SME

Ikarusy sa rozpadávajú, Bratislava zvažuje prenájom autobusov z Bystrice

Dopravný podnik odmieta informácie, že by plánoval vyradiť až desatinu autobusov.

Ako náhradný spoj za zničené trolejbusy už nasadili staré karosy.Ako náhradný spoj za zničené trolejbusy už nasadili staré karosy. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava bude musieť v najbližšom čase vyriešiť situáciu s prestarnutými autobusmi typu Ikarus. Väčšina z nich je v havarijnom stave. Hovorí o tom správa, ktorú predložil dopravnej komisii mestského zastupiteľstva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V správe sa podľa imhd.sk píše, že do konca tohto roka plánuje dopravný podnik vyradiť všetky staré autobusy typu Ikarus 415 a 435, čo je spolu až 58 autobusov.

Na priamu otázku to dopravný podnik poprel. „Žiadne hromadné vyraďovanie neplánujeme. Ťažko odhadnúť, koľko vozidiel sa pokazí tak, aby sa museli vyradiť,“ vysvetľuje hovorkyňa podniku Agáta Staneková.

SkryťVypnúť reklamu

Havarijný stav veľkého počtu autobusov potvrdili šéf dozornej rady dopravného podniku Jozef Uhler aj magistrát.

Dlhá zima a zlé cesty

Pre zlý stav Ikarusov každodenne v Bratislave vynechajú alebo meškajú pravidelné linky.

„Tento týždeň sme na dozornej rade vyradili šesť autobusov, ktoré sa už nedajú opraviť,“ hovorí Uhler, ktorý je aj mestským poslancom SDKÚ.

„Informácia o stave autobusov bola pre nás prekvapivá, keďže ide o dosť vysoké číslo autobusov v havarijnom stave,“ vraví raditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrássy.

„Bol som si ich osobne pozrieť vo vozovni a aj som ich nafotil. Skutočne sú v zlom stave,“ spresňuje Uhler. Autobusy sú staré, ale zničila ich aj dlhá zima.

Primátor mesta Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) poveril dopravný podnik, aby v čo najkratšom čase vypracoval návrh, ako vzniknutú situáciu riešiť. „Dôležité je nájsť riešenie, aby v rámci celého vozidlového parku boli zabezpečené výkony, tak ako fungujú dnes,“ dodáva Andrássy.

SkryťVypnúť reklamu

Náhradné prenajmú

Dopravný podnik bude musieť v návrhu predložiť možné riešenia, ako aj spôsob financovania.

Jednou z možností by mohol byť dočasný prenájom. „Dopravný podnik v Banskej Bystrici má kĺbové autobusy vyrobené v roku 2006, ktoré momentálne nepotrebuje. Zvažujeme rokovania, no autobusov bude treba viac. Situácia si vyžaduje komplexnejšie riešenie,“ hovorí Uhler.

Konkrétne plány na prenájom dopravný podnik zatiaľ nemá.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok na odľahlom severe
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 9 849
  2. Keď sa z brigády stane kariéra 5 138
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 003
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 438
  5. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 876
  6. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 1 451
  7. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 419
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 362
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 17 832
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 361
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 220
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 536
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 504
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 9 289
  7. Marian Faktor: Pravda o tom, kto zderie pracujúcich a kde naozaj skončia ich zdravotné odvody 5 969
  8. Rado Surovka: Vám, v parlamente, už naozaj hrabe.... 5 274
  1. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  2. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  3. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  4. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  5. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  6. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  7. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  8. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
SkryťZatvoriť reklamu