Po anglicky hovoriaci pár vysadili uprostred cesty. Cestujúci sa sťažujú. Dopravný podnik Bratislava sťažnosť preverí a sľubuje, že ak sa potvrdí, vodiča tvrdo potrestá.
BRATISLAVA. Nerozumeli po slovensky a nastúpili nesprávnymi dverami. To bolo hlavné previnenie páru cudzincov s kočíkom, ktorý sa minulý týždeň chcel večer odviezť z bratislavskej Patrónky.
Vodič autobusu im vynadal, prikázal, aby vystúpili z autobusu a vošli správnymi dverami a nakoniec ich aj s dieťaťom nechal uprostred cesty.
Vodičovi aj dopravnému podniku sa na to sťažovali cestujúci.
Správal sa arogantne
„Na Patrónke do autobusu číslo 21 nastúpil manželský pár s detským kočíkom, rozprávali sa po anglicky,“ vraví svedok incidentu Peter Ľahký, ktorý na vodiča neskôr podal sťažnosť.
„Po slovensky ani nerozumeli, nepoznali systém našej dopravy a omylom s kočíkom nastúpili do iných dverí, aké boli podľa vodiča pre kočík vyhradené.“
Vodič podľa svedka po pár metroch zastavil a arogantne povedal manželom, aby vystúpili a vrátili sa druhými dverami. Pár vodičovi nerozumel. Keď pochopili, vystúpili a zamierili s dieťaťom v kočíku ku vchodu do autobusu, kam ich vodič posielal, rozpráva Ľahký.
Tu sa však pred nimi dvere so syčaním zatvorili a vodič odfrčal preč.
Nadával aj ostatným
„Išiel som potom za vodičom a opýtal sa ho, či svoje správanie považoval za správne a tiež na jeho meno a služobné číslo. Na to mi odpovedal, citujem: 'Ti dám také číslo, že ti hlava odpadne!'“
Na konečnej za ním išli aj spolu s priateľkou a ďalším pánom.
„Celý čas sme boli aj s pánom pokojní. Najprv nám začal tykať, urážať nás, nadávať nám a napokon to vyústilo až k priamemu ohrozovaniu, keď na nás vodič niekoľkokrát vybehol a dvíhal ruku, vyzýval nás na férovku a vyhrážal sa nám ublížením na zdraví.“
Sťažnosť prešetria
„Sťažnosť, samozrejme, prešetríme,“ vraví hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková. „Ak sa potvrdí, takéto správanie považujeme za netolerovateľné a vodič bude tvrdo postihnutý.“
Za posledný mesiac dostal dopravný podnik deväť sťažností na vodičov. „Najčastejšie sa ľudia sťažujú na to, že dobiehali na zastávku a vodič ich nepočkal a zavrel dvere.“
Sťažovať sa dá písomne aj telefonicky. Dopravný podnik má na podobné sťažnosti linku 0917 101 102.
Rôzne prípady pomáhajú riešiť aj zvukové záznamy. Dianie vo vozidlách takto monitorujú od marca. Nahrávky robia iba revízori pri čiernych pasažieroch.
Zahraničných cesta autobusom nepotešila.
FOTO SME - GABRIEL KUCHTA