SME

Nové autobusy museli v Bratislave stiahnuť

Celá nová várka autobusov z Česka nebola dostatočne nastavená na bratislavské cesty.

Autobusy značky SOR mali technické problémy s točňami a rámami.Autobusy značky SOR mali technické problémy s točňami a rámami. (Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Kĺbovým autobusom českého výrobcu SOR Libchavy nevedia nastaviť perovanie. Problémy mali aj v Prahe.

BRATISLAVA. Zlé perovanie, komplikácie s točňou a rámami. Kĺbové autobusy SOR NB 18, ktoré bratislavský Dopravný podnik kúpil minulý rok, majú technické problémy. Nepomohlo ani stiahnutie všetkých štyridsiatich autobusov a rozsiahla oprava pred tromi týždňami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Išlo o technický problém,“ hovorí Ľubomír Andrassy, hovorca primátora Bratislavy. Firma SOR Libchavy urobila „kontrolu rámov a točne vozidla nízkopodlažných kĺbových autobusov, “ hovorí generálny riaditeľ Dopravného podniku Pavel Derkay.

SkryťVypnúť reklamu

Na problémy autobusov

v oblasti kĺbového spojenia upozornil aj portál imhd.sk. Denníku SME potvrdili aj viacerí vodiči bratislavskej mestskej dopravy v depe podniku, že autobusy „praskali“ a opravári tak museli spevňovať ich rámy.
Povolali českých technikov

Hovorca dopravného podniku Tomáš Zajac dopĺňa, že v autobusoch nastavovali aj perovanie zadnej časti vozidiel. Stroje totiž neboli prispôsobené na bratislavské podmienky. Ide najmä o kvalitu ciest či prejazdy električkových pásov, povedal Zajac.

Podobné chyby mali autobusy tohto českého výrobcu aj v Prahe. Tiež tam museli nastavovať perovanie. Praskanie rámov vtedy výrobca odôvodnil náročnými pražskými podmienkami.

Zajac hovorí, že do Bratislavy prišlo kvôli nastaveniu perovania šesť technikov od českého výrobcu. Autobusy sú ešte v záručnej lehote a podľa Derkaya tak „servisné zásahy uskutočnili na náklady výrobcu“.

SkryťVypnúť reklamu

Výrobca neodpovedá

Firma SOR na otázky o autobusoch a ich oprave neodpovedala. „Z telefonického poverenia vedenia vám oznamujem, že dnes nie je nikto z kompetentných osôb prítomný, aby sa vyjadril k vašim otázkam,“ napísal včera Jindřich Chudý, obchodný riaditeľ spoločnosti.

Autobusy v servise podľa portálu imhd.sk nahradili staršie vozidlá Karosa B 741 CNG a Ikarus 435.

Perovanie nedoriešili

Dopravný podnik tvrdí, že kĺbové autobusy sú už opäť v prevádzke. Andrassy však hovorí, že podľa jeho informácií sa technické problémy autobusov stále nepodarilo úplne odstrániť. Autobusom podľa informácií SME stále dostatočne nenastavili perovanie.

Štyridsať kĺbových autobusov kúpil dopravný podnik podľa Derkaya v medzinárodnom tendri. Zajac hovorí, že jeden autobus stál 272­tisíc eur. Celkovo má dopravný podnik 80 autobusov tohto typu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 442
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 080
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 695
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 622
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 048
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 1 877
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 714
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 581
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 357
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 560
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 21 788
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 556
  5. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 9 260
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 514
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 843
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 602
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu