SME

Stavba južnej časti obchvatu Bratislavy má začať o tri roky

Výstavba obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 bude podľa ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jána Figeľa financovaná zo súkromných peňazí cez projekt PPP.

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Figeľ (na snímke zľava), predseda BSK Pavol Frešo a generálny riaditeľ NDS Ján Kotuľa dnes otvorenili úsek diaľnice D2 križovatka Stupava - juh.Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Figeľ (na snímke zľava), predseda BSK Pavol Frešo a generálny riaditeľ NDS Ján Kotuľa dnes otvorenili úsek diaľnice D2 križovatka Stupava - juh. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Výstavba hlavnej, južnej časti obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 od Jaroviec po Ivanku pri Dunaji v dĺžke 23 kilometrov má začať v roku 2014. Financovaná má byť pritom zo súkromných zdrojov cez projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predpokladá to minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (KDH) s tým, že ide o najpotrebnejší úsek na plánovanom diaľničnom obchvate hlavného mesta. Využitie projektu PPP pri tejto stavbe je potrebné, keďže hlavné mesto SR nemôže čerpať európske zdroje.

SkryťVypnúť reklamu

Stavať chcú v roku 2014

"Vláda chce pri obchvate hlavného mesta Bratislavy využiť formu verejno-súkromného partnerstva a začať toto dielo tak, aby v horizonte roku 2014 mohlo byť stavané. Prvá fáza projektu je pripravovaná na juhovýchodnej strane - od Jaroviec po sever Ivanky pri Dunaji a následne do Rače," povedal dnes Figeľ na otvorení križovatky Stupava - juh na D2, ktorá sa stane súčasťou budúcej D4.

"Predpokladám, že v roku 2013 by sme mohli byť vo fáze vypisovania súťaže na takúto zákazku vo forme koncesie," uviedol ďalej Figeľ s tým, že v roku 2014 by mohla začať výstavba obchvatu.

Minister pripomenul, že križovatka Stupava - juh, ktorá bola financovaná zo štátneho rozpočtu, výrazne odľahčí situáciu v doprave na obidvoch stranách diaľnice D2, ale v budúcnosti bude postavená aj severozápadná časť obchvatu k hranici s Rakúskom.

SkryťVypnúť reklamu

Spojenie s Rakúskom

"Rakúsko schválilo výstavbu cesty S8, ktorá vlastne napojí diaľnicu D4 na rakúskej strane až na Viedeň pri rieke Morava. Považujem to za veľmi dôležité spojenie stredoeurópskeho medzinárodného významu," povedal Figeľ.

Bratislava so svojim postavením a hospodárskou silou podľa ministra dopravy nespĺňa niektoré limity európskych podmienok na čerpanie eurofondov. "Preto je logická úvaha o verejno-súkromnom partnerstve, respektíve súkromných investíciách aj do dopravnej infraštruktúry. Preto uvažujeme o PPP forme," zdôvodnil použitie tohto spôsobu financovania projektu.

Výstavba D4 podľa ministra súvisí aj s plánovanými úsekmi rýchlostnej cesty R7 z Bratislavy smerom na Dunajskú Lužnú a Dunajskú Stredu. Rýchlostná cesta má byť totiž napojená na D4 a D1 na juhovýchodnom okraji Bratislavy.

SkryťVypnúť reklamu

Treba viac ako pol miliardy

So začatím výstavby 23-kilometrového úseku D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka pri Dunaji, sever cez PPP projekt v roku 2014 počíta aj program prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 a 2014, ktorý vláda schválila 6. júla tohto roka. Predpokladané stavebné náklady uvedeného úseku sú 569,643 mil. eur.

Ide o najdôležitejší úsek diaľničného obchvatu Bratislavy. Po výstavbe odkloní tranzitnú dopravu z prieťahu hlavného mesta na jeho východný a južný okraj a čiastočne odľahčí preťažené úseky D1 od vjazdu do Bratislavy smerom z Trnavy až po Petržalku, vrátane Prístavného mosta. je to najviac zaťažená cestná komunikácia na Slovensku, po ktorej denne prejde priemerne viac ako 100 tis. vozidiel, z toho 14 tis.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  2. Prvý mobil dieťaťa prináša radosť aj veľkú zodpovednosť
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  2. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  3. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  4. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  5. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  6. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  7. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  8. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  1. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 035
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 329
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 668
  4. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 872
  5. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 548
  6. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 4 395
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 3 265
  8. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac? 2 974
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 65 722
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 367
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 586
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 8 727
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 329
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 5 372
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 596
  8. Rudolfa Vallová: Hrmelo už dávno, no Booking.com sa neobával 4 403
  1. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  2. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  3. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  4. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  5. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  6. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  7. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  8. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
SkryťZatvoriť reklamu