SME

Prioritou mestských častí je najmä doprava

Hlavnou prioritou bratislavských mestských častí na najbližšie dva roky je najmä doprava. 49 zo 74 priorít mestských častí je práve s dopravnou charakteristikou.

Mestské časti sa počas najbližších dvoch rokov chcú venovať najmä doprave. Potrebujú vyriešiť svetelnú signalizáciu, opraviť chodníky pre chodcov či dobudovať cyklocesty.Mestské časti sa počas najbližších dvoch rokov chcú venovať najmä doprave. Potrebujú vyriešiť svetelnú signalizáciu, opraviť chodníky pre chodcov či dobudovať cyklocesty. (Zdroj: FOTO - Archív SME)

Bratislavské mestské časti v nasledujúcich dvoch rokoch potrebujú vyriešiť najčastejšie cestnú svetelnú signalizáciu, prechody pre chodcov či zrekonštruovať chodníky.

BRATISLAVA. Hlavnou prioritou bratislavských mestských častí na najbližšie dva roky je najmä doprava. Mestské časti podali dohromady 74 priorít, z toho bolo 49 s dopravnou charakteristikou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Agentúru SITA o tom informoval bratislavský mestský poslanec a predseda komisie dopravy a informačných systémov Jozef Uhler. Z priorít, ktoré si mestské časti zvolili na roky 2013 a 2014, sú dve z troch práve dopravné.

SkryťVypnúť reklamu

V okrajových mestských častiach je pomer vyšší, štyri z piatich priorít majú dopravný charakter. Mestské časti v nasledujúcich dvoch rokoch potrebujú vyriešiť najčastejšie cestnú svetelnú signalizáciu, prechody pre chodcov či zrekonštruovať chodníky.

V bratislavskej mestskej časti Dúbravka je jednou z hlavných priorít rekonštrukcia a rozšírenie na Harmincovej ulici. Jednou z požiadaviek Dúbravky je aj križovatka na ulici Janka Alexyho s nájazdom na diaľnicu. Mestská časť by tiež chcela opraviť chodník na Dubravčickej ulici, ktorý je v dezolátnom stave.

Prioritou, ktorú si na najbližšie dva roky určila mestská časť Podunajské Biskupice, je križovatka ulíc Podunajská a Vrakunská, kde už je vydané stavebné povolenie na cestnú svetelnú križovatku. Informoval o tom za mestskú časť Milan Černý. Mestská časť si už vybrala aj realizátora stavby, existujú aj návrhy na realizáciu projektu. Túto prioritu sa preto pokúsia presadiť v nasledujúcich dvoch rokoch. Medzi ďalšími prioritami mestskej časti je tiež oprava chodníkov či vyhradený jazdný pruh pre autobusy Popradská-Ulica Svornosti.

SkryťVypnúť reklamu

V bratislavskej Rači by v nasledujúcich dvoch rokoch chceli okrem iného opraviť chodníky či vybudovať cyklotrasu v úseku Alstrova - Pekná cesta. Prioritou Rusoviec je hlavne vybudovať kruhový objazd na križovatke ulíc Balkánska a Vývojová. Ružinov by chcel vybudovať nové cyklotrasy, prioritou je tiež riešenie priechodu na Ivánskej ceste cez železničnú trať v úseku od Trnavskej cesty na Ivánsku.

Vo Vrakuni potrebujú opraviť chodníky či zabezpečiť dopravu medzi ulicami Ráztočná a Hradská. Prioritou Karlovej Vsi je okrem iného aj vybudovanie podzemných a nadzemných parkovísk, V Jarovciach potrebujú opraviť cestu na Ovocnej ulici, po ktorej premáva mestská hromadná doprava.

Lamač plánuje vybudovanie svetelnej križovatky Vrančovičova - Hodonínska či obnovenie povrchu chodníkov na oboch stranách Vrančovičovej ulice.

SkryťVypnúť reklamu

Jednou z priorít Čunova je vybudovanie nástupišťa pre mestskú hromadnú dopravu na Hraničiarskej ulici, ktorá nebola stavebne upravená od roku 1972 a je aj najčastejším podnetom od obyvateľov.

Jednou z priorít Devína je technický stav Devínskej cesty, ktorá sa v posledných rokoch stala veľmi frekventovanou. V Devínskej Novej Vsi okrem iných priorít chcú vybudovať nové prístrešky na zastávkach mestskej hromadnej dopravy.

Materiál s prioritami mestských častí na roky 2013 a 2014 bol predložený aj bratislavským mestským poslancom na novembrovom zastupiteľstve. Tí svojim hlasovaním zobrali priority mestských častí na najbližšie dva roky na vedomie.

Autor: khu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  8. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  5. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  6. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  7. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  8. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 17 600
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 6 153
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 5 003
  4. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 4 167
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 3 481
  6. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 3 070
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 2 698
  8. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 097
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 23 835
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 14 770
  3. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 14 181
  4. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 9 030
  5. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 8 769
  6. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 8 562
  7. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 8 139
  8. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 7 867
  1. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  2. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  3. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  4. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  5. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  6. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
  7. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa vedie do SNP.
  8. Věra Tepličková: O sviniach, potkanoch a sokoloch
SkryťZatvoriť reklamu