SME

Vajnory by privítali väčšiu kapacitu autobusov v dopravných špičkách

Vajnorčania sa sťažujú na preplnené autobusy počas dopravných špičiek. Podľa dopravného podniku je však ich kapacita dostatočná.

VAJNORY. Na Miestny úrad (MÚ) Bratislava-Vajnory sa obrátili viacerí občania využívajúci autobusové linky číslo 53 a 630 na cestu do práce a späť v centre hlavného mesta.

Sťažovali sa na nedostatočnú kapacitu zaradených menších autobusov, najmä v čase rannej a popoludňajšej dopravnej špičky. Mimo dopravných špičiek menšie autobusy postačujú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Preto sme Dopravný podnik Bratislava požiadali o zmenu veľkosti autobusu v čase od 6.30 do 8.30 h a v popoludňajších hodinách od 15.00 do 17.00 h na autobusy väčšej kapacity tak, ako chodili predtým," zdôvodnil žiadosť Ján Mrva, starosta Vajnôr.

SkryťVypnúť reklamu

DPB reagoval na list starostu písomnou odpoveďou. "Na základe žiadosti MÚ DPB uskutočnil prieskum vyťaženosti týchto liniek v navrhovanom čase dopravných špičiek. Prieskum sme realizovali na zastávke Zlaté piesky v rannej dopravnej špičke v smere z Vajnôr a v popoludňajšej dopravnej špičke v smere do Vajnôr. Nebola preukázaná potreba zvýšenia prepravných kapacít. Celková ponúkaná kapacita liniek 53 a 630 v sledovanom období dosahuje úroveň 43 percent, ráno 39 percent, poobede 48 percent. Táto obsaditeľnosť je z pohľadu štandardov kvality dopravnej obsluhy vyhovujúca. Ponúkaná kapacita je teda dostatočná," uviedla Agáta Staneková z DPB.

S týmto stanoviskom miestny úrad nesúhlasí. "Nedostatok cestujúcich v týchto autobusoch nie je, práve naopak. Navyše, cez Vajnory denne v pracovnom týždni prechádza okolo 22.000 vozidiel. Z toho polovica ráno, polovica popoludní. Ide o mimoriadne preťaženú komunikáciu stredom obce. Pokiaľ by komfort cestovania z mestskej časti do mesta, rovnako ako aj z okolitých obcí, bol vyšší, mnohí vodiči by nepoužívali svoje motorové vozidlá a uprednostnili by MHD," zdôvodnil dnes pre TASR investičný poradca starostu Vajnôr Mário Schwab.

Dopravný podnik Bratislava

Zastávka električky po ukončení rekonštrukcie električkovej trate a jej okolia na Americkom námestí 14. decembra 2020.

Z Južného mesta premáva okružnou trasou, za zastávkou Blumentál cez Vazovovu.


TASR
Cabriobus prechádza cez Železnú studničku.

Týždeň mobility sa uskutoční od 16. do 22. septembra.


TASR 1

Investíciu financuje bratislavský mestský dopravca z úveru.


TASR 12
Súvisiace témy: Mestské časti Bratislavy
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na internáte skladali počítače pre spolužiakov. Dnes majú veľké showroomy aj hotel
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  2. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  3. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  4. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  8. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 8 702
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 4 018
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 3 990
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 189
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 1 771
  6. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 406
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 325
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 305
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 17 207
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 204
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 049
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 369
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 11 657
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 8 507
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 8 355
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 7 142
  1. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  2. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  3. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  4. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  5. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  6. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  7. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  8. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
SkryťZatvoriť reklamu