SME

Petržalka City má prvé platné stavebné povolenie

Prvá etapa sa týka výstavby pri Rusovskej ceste, práce by sa mohli začať v prvej polovici tohto roka.

BRATISLAVA. Projekt multifunkčného centra Petržalka City má prvé platné stavebné povolenie. Pre agentúru SITA to uviedol člen predstavenstva spoločnosti Petržalka City, a.s., Štefan Koluš.

Prvá etapa sa týka výstavby pri Rusovskej ceste, práce by sa mohli začať v prvej polovici tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Začiatok prác je podmienený ukončením predrealizačných rokovaní a procesov," povedal Koluš. Ukončenie stavených prác v rámci prvej etapy sa zatiaľ odhaduje na rok 2013. V súčasnosti sa však podľa neho zároveň pracuje aj na ďalších etapách projektu.

SkryťVypnúť reklamu

Na ploche 22 hektárov

Celé nové centrum za pôvodne odhadovaných 400 miliónov eur by totiž malo vzniknúť na ploche 22 hektárov v lokalite ohraničenej Rusovskou cestou, Romanovou, Hálovou a Gessayovou ulicou a korytom Chorvátskeho ramena.

Pôvodne sa malo začať s výstavbou v roku 2008, potom sa mala výstavba prvej časti projektu začať na prelome rokov 2009 a 2010, ani tento termín sa nenaplnil.

Brzdí ho nosný dopravný systém

Projekt už dlhší čas totiž do značnej miery brzdí aj plánovaný nosný dopravný systém MHD v Petržalke, ktorého nedoriešenosť značne spomaľuje aj obstarávania príslušných územno-plánovacích dokumentácií.

Problematika nosného dopravného systému sa však týka najmä ďalších etáp projektu. Spoločnosť sa zároveň musí podľa Koluša priebežne vyrovnávať aj s dôsledkami hospodárskej krízy, ktorá sa nevyhla ani tomuto projektu.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasťou moderného centra Petržalky by mali byť byty, hotel, reštaurácie, priestory pre obchody a služby a objekty na spoločenské a športové aktivity obyvateľov. Uvažuje sa o výstavbe bazéna, športovísk, telocvične, bežeckých, korčuliarskych či cyklistických dráh, knižnice, galérie moderného umenia či radnice. Centrom celého projektu by mal byť bulvár, obklopujúci trasu plánovanej električky. Protiváhou rušnej ulice by mal byť mestský park okolo Chorvátskeho ramena. Vybudovať by sa malo 5 200 parkovacích miest, pričom asi 85-percent je plánovaných pod úrovňou terénu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  6. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  7. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  8. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  1. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  2. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  3. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  4. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  5. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  6. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  7. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  8. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 768
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 671
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 461
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 426
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 280
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 035
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 959
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 2 779
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 782
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 989
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 583
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 217
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 231
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 671
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 733
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 601
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu