SME

Predstaničné námestie by mohli začať stavať na budúci rok

Na projekte nového Predstaničného námestia pracuje investor už takmer desať rokov.

Takto vyzerá Predstaničné námestie, kade denne prejdú stovky ľudí, vrátane turistovTakto vyzerá Predstaničné námestie, kade denne prejdú stovky ľudí, vrátane turistov (Zdroj: SME - ARCHÍV)

BRATISLAVA. S prestavbou Predstaničného námestia hlavnej stanice v Bratislave by sa mohlo začať v druhom alebo treťom kvartáli budúceho roka. Tvrdí to Roman Odzgan zo spoločnosti IPR Slovakia, ktorá má jeho prestavbu na starosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začatie výstavby podľa neho ovplyvňuje viac faktorov, závisí najmä od rýchlosti vydania stavebného povolenia a dohody s investorom. V súčasnej dobe sa projekt preveruje a podrobuje právnemu, technickému a ekonomickému auditu.

Čaká sa na stavebné povolenie

Územné rozhodnutie nadobudlo právoplatnosť dňa 24. augusta v minulom roku. Podľa Odzgana teraz prebieha rozpracovávanie dokumentácie na stavebné povolenie, spolu s ďalšími rokovaniami o cenovej optimalizácii projektu podľa územného rozhodnutia.

SkryťVypnúť reklamu

Pre zložitosť stavebných objektov, ktoré projekt obsahuje, bude stavebné povolenie vydávať niekoľko stavebných úradov. "Z tohto dôvodu spracúvame dokumentáciu na stavebné povolenie tak, aby jednotlivé stavebné úrady dostali príslušnú časť," uviedol Odzgan.

Investícia do projektu Predstaničného námestia si vyžiada prekládku inžinierskych sietí na uliciach Imricha Karvaša, Radlinského, Štefanovičovej, Hodžovom námestí, Štefánikovej, Puškinovej, Šancovej ulici, Námestí slobody, Dobšinského, Smrečianskej, Jelenej a Pionierskej ulici. Nové dopravné riešenie zasiahne aj do komunikácií Pražská, Žabotova, Šancová a Štefanovičova.

Vybudujú podjazd

Električky sa k stanici dostanú podjazdom vybudovaným pod Šancovou ulicou. Obmedzenia dopravy, ako aj ďalšie postupy organizácie výstavby sú podľa Odzgana súčasťou stavebného povolenia. "Organizácia výstavby sa bude realizovať po etapách tak, aby obmedzenia verejnosti a dopravy boli čo najmenšie a najkratšie," uviedol Odzgan.

SkryťVypnúť reklamu

Na projekte nového Predstaničného námestia pracuje investor už takmer desať rokov. Budovu hlavnej železničnej stanice v Bratislave by mali zrekonštruovať do pôvodného stavu podľa návrhu architekta Pfaffa z roku 1905.

Pribudnúť by mala nová staničná hala, na Predstaničnom námestí by malo vyrásť obchodné centrum, administratívne centrá a hotel. V okolí stanice sa radikálne zmení organizácia dopravy - vzniknúť má nové pripojenie z Pražskej na Žabotovu, zo Žabotovej mimoúrovňovým podjazdom na Štefanovičovu. Tiež by mali vytvoriť centrálny terminál pre električky, autobusy a trolejbusy, pričom električkovú trať premiestnia pod pešiu pasáž.

hlavna_res.jpg

Hlavná stanica nakrátko "opeknela" len na jar počas hokejových majstrovstiev sveta

vlajky_res.jpg

Skrášlili ju plagáty a vlajky

SkryťVypnúť reklamu

FOTO TASR

Nové realitné projekty

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 338
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 151
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 769
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 550
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 237
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 715
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 353
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 083
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 23 208
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 646
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 9 010
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 704
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 645
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 219
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 346
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák! 4 422
  1. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  2. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  3. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  4. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  5. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  7. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
SkryťZatvoriť reklamu