Tvrdí, že chce obyvateľom poskytnúť materiály pred debatou.
BRATISLAVA. Pred Veľkou nocou budeme verejne diskutovať o druhej etape nosného dopravného systému, čiže pokračovaní električky v Petržalke, sľuboval na februárovej debate o novom Starom moste bratislavský primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru).
Spred Veľkej noci potom magistrát presunul prezentáciu nadnes.
Plány s električkou však verejnosť ešte neuvidí. Hovorca mesta Stanislav Ščepán sľubuje nový termín – 22. apríl. Dôvodom je podľa neho zladenie termínu všetkých, ktorí majú k téme vystúpiť.
„Mesto využije posun termínu prezentácie na zverejnenie základných informácií v predstihu niekoľkých dní,“ sľubuje Ščepán.
Široká cesta pri trati
Medzitým sa proti projektu v Petržalke zdvihol odpor. Obyvatelia sa sťažujú práve na nedostatok informácií.
Električka má v prvej etape končiť za obnoveným Starým mostom. V druhej etape má pokračovať v Petržalke od Bosákovej ulice po Janíkov dvor.
Mnohých prekvapilo, že popri električkovej trati má viesť aj štvorprúdová cesta. Preťať má dnes zelené územie v okolí Chorvátskeho ramena.
Aktivisti už spustili petíciu, ktorou chcú zachrániť oddychové územie na najväčšom sídlisku v strednej Európe. Upozorňujú, že má padnúť vyše dvetisíc stromov.
Zatiaľ protest podpísalo viac než štyritisíc ľudí, žiadajú aj prieskum verejnej mienky.
Rozpor aj na magistráte
Hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser argumentuje, že štvorprúdová cesta cez Petržalku je v územnom pláne a s dopravnou tepnou sa počítalo už pri projektovaní veľkosídliska.
Názory na budovanie trate a štvorprúdovky však nie sú jednotné ani na magistráte.
Hlavná architektka Ingrid Konrad chce zachovať čo najviac zelene, sľubuje urbanisticko-architektonicko-dizajnérsku súťaž na dotvorenie okolia električkovej trate. Vyhlásiť ju majú na celý úsek od hlavnej stanice až po Janíkov dvor.
Výrubové konanie na petržalskom úrade sa už začalo, no momentálne je prerušené. Mesto k projektu zatiaľ nevydalo ani záväzné stanovisko.