SME

Električky na hlavnú stanicu nevrátia

Bratislava rozhodla, že trať na stanicu teraz opravovať nebude. Ľudí bude voziť náhradný autobus.

Otočisko na hlavnej stanici je v havarijnom stave.Otočisko na hlavnej stanici je v havarijnom stave. (Zdroj: SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ)

BRATISLAVA. Po dvoch mesiacoch, ako dopravca odstavil električky, začne na Hlavnú stanicu premávať mimoriadny autobus. Dopravný podnik tvrdí, že úsek zatiaľ monitorovali. Novú linku X 13 chce dopravný podnik spustiť 9. januára.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Autobus má spájať stanicu a centrum mesta, jazdiť bude zo stanice cez Štefánikovu ulicu, Hodžovo až na Kollárovo námestie.

Jeden spoj má tak suplovať štyri zrušené električky. Hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková povedala, že špeciálny autobus má prioritne nahradiť zrušenú električku číslo 13.

SkryťVypnúť reklamu

Linky 2, 3, 8 a 13 odstavil dopravný podnik 2. novembra. Dôvodom bol havarijný stav trate medzi stanicou a ulicou Radlinského.

Bez grafikonu

MHD

Zrušili, pridali

2, 3, 8, 13 – od 2. novembra zrušené električky; X13 – nový autobus od 9.1. – z Hlavnej stanice na Kollárovo nám.; 15 – nová električka, čiastočne spája linky 2, 3, jazdí zo Zlatých pieskov do centra; 16 – električka posilnila Vinohrady, spojenie 3 a 8; 7 – obnovená električky pre Vinohrady.

Náhradný spoj za električky X13 má jazdiť v 12-minútových intervaloch, počas víkendu a sviatkov každých 15 minút.

Staneková vraví, že dopravný podnik posilnil MHD na stanicu už skôr. Zaviedol náhradné električky 15 a 16. Tie však ľuďom, ktorí na stanicu vystúpili z vlaku, nepomôžu.

Električka 15 jazdí zo Zlatých pieskov cez Obchodnú na Námestie Ľ. Štúra, 16ka spojila Ružinov a posilnila MHD na stanici Vinohrady.

SkryťVypnúť reklamu

Stanici Vinohrady, kde po odstavení električiek na Hlavnú stanicu začalo vystupovať z vlakov viac ľudí, má pomôcť aj obnovená električka 7. Premáva však len večer pred pracovným dňom alebo v rannej špičke pracovného dňa podľa potreby. Ľuďom navyše chýbajú cestovné poriadky, aby si mohli pozrieť, kedy 7ka pôjde.

Grafikon chýba aj na internete dopravného podniku.

DPB: Nemalo by to efekt

Hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy po odstavení električiek povedal, že mesto chce trať opraviť aspoň čiastočne, aby mohli električky jazdiť, hoci aj zníženou rýchlosťou.

Dnes dopravca s opravami nepočíta. „Po rokovaniach s mestom vyplynulo, že čiastková rekonštrukcia trate by bola neefektívna,“ vraví Staneková.

Hoci už dopravný podnik rozhodol, dopravná komisia mesta sa k problému ešte nevyjadrovala. Jej predseda Jozef Uhler (SDKÚ) povedal, že tak ani nemohli urobiť, lebo doteraz nedostali podklady, koľko by čiastočná rekonštrukcia stála.

SkryťVypnúť reklamu

Ak by to malo byť podľa Uhlera viac než milión eur, tak sa to neoplatí. „Radšej by sa mala opraviť trať v Dúbravke, je to dôležité.“

Dopravný podnik totiž zverejnil, že okrem úseku na Hlavnej stanici je kritická aj časť Pri kríži- Hanulova v Dúbravke. Trať ešte neodstavili, no električkám znížili rýchlosť. S rekonštrukciu však mesto vo svojom rozpočte nepočíta.

Až v 2016

Celková rekonštrukcia trate na hlavnú stanicu by stála asi 9 miliónov eur, výmena koľají, ktorá by mohla umožniť dočasnú premávku električiek zníženou rýchlosťou, by vyšla podľa primátora Milana Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) na 1,5 milióna eur.

„Nie je možné pripravovanú rekonštrukciu realizovať, keďže časť úseku má v nájme súkromný investor,“ dodala Staneková.

Električky v lokalite sú súčasťou dlho meškajúcej rekonštrukcie Hlavnej stanice a Predstaničného námestie. Firma IPR tu plánuje postaviť obchodný dom, hotel, električky by mali premávať tunelom. IPR má prestavbu stanice a námestia dokončiť do roku 2016.

Električky jazdili na stanicu do konca októbra.

FOTO SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ

Električková trať v Dúbravke.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 278
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 219
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 653
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 524
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 212
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 712
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 338
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 049
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 22 573
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 632
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 990
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 698
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 582
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 209
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 345
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 418
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu