SME

Diaľničný privádzač zo Stupavy otvorili

Nový úsek otvoril dnes prepoludním minister dopravy. Cesta zo Stupavy do Bratislavy sa skráti približne o polovicu, tvrdí ministerstvo.

Dopravné značenie je pripravené. Popoludní dali diaľničný privádzač do užívania.Dopravné značenie je pripravené. Popoludní dali diaľničný privádzač do užívania. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. S takmer päťmesačným meškaním dnes spustia do prevádzky dlhoočakávaný diaľničný privádzač pri Stupave. Slávnostne ho otvorili predpoludním.

„O pol jedenástej za prítomnosti ministra dopravy Jána Figeľa (KDH), riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Jána Kotuľu aj zhotoviteľov,“ spresňuje hovorca rezortu dopravy Martin Krajčovič.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre vodičov bude podľa hovorcu ministerstva privádzač otvorený popoludní.

Skrátenie o polovicu

Približne 20–kilometrovú cestu zo Stupavy do Bratislavy by mal diaľničný privádzač podľa Ľubomíra Tuchschera z ministerstva dopravy výrazne skrátiť.

SkryťVypnúť reklamu

„Dnes cesta zo Stupavy do hlavného mesta trvá dvadsať minút. Pri využití tejto novej cesty sa Stupavčania dostanú hneď na diaľnicu, a tak sa ich cesta skráti približne o polovicu.“

„Ak všetko pôjde bez dopravnej nehody, mala by sa cesta skrátiť o pomalšiu jazdu cez obce,“ hovorí dopravný analytik Jozef Drahovský.

Ak však dôjde k dopravnej nehode, je úspora podľa neho nevyčísliteľná, závisí to od toho, kde bude aké zdržanie.

Zjazd za 23 miliónov

Vyše tri kilometre dlhú diaľničnú križovatku, ktorá prepojí diaľnicu D2 s budúcim obchvatom Bratislavy na diaľnicu D4, začali firmy Strabag a Doprastav stavať v máji 2009. Pôvodne mala byť križovatka otvorená už v marci tohto roka.

Zdržanie spôsobilo nevyhovujúce podložie a vysoká hladina spodnej vody, pre ktoré sa musela meniť tendrová dokumentácia. Tým sa zvýšili celkové náklady z približne 20 na 23 miliónov. V rámci zmien sa podľa hovorcu Národnej diaľničnej spoločnosti Marcela Jánošíka podložie pod križovatkou spevnilo geodoskou.

SkryťVypnúť reklamu

Trasa diaľničnej križovatky sa začína približne v strede cesty medzi Stupavou a Záhorskou Bystricou. Prechádza mostom ponad diaľnicu D2 a končí sa pri Volkswagene.

stupava_res.jpg

FOTO - TASR

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na internáte skladali počítače pre spolužiakov. Dnes majú veľké showroomy aj hotel
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  2. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  3. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  4. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  8. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 8 702
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 4 018
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 3 990
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 189
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 1 771
  6. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 406
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 325
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 305
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 17 207
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 204
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 049
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 369
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 11 657
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 8 507
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 8 355
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 7 142
  1. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  2. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  3. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  4. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  5. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  6. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  7. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  8. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
SkryťZatvoriť reklamu