SME

O tendre MHD je vraj veľký záujem

Dopravný podnik chce nakúpiť 30 nízkopodlažných električiek a 80 trolejbusov za asi 286 mil. eur bez DPH.

Trolejbusy v meste jazdia už po svojej životnosti.Trolejbusy v meste jazdia už po svojej životnosti. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Viacerí výrobcovia električiek a trolejbusov už prejavili záujem o súťažné podklady v nedávno vyhlásených tendroch na nákup nových električiek a trolejbusov v Bratislave.

Pri stanovení ceny dodávky električiek a trolejbusov využije Dopravný podnik Bratislava (DPB) elektronickú aukciu, takže je predpoklad, že uchádzači znížia ponúkanú cenu.

"Elektronická aukcia umožňuje uchádzačom po predložení svojej ponuky upraviť cenu smerom dole. Tento proces je transparentný a prebieha automaticky bez akéhokoľvek zásahu DPB. Výsledkom elektronickej aukcie bude víťaz verejného obstarávania," informovala agentúru SITA hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Agáta Staneková.

Tri tendre za štyri roky

Ako agentúra SITA už skôr informovala, Dopravný podnik Bratislava plánuje počas štyroch rokov cez tri tendre nakúpiť 30 nízkopodlažných električiek a 80 trolejbusov za odhadované náklady spolu 286 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Očakávaná cena za 15 jednosmerných aj 15 obojsmerných električiek je zhodne po 108 mil. eur a za 30 sólo a 50 kĺbových trolejbusov vyše 70 mil. eur.

Nové vozidlá mestskej hromadnej dopravy chce bratislavský dopravný podnik financovať z peňazí Európskej únie, štátneho rozpočtu, hlavného mesta Bratislava a vlastných zdrojov. "Spoluúčasť hlavného mesta SR Bratislavy by mala predstavovať 5 % z ceny električiek a trolejbusov. Zvyšok má byť financovaný zo zdrojov EÚ a štátneho rozpočtu SR. DPB bude financovať údržbu električiek a trolejbusov," spresnila Staneková.

Súčasťou verejných súťaží je aj poskytnutie údržby pre každú električku počas 15 rokov a pre každý trolejbus počas ôsmich rokov. Dopravný podnik Bratislava si chce zároveň v zmluvách s budúcim dodávateľom vyhradiť opciu na dodanie ďalších 15 jednosmerných a 15 obojsmerných električiek, 20 sólo trolejbusov a 20 kĺbových trolejbusov vrátane údržby za rovnakých podmienok.

Dopravný podnik Bratislava má 477 autobusov s priemerným vekom 6,6 roka, 228 električiek má priemerný vek 20,4 roka a 120 trolejbusov 18,1 roka.

Nové električky do Petržalky

Nové električky by mali jazdiť napríklad na pripravovanej trati do Petržalky a trolejbusy na trati Brnianska - Tesco Lamač.

"Najstaršie vozidlá, ktoré nemajú za sebou generálne opravy, budú ponúknuté na odpredaj, prípadne budú rozobraté na náhradné diely. Nákupom sa aj čiastočne rozšíri vozopark pre pripravované nové električkové a trolejbusové trate," uviedla Staneková. Dopravný podnik pripravuje ďalšie projekty na obnovu vozidiel, napríklad na dodávku autobusov. "Pokiaľ ide o rekonštrukciu električkových tratí, projekty pripravuje hlavné mesto Bratislava," dodala hovorkyňa s tým, že táto rekonštrukcia by mala byť tiež financovaná zo zdrojov EÚ.

Mesto Bratislava pripravuje prvú časť prvej etapy výstavby električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu v Petržalke s odhadovanými nákladmi 83 mil. eur. Súčasťou tohto projektu bude aj rekonštrukcia Starého mosta.

Modernizácia električkovej trate v mestskej časti Bratislava Dúbravka môže podľa odhadov stáť okolo 14 mil. eur a v Košiciach 50 mil. eur. Ide o náhradné projekty namiesto zastaveného železničného projektu Filiálka v Bratislave, financované majú byť aj z európskych peňazí. Ministerstvo dopravy už pripravuje revíziu Operačného programu Doprava s aktualizáciou projektov.

Dopravný podnik Bratislava ako akciová spoločnosť bol založený v decembri 1993 a v Obchodnom registri SR je zapísaný od apríla 1994, eviduje základné imanie vo výške 4,639 mil. eur. Prevádzkuje mestskú hromadnú dopravu v Bratislave na autobusových, trolejbusových a električkových linkách.

Električková doprava v meste má najdlhšiu tradíciu na Slovensku a nepretržite funguje od roku 1895. Spoločnosť vykonáva pravidelnú autobusovú dopravu aj na prímestskej linke do Chorvátskeho Grobu a medzinárodných linkách do rakúskeho Wolfstahlu a Hainburgu i maďarskej Rajky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 831
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 230
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 548
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 121
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 2 987
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 845
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 356
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 291
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 648
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 67 970
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 198
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 676
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 386
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 520
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 16 484
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 14 296
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu