Bratislava Stanislav Ščepán.

Vyhradeným autobusovým pruhom chce mesto zrýchliť plynulosť mestskej hromadnej dopravy v Bratislave a skrátiť čas prejazdov autobusov.

Podľa dopravného inšpektorátu je však Štefánikova ulica v Bratislave dôležitý cestný ťah a hustota premávky si vyžaduje zachovanie dopravy v oboch jazdných pruhoch, informovala bratislavská policajná hovorkyňa Petra Hrášková.

Podľa bratislavského primátora Milana Ftáčnika v súčasnosti prebiehajú záverečné rokovania s Krajským dopravným inšpektorátom v Bratislave.

Inšpektorát odmietol spojenie s cyklistami

Vyhradený autobusový pruh na Štefánikovej ulici by mal podľa plánov bratislavského magistrátu slúžiť aj cyklistom. Podľa dopravného inšpektorátu je však spojenie verejnej dopravy a cyklistov do jedného pruhu nebezpečné pre cyklistov a obmedzujúce pre vozidlá mestskej hromadnej dopravy.

"Autobusy alebo trolejbusy by po realizácii predloženého návrhu nemohli bezpečne obchádzať pomalšie idúcich cyklistov, respektíve by boli zdržiavané. Samotný účel realizácie projektu by tým bol negovaný," informovala Hrášková.

Krajskému dopravnému inšpektorátu sa tiež nepozdáva zámer magistrátu zvyšovať cestnú rýchlosť vozidiel MHD jazdou v BUS pruhu. Ako vysvetlila Hrášková, cestu na Šancovej ulici križujú dva neriadené priechody pre chodcov, ktoré idú cez štvorprúdovú cestu. Preto je podľa dopravného inšpektorátu takéto riešenie "nežiaduce a opatrenie by smerovalo proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky".

Podľa Hráškovej Krajský dopravný inšpektorát v Bratislave nie je proti vytváraniu vyhradených pruhov pre MHD, nemôžu však byť na dopravne vyťažených úsekoch.

Dopravný inšpektorát tiež bratislavskému magistrátu navrhol iné riešenie preferovania verejnej dopravy. Podľa ich návrhu by bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky na križovatke Štefánikovej a Šancovej ulice mohla nepretržite monitorovať kamera napojená na riadiacu centrálu Krajského dopravného inšpektorátu v Bratislave.

Autobusy sa tak nezrýchlia

Autobusový pruh na Štefánikovej ulici plánovalo mesto vyhradiť po tom, ako vlani v septembri na tejto ceste spustili jeho testovaciu prevádzku. Podľa primátora Ftáčnika sa časy prejazdov autobusov na tomto úseku skrátili približne o jednu tretinu, čo je podľa neho výhoda.

Krajský dopravný inšpektorát však o úspešnosti a bezpečnosti vyhradeného pruhu pochybuje. Podľa nich experimentálne testovanie jedného vyhradeného pruhu vlani v septembri spôsobilo kolaps ostatnej dopravy, a to nielen na Štefánikovej, ale aj na priľahlých cestách a križovatkách i na Moste SNP. Podľa primátora Ftáčnika doladiť ešte treba naviazanie BUS pruhu na cestu z Mosta SNP i dotyk so Šancovou ulicou, kde je iný dopravný prúd.

"Myslím si, že ak sa tieto dve veci doladia, vyhradený pruh pre autobusy sa dá spustiť s tým, že ešte urobíme merania na tejto trase v tých najkritickejších úsekoch," vysvetlil Ftáčnik.

BUS pruhy testovali vlani počas Európskeho týždňa mobility na Štefánikovej, Staromestskej ulici i na Moste SNP. Ako najefektívnejší sa podľa meraní ukázal práve pruh na Štefánikovej ulici, kde sa podarilo skrátiť časy prejazdov autobusov mestskej hromadnej dopravy zhruba o tretinu.

Mesto plánovalo v tomto roku vyskúšať vyhradené pruhy aj v ďalších lokalitách v Bratislave. Podľa primátora Ftáčnika už majú niečo pripravené, tieto úseky však chcú vyskúšať až po tom, keď sa podarí vyhradiť pruh na Štefánikovej ulici.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 18 357
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 936
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 546
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 958
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 462
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 431
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 944
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 504
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 448
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 659
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 461
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 746
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 463
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 380
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 352
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu