SME

Bratislavské električky kúria aj v lete

Za teplo v MHD môže klapka. Stažnosti ľudí má riešiť aj šofér.

Teplo v MHD je zadarmo. Električku vyhrieva aj slnko.Teplo v MHD je zadarmo. Električku vyhrieva aj slnko. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Ak vám je v lete teplo a po nastúpení do električky pre sálajúci horúci vzduch ešte teplejšie, choďte za vodičom. Práve u neho môžete podľa dopravného podniku reklamovať kúrenie v lete.

Druhou možnosťou je, ako povedal hovorca dopravného podniku Tomáš Zajac, napísať dopravcovi sťažnosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za teplo v električkách môže klapka vo vozidle, hovorí Zajac. Tá v zime ohriaty vzduch smeruje do električky a podporuje kúrenie. V lete by mal šofér klapku nastaviť tak, aby teplo do interiéru nesmerovala.

SkryťVypnúť reklamu

„Príprava na letnú, respektíve zimnú prevádzku električiek spočíva najmä v kontrole a nastavení klapky,“ vraví hovorca. „Ak sa cestujúci domnieva, že teplý vzduch smeruje do vozidla, odporúčame osloviť vodiča.“ Pasažier tak má urobiť počas zastávky, keď vodič nešoféruje, dodáva Zajac.

Teplo v lete – zadarmo

Keď električka "kúri" v lete, nestojí to podľa Zajaca dopravný podnik nič. Nejde totiž o kúrenie, ale o odpadové teplo. „Nie je spojené s ďalšou spotrebou elektrickej energie a ani inými nákladmi,“ dodal hovorca.

Zajac priznáva, že električky sa na slnku ohrievajú. Stáva sa to vraj najmä počas státia. „Vtedy dochádza k ohrievaniu vnútorných povrchov interiéru, a to aj plechových vykurovacích kanálov na vysokú teplotu, preto sa môže cestujúcemu javiť, že vozidlo kúri.“

SkryťVypnúť reklamu

Spomalené električky

Práve električky patria k vozidlám, ktoré stoja často. Električku totiž okrem zastávok MHD brzdia aj križovatky, kde musí čakať. Tým sa znižuje nielen jej rýchlosť, ale aj spoľahlivosť.

O riešení problému hovorilo ešte bývalé vedenie mesta. Magistrát vyčíslil, že v celej sieti sa jazdné časy električiek po vybudovaní svetelných križovatiek predĺžili asi o 29 minút.

Projekt semaforovej preferencie električiek pripravuje už niekoľko rokov. Takisto roky hovorí aj o nákupe nových električiek, ktoré by odstránili aj „kúrenie“ v lete.

elektricka_res.jpg

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 124
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 9 264
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 720
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 784
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 726
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 507
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 986
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 185
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 457
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 692
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 646
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 765
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 142
  7. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 9 482
  8. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 8 308
  1. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  2. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu