SME

Pokazené trolejbusy v Bratislave skrývajú

Dopravný podnik už pripravuje náhradu za zastavený tender na nové trolejbusy. Opozícia je zatiaľ spokojná.

Na trolejbusovej linke 202 jazdia staré autobusy Karosy.Na trolejbusovej linke 202 jazdia staré autobusy Karosy. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Ulicami Bratislavy už tri dni jazdia namiesto desiatich pokazených kĺbových trolejbusov staré záložné autobusy karosa.

Trolejbusy s popraskanými a polámanými rámami dopravný podnik odmieta denníku SME už od piatka ukázať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najskôr tvrdil, že je zložité to vybaviť, a potom, že už ich opravujú a to môže byť nebezpečné. Sprístupnili ich minulý týždeň televízii Markíza, pre riziko ich však nepustili dovnútra.

Dopravný podnik nepovedal ani to, kam vozy presunuli. „Jeden už opravili a nasadili do premávky,“ reagovala hovorkyňa Agáta Staneková.

SkryťVypnúť reklamu

Veľkú kontrolu starých trolejbusov spustilo, že sa počas jazdy jednému zlomila konštrukcia, tvrdí člen predstavenstva dopravného podniku Ivan Bútora, ktorý je aj vodičom trolejbusu.

„Poruchy sú rôzneho rozsahu, niekde sú len menšie trhliny. Stále však ide o poruchu nosnej konštrukcie vozidla,“ povedal.

Hovorkyňa výrobcu Škoda Lubomíra Černá hovorí, že životnosť tohto typu trolejbusu je dvanásť rokov alebo 720­tisíc kilometrov. Bratislava ich nakúpila na začiatku deväťdesiatych rokov.

Podobný typ trolejbusov upravený americkou firmou jazdí v San Franciscu, Škoda tam predala vyše 250 krátkych a dlhých trolejbusov.

Stará náhrada

Šéf mestskej dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKÚ) tvrdí, že o zlom stave trolejbusov vedeli v meste už dávno. „Dopravný podnik musel počítať s tým, že začnú vypadávať a že treba držať dostatok náhradných autobusov

SkryťVypnúť reklamu

v dobrom stave.“ Väčšina náhradných autobusov však bola podľa neho pokazená a cez víkend ich museli narýchlo opravovať. Staneková tvrdí, že sú po generálnej oprave.

Cestujúcich na trase z Dolných honov do centra na linke 202 teraz vozí plynová Karosa B 741.

Tento typ mal pritom v minulosti problémy,v rokoch 2006 a 2007 podľa imhd.sk dvakrát horel. Staneková tvrdí, že plynové karosy nehoreli, na konkrétne prípady už neragovala.

Zástupca firmy, ktorá spolupracuje s Karosou, tvrdí, že za tým zrejme boli neodborné zásahy do elektroinštalácie či zlé opravy.

Tender zopakujú

Výrobca Škoda, ktorej autobusy teraz vyradili, mala veľkú šancu aj na dodávku nových vozov.

Tender na nákup trolejbusov za 70 miliónov eur totiž nastavil dopravný podnik tak, že zvýhodnil voz Škoda/SOR. Súťaž napokon zrušia.

SkryťVypnúť reklamu

Oficiálnym odôvodnením primátora Milana Ftáčnika (blízky Smeru) je, že súťažila jediná firma. Tender sa však nepozdáva Európskej komisii, podľa ktorej môžu byť podmienky diskriminačné, a tak pohrozila, že tender nepreplatí.

Škoda zatiaľ nevie povedať, či sa prihlási opäť.

„S novými podmienkami tendra som výrazne spokojnejší,“ hovorí Uhler. Rozhodne podľa neho viac kritérií ako počet dverí a hmotnosť. „Vyzerá to tak, že sa bez problémov bude môcť zapojiť viac výrobcov trolejbusov.“

Dopravný podnik neodpovedal na otázku, či cítia zodpovednosť za stav trolejbusov a za to, že podmienky nenastavili tak, aby súťaž mohli uzavrieť na prvý raz.

Dopravný podnik Bratislava

Zastávka električky po ukončení rekonštrukcie električkovej trate a jej okolia na Americkom námestí 14. decembra 2020.

Z Južného mesta premáva okružnou trasou, za zastávkou Blumentál cez Vazovovu.


TASR
Cabriobus prechádza cez Železnú studničku.

Týždeň mobility sa uskutoční od 16. do 22. septembra.


TASR 1

Investíciu financuje bratislavský mestský dopravca z úveru.


TASR 12
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  2. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí? 7 211
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 638
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 091
  4. Keď sa z brigády stane kariéra 2 113
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 852
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 825
  7. Bez nich by elektrina netiekla. 1 727
  8. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 337
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 907
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 14 939
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 725
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 436
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 11 298
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 986
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 338
  8. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 7 278
  1. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  2. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  3. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  4. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  5. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  6. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  7. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  8. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
SkryťZatvoriť reklamu