SME

Dopravný podnik začína rok so stratou

Finančnú situáciu dopravného podniku skomplikovali opravy električkového tunela a aj vyššie ceny pohonných hmôt.

Električkový tunel je stále zatvorený. Opravy zhltnú viac než milión eur.Električkový tunel je stále zatvorený. Opravy zhltnú viac než milión eur. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava začína rok 2013 so stratou, keďže bol krátený rozpočet zo strany mesta a v roku 2012 sa objavili aj neplánované investície.

Podľa riaditeľa Dopravného podniku Bratislava Ľubomíra Belfiho finančnú situáciu budú ešte analyzovať. „Ku koncu januára budeme vedieť, s akou predpokladanou stratou dopadne rok 2013,“ povedal Belfi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dôvod: Tunel a vyššie ceny

V tomto roku budú teda v dopravnom podniku pravidelne vyhodnocovať a korigovať finančný plán i celú prevádzku, aby sa im podarilo znížiť stratu.

SkryťVypnúť reklamu

„Ale samozrejme nevieme, čo nás môže ešte prekvapiť z hľadiska prevádzky, tak ako v roku 2012 nutná rekonštrukcia tunela či zvýšenie cien pohonných hmôt. Pokiaľ by však neprišli žiadne prekvapenia, tak sa určite významne popasujeme s finančným plánom a celou prevádzkou tak, aby bola strata čo najnižšia,“ povedal Belfi.

Nové vozidlá

Bratislavský dopravca chce v tomto roku zlepšovať služby, ktoré poskytuje cestujúcej verejnosti. V lete minulého roku začali s prípravou verejného obstarávania na kúpu nových trolejbusov a električiek.

„V prípade trolejbusov pôjde o výmenu dvoch tretín vozoparku, čiže o 80 trolejbusov. Pribudne aj 30 nových električiek, čo predstavuje 25 percent vozoparku. Treba počítať aj s opciami na nákup ďalších 30 električiek a 40 trolejbusov,“ povedal Belfi. Celková suma verejného obstarávania aj s opciami predstavuje 170 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Z vlastných zdrojov bratislavský dopravca prispieva piatimi percentami, desať percent platí štát a 85 percent sumy ide z eurofondov. Podľa Belfiho ak pôjde všetko podľa harmonogramu, prvé nové trolejbusy by mohli začať skúšobnú prevádzku koncom roka 2013. „V roku 2014 by mohlo prísť k masívnej obmene vozoparku, keďže vtedy sa očakáva dodávka nových trolejbusov, ktorú cestujúci pocítia v značnej miere,“ dodal Belfi.

Wifi v autobusoch

Zlepšovať služby pre cestujúcich začal bratislavský dopravca už koncom minulého roka. Na cesty sa dostalo 15 nových veľkokapacitných mercedesov, pred Vianocami spustili aj ostrú prevádzku bezplatného internetového pripojenia v 50 bratislavských autobusoch.

V decembri na dopravnom podniku tiež zriadili telefonickú linku, na ktorú môžu cestujúci, ktorí sú nespokojní s prístupom revízorov či vodičov, telefonovať svoje podnety. Ako dodal Belfi, dopravný podnik takto bude môcť efektívnejšie riešiť sťažnosti i prípadné porušenia povinností zo strany zamestnancov dopravného podniku.

SkryťVypnúť reklamu

Rok 2013 prinesie aj dlho očakávané otvorenie tunela pod Hradom, ktorý zavreli vo februári. Práce podľa Belfiho pokračujú podľa harmonogramu a tunel by mohol byť otvorený začiatkom mája.

Práce by mohli spomaliť iba tuhé mrazy. Pri oprave tunela totiž používajú technológie a materiály, ktoré pri veľmi nízkych teplotách už pracovať nemôžu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 816
  2. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 7 823
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 583
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 066
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 746
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 531
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 2 941
  8. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 2 902
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 18 947
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 384
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 349
  4. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 500
  5. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 10 384
  6. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 290
  7. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 456
  8. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 6 158
  1. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  2. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  3. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  4. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  5. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  6. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  7. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  8. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
SkryťZatvoriť reklamu