SME

Za električku na stanicu predsa sľubujú náhradu

Autobus X13 má úplne inú trasu ako pôvodná električka. Zmenia ju.

Električkovú trať opravovali na jar minulého roka. Teraz už na to nie sú peniaze.Električkovú trať opravovali na jar minulého roka. Teraz už na to nie sú peniaze. (Zdroj: SME - ARCHÍV)

Dopravný podnik najprv tvrdil, že náhradu netreba, potom ju zriadil a teraz ju upravuje.

BRATISLAVA. Náhradná linka X13 za električku číslo 13 je zbytočná, myslia si viacerí cestujúci. Nielenže s ňou nemá spoločnú zastávku, ich trasy sa ani len nikde neprelínajú. Dopravný podnik preto chystá ďalšiu zmenu.
„Linka nič nerieši,“ zhodujú sa viacerí cestujúci na internetovej stránke imhd.sk, ktorá sleduje metskú dopravu.

„Mala by zmysel, keby šla aspoň sčasti po starej trase trinástky a končila na Šafárikovom námestí či pri Eurovei,“ navrhujú.

Priznali chybu

info
Porovnanie
Zrušená linka a jej náhrada
  • Pôvodná električka číslo 13
    Hlavná stanica
    – Štefanovičova – STU
    – Vysoká – Poštová
    – Jesenského – Nám. Ľ. Štúra – Šafárikovo námestie;

  • Náhradný autobus X13
     Hlavná stanica – SAV
    – Hodžovo námestie
    – Kolárovo námestie;

  • Posilnený trolejbus číslo 210
     Hlavná stanica
    – Račianske mýto
    – Autobusová stanica

elina-120x90.jpg

„Pripravujeme zmenu trasy linky,“ sľubuje dopravný podnik. Ten zaviedol spoj X13 od 9. januára s tým, že prio〜ritne nahradí zrušenú električku číslo 13. Dnes priznáva, že nešlo o náhradu. „Cieľom bolo odľahčiť linku 93, ktorá bola od zrušenia električiek na hlavnú stanicu preťažená v úseku po Hodžovo námestie,“ povedala hovorkyňa Agáta Staneková. „Išlo teda o vytvorenie spojenia s centrom mesta,“ dodala.

Kým Bratislavčania sa zhodujú, že radšej nič ako nezmyselnú náhradu, úplne popletení môžu zostať turisti. V bedekroch je totiž trinástka uvádzaná ako linka, ktorá ich dovezie rovno do historického centra. Jej náhrada sa však otočí okolo prezidentského paláca a cez Kollárovo námestie sa vráti na stanicu.

Zo Šafárikovho námestia, ktoré je tiež prestupným uzlom do Petržalky a je pri univerzite aj pri národnom divadle, sa teda Bratislavčania, turisti i študenti právnickej a filozofickej fakulty môžu na Hlavnú stanicu dostať iba pešo.

„Snažíme sa vyjsť v ústrety cestujúcim reagovaním na ich podnety – aj preto pripravujeme nové, efektívnejšie trasovanie autobusu X13,“ povedala už teraz hovorkyňa dopravného podniku. Kadiaľ bude linka premávať, zatiaľ neuviedla.

Náhradu najprv nechceli

Električky na stanicu nepremávajú už od novembra pre zničené koľajnice. Dopravný podnik vtedy náhradu nezaviedol, lebo podľa neho električky nevyužívalo veľa ľudí. Prieskum o tom si robili víkend pred zrušením spojov na stanicu.

„Hoci bol predpoklad maximálneho využitia električkovej dopravy, z prieskumu vyplynulo, že ľudia preferovali skôr autobusovú a trolejbusovú dopravu,“ tvrdila vtedy hovorkyňa. "Vďaka dostatku prestupových bodov a linkám vedúcim k Hlavnej stanici by podľa našich prieskumov mala byť obslužnosť zabezpečená,“ povedala.

Už o tri týždne podnik zistil, že trolejbus premávajúci zo stanice býva preplnený, a tak začal jazdiť častejšie.

Začiatkom januára potom pridali náhradu za trinástku, autobus X13.

Situáciou sa zaoberalo aj Staré Mesto. Na novembrovom zasadnutí jeho poslanci vyjadrili znepokojenie so zrušením dopravy v úseku Hlavná stanica – Radlinského a požiadali magistrát, aby situáciu riešil.
Primátor Milan Ftáčnik sľúbil, že do konca januára sa rozhodne, či sa trať na stanicu bude rekonštruovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 26 317
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 582
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 926
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 308
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 200
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 873
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 699
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 149
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 649
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 442
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 592
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 458
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 371
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 295
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu