SME

Zrážka vlakov v Bratislave: Rušňovodič je v kritickom stave

Zakliesneného rušňovodiča po troch hodinách vyslobodili. Vlaky už premávajú.

Po troch hodinách od havárie sa podarilo hasičom vyslobodiť zakliesneného rušňovodiča. Zdravotníci ho transportovali do nemocnice na Kramároch.Po troch hodinách od havárie sa podarilo hasičom vyslobodiť zakliesneného rušňovodiča. Zdravotníci ho transportovali do nemocnice na Kramároch. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Viete viac o tajnom raketopláne, alebo ste nejaký zostrelili?

Zakliesneného rušňovodiča po troch hodinách vyslobodili. Je v kritickom stave a v umelom spánku. V nemocnici ostáva šesť zranených osôb. Vlaky už premávajú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. "Vlaky z hlavnej stanice ráno premávali," informuje v sobotu ráno o šiestej call centrum železničnej spoločnosti.

Trať je zatiaľ prejazdná po jednej koľaji. Železničiari momentálne odťahujú dva poškodene rušňe.

Na stanici stáli v sobotu ráno aj ľudia, ktorí včerajšie čakanie vzdali. Zrážka vlakov, pri ktorej sa zranilo 23 ľudí, a zapríčinila odklonenie dopravy z hlavnej stanice, zablokovala v Bratislave aj skupinku japonských turistov.

SkryťVypnúť reklamu

Zrážku vlakov vraj vnímali ako dobrodružstvo. Ďalšie ich čaká dnes. Nastupujeme s nimi do rýchlika, ktorý o 7.57 h vyrazil len s niekoľkominútovým meškaním do Košíc.

Expresné rezervácie obsadili snáď všetky zvyšné miesta vo vlaku, chodbičky boli plné.

Vyšetrovateľ začal v súvislosti s včerajšou zrážkou osobných vlakov trestné stíhanie vo veci prečinu všeobecného ohrozenia.

Pravdepodobnou príčinou kolízie bolo neprispôsobenie rýchlosti jazdy vlaku tak, aby bolo možné zastaviť pred prípadnou prekážkou. Prekážku tvoril osobný vlak. V dôsledku zrážky bolo zranených 23 osôb, ktoré utrpeli zranenia rôzneho rozsahu. Materiálna škoda, ktorá poškodenej spoločnosti vznikla bola predbežne vyčíslená na 5.000.000 eur. Polícia ďalej zisťuje príčiny zrážky a mieru zavinenia.

SkryťVypnúť reklamu

Cvičenie sa zmenilo na záchranuDesiatky hasičov v piatok popoludní v Bratislave cvične hasili cisternu. A iba náhodou tak boli veľmi blízko miesta, kde sa krátko pred pol štvrtou popoludní zrazili dva vlaky. Z cvičenia bola rýchlo ostrá akcia.

Zrýchlený vlak zozadu vrazil do osobného, oba smerovali na bratislavskú Hlavnú stanicu. Zranilo sa 23 ľudí.

„Bola to veľká rana. Myslel som si, že vybuchol plyn,“ vraví bezdomovec, ktorý nehodu počul.

Najhoršie zranenia má rušnovodičNajhoršie dopadol rušňovodič, ktorý ostal zakliesnený v kabíne. Záchranári ho zhruba tri hodiny vystrihovali z lokomotívy. "Má vážne poranenia hlavy, panvy a dolných končatín. Je v kritickom stave a umelom spánku," informovala hovorkyňa UNB Petra Stano Maťašovská.

SkryťVypnúť reklamu

„Ťažko zraneného rušňovodiča previezli na Kramáre, štyri osoby boli stredne ťažko zranené. Šestnásť ľudí malo ľahké zranenia ako odreniny alebo narazené dolné končatiny,“ povedal hovorca záchranárov Boris Chmel.

"Sprievodca je po operácii krčnej chrbtice, jeho stav je stabilizovaný," spresnila Maťašovská. V nemocnici ostávajú aj ďalší traja ľudia pre otras mozgu, narazený hrudník a krčnú chrbticu.

Väčšina ošetrených pasažierov vlaku mala podľa Maťašovskej ľahšie zranenia. Šlo najmä o pomliaždeniny a odreniny. Hospitalizácia v ich prípade nutná nebola.

Z 23 ošetrených účastníkov nehody ostávajú šiesti v nemocnici. Sú medzi nimi dve ženy a štyria muži vo veku od 19 do 83 rokov.

Jeden pacient okrem toho smeroval aj do detskej fakultnej nemocnice.

Informácia pre cestujúcichOdklonené sú zatiaľ len medzinárodné rýchliky, vnútroštátne stoja.

Premávka vlakov na uzle, kde došlo k zrážke pravdepodobne nebude obnovená skôr ako o polnoci. Pre televíziu TA3 to dnes odhadol minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD), ktorý bol osobne kontrolovať situáciu na mieste nešťastia.

Zatiaľ sú odklonené len medzinárodné rýchliky z Maďarska do Českej republiky, ktoré idú cez stanicu Bratislava - Nové mesto.

Vnútroštátne rýchliky stoja.

Osobné vlaky: v smere do Trnavy pôjdu zo stanice Rača, v smere do Nových Zámkov zo stanice Vajnory.

(tasr, vju)

Začalo sa trestné stíhanieNa mieste nehody bol aj rušňovodič v civile. Je podľa neho zvláštne, že zakliesnený rušňovodič zostal v kabíne. Bezpečnostné pokyny totiž rušňovodičom kážu pri hrozbe zrážky zatiahnuť ručnú brzdu a utekať do bezpečia strojovne.

Každých dvadsať až tridsať sekúnd navyše musia stlačiť tlačidlá, že sú pri vedomí. Inak sa vlak sám zastaví.

"Podľa výsledkov doterajšieho vyšetrovania bolo pravdepodobnou príčinou kolízie neprispôsobenie rýchlosti jazdy vlaku tak, aby bolo možné zastaviť pred prípadnou prekážkou. Prekážku tvoril osobný vlak," uviedla krajská policajná hovorkyňa Petra Hrášková. Presné príčiny zrážky a miera zavinenia sú naďalej predmetom vyšetrovania.

Asi päťdesiat metrov pred zrazenými vlakmi stál nákladný vlak s cisternami.

Je možné, že vlaky museli brzdiť práve pre túto prekážku. Svietila tam podľa železničiarov červená. V takom prípade musia rušňovodiči znížiť rýchlosť tak, aby dokázali zabrzdiť.

Materiálna škoda, ktorá poškodenej spoločnosti vznikla, bola predbežne vyčíslená na 5 miliónov eur.

Vyšetrovateľ začal trestné stíhanie vo veci prečinu všeobecného ohrozenia.

?Podrobnosti o cestovaní vlakom získajú cestujúci na čísle kontaktného centra 18 188

Vlaky meškali hodinyNehoda zablokovala železničnú dopravu na trase z Bratislavy v smere na Trnavu aj Nové Zámky. Na Hlavnej stanici uviazli stovky ľudí. V piatok popoludní tradične vlakom smeruje z hlavného mesta najviac ľudí.

Na stanici bol chaos, meškanie vlakov sa naťahovalo, rástlo po desiatkach minút. „Pôjde, ale neviem kedy,“ znela najčastejšia odpoveď informátoriek za pultom.

História

Nehody vlakov

v auguste 2008 rýchlik Eurocity vrazil do padajúcej mostnej konštrukcie blízko českej Ostravy. Zahynuli siedmi ľudia, zranilo sa 65, medzi nimi aj dvaja Slováci. Na oprave mosta spolupracovala aj slovenská firma;

vo februári 2009 pri zrážke vlaku a autobusu pri Polomke na Horehroní zahynulo dvanásť ľudí. Vodič autobusu s turistami tvrdil, že nestihol preradiť na nižší rýchlostný stupeň. Odsúdili ho na osem a pol roka väzenia;

v apríli 2010 do seba vrazili dva vlaky pri skúške bŕzd na stanici v Spišskej Novej Vsi. Zomreli traja železničiari.

Železnice vysielali oznam o náhradnej doprave, na stanici ho však bolo sotva počuť. Ľudia nevedeli, či majú ísť do autobusu, alebo čakať na vlak. "Môžem vrátiť lístok na IC teraz, alebo musím počkať tri hodiny?," zaujíma jednu z cestujúcich študentiek.

Cestujúci s lístkami na rýchliky a IC vlaky mali počkať na vlak na peróne.

Na železničnej stanici Nové Mesto boli cestujúci bez informácií.

Na tabuliach svietili len odchody pravidelných spojov, informácie o ostatných vlakoch ktoré boli presmerované na Nové Mesto zamestnanci nevedeli poskytnúť. Po 18.00 hodine bolo na stanici niekoľko desiatok ľudí.

Minister dopravy Ján Počiatek odhadoval obnovenie dopravy najskôr na polnoc. Od Bratislavy odklonili medzinárodné rýchliky, vnútroštátne vlaky zostali stáť.

K stanici pristavili autobusy, ktoré cestujúcich prevážali na okrajové bratislavské stanice.

V BratIslave sa v piatok popoludní zrazili dva vlaky idúce za sebou,smerujúce na Hlavnú stanicu.

FOTO SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Zakliesneného ťažko zraneného rušňovodiča vyprosťovali hasiči niekoľko hodín.

FOTO SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Približne o 18.20 sa podarilo vyslobodiť zraneného rušňovodiča, následne sa začali opravy na trati.

FOTO SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Vlaky sa zrazili na trati pri internátoch Mladá Garda. Ešte dve hodiny po nehode vyslobodzujú

hasiči zakliesneného rušňovodiča. FOTO SME - MARTNA PAŽÍTKOVÁ

Informácie o meškaní vlakov na Hlavne stanici. FOTO - SITA

Zo stanice premáva náhradná autobusová doprava smerom na stanicu Vinohrady a Nové mesto.

FOTO SME - MONIKA TÓDOVÁ

Rýchliky meškajú najmenej 100 minút, a sú odklonené na stanicu Bratislava - Nové Mesto.

FOTO SME - MONIKA TÓDOVÁ

Autor: him, Martina Pažítková, vju, lut

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  5. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  6. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 561
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 5 961
  3. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 248
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 3 968
  5. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 3 213
  6. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 3 110
  7. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 2 227
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025 2 031
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 34 312
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 19 418
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 14 577
  4. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 301
  5. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 8 901
  6. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 8 078
  7. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 6 280
  8. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 6 098
  1. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  2. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  3. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  4. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
  5. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  6. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  7. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  8. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
SkryťZatvoriť reklamu